Uitlijning

Gestart door Joachim, 31-05-2004 15:16:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joachim

Beste leden,

weet iemand de juiste informatie (computergegevens) voor de uitlijning van een volvo 850R uit 1996. Mijn bandenboer in Dublin zei dat de uitlijning voor deze wagen via computer moest gebeuren. Hij vond enkel Volvo 850 terug in zijn computer. De R staat op een sportonderstel en heeft andere uitlijning nodig. Weet iemand de juiste gegevens ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten uit Ierland.

ed

Tenzij het een 4 wiel aangedreven auto is zijn de uitlijngegevens hetzelfde.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Uitdraai van mijn Tdi sedan uit 1996 bij laatste maal uitlijnen, wellicht kun je er iets mee? Sorry dat de scan een beetje low-resolution is...


ed

Is niet te lezen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Volgens Profile is er 1 uitlijning voor alle Volvo's 850 uitgezonderd de AWD's.

Joachim

Bedankt voor de informatie  ;)

Dus als ik het goed begrijp hebben alle 850s dezelfde uitlijning. In zijn computer had hij 850/c70 staan.

Toen hij zag dat het om een R ging, een sportiever model (sportonderstel), raadde hij mij aan om de juiste gegevens na te vragen.

Ik moet zeggen, ik heb vier nieuwe Goodyears Eagle F1 - 215/45 ZR17 91Y.
Enkel gebalanceerd, dus nog niet uitgelijnd. Even op autostrade banden gaan testen en wagen is zoekerig boven 120km/uur.

855-Champagne

Heb m'n auto ook net laten uitlijnen, was ook een beetje zoekerig en het stuur stond niet helemaal recht naar mijn zin.
Ze hebben hem opnieuw uitgelijnd met iets meer toespoor en met mezelf in de auto zittend dit scheelt ook in de uitlijning, is tenslotte ook weer een kilo of 100 die de auto  uit balans brengt.

Jan_D.

R uitlijning is inderdaad identiek aan alle andere FWD 850's.

In de computer staat: 850, met uitzondering van 4WD uitvoeringen.

Net een week geleden geweest en even meegekeken natuurlijk!


Groet,

Jan