Luchthoorn aansluiten

Gestart door Shenkie, 10-07-2011 17:24:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shenkie

Goedenmiddag,

Ik heb laatst een luchthoorn gekocht en de luchthoorn gemonteerd in de volvo.

Nu moet alleen de bekabeling nog worden aangesloten. Hier stuitte ik op een probleem.

Ik wil namelijk een schakelaartje in de buurt van het stuur hebben waarmee ik tussen de orginele claxon en de luchthoorn kan "kiezen". Heeft iemand enig idee waar ik het makkelijkst een gaatje kan boren om de bekabeling in de cabine te krijgen? Tevens las ik iets over de draden van de mistlampen. Deze zouden ook gebruikt kunnen worden, zodat je geen gaten hoeft te boren?

Graag hoor ik of iemand me meer informatie kan geven.

Shenkie

ulkeman

je hoeft nergens gaten te boren.
er zitten al doorvoeren in die je kunt gebruiken.
even goed kijken onder de kap en je ziet ze.
wat voor luchthoorn komt er in?
ik heb deze.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

daytonawim

onder de remkrachtversterker zit een doorvoer.

NinaPaul

mijn mening, pauper sjips.

Buiten dat, is er, zoals hierboven vermeld, een doorvoer onder de remkrachtverdeler.
Let op dat de schakelaars het amperage aankan, of gebruik bij voorkeur een relais.
Zo kan je de dikke kabels kort houden. (vergeet de zekering niet)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Turbo-Geek

Waarom zou je zoiets in hemelsnaam aansluiten ? Wat is er mis met de Volvo Claxon ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

ulkeman

Citaat van: Turbo-Geek op 10-07-2011 19:09:48
Waarom zou je zoiets in hemelsnaam aansluiten ? Wat is er mis met de Volvo Claxon ?

maakt het uit.?

ik wil wel is wat anders.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Shenkie

Oke, bedankt voor de reacties. Onze luchthoorn is iets simpeler als degene die is afgebeeld. En we hebben de luchthoorn aangeschaft voor onze vakantieauto, welke een volvo 850 is.

Heeft iemand misschien een foto van de plek waar de kabels de cabine ingaan? Ik kon het namelijk zelf niet echt vinden (of moet je eerst iets los schroeven voordat je dat kunt zien?). Ik zag wel dat er kabels binnen kwamen boven de pedalen, maar waar ze vanaf de "buitenkant" naar de cabine in gingen kon ik niet vinden.

Ten slotte maken we inderdaad gebruik van een relais en een extra zekering.

cas

#7
ergens ter hoogte van je hoofdremcilinder eronder. Daar zit een rubberen dop. met twee pikkies erop. Dat is een loze doorvoergoot tot onder je voetjes binnen in de auto.

ik lees dat dit al meerdere malen is verteld. als je de foto bovenin ziet, zie je rechts dat witte potje. Daaronder zit het ergens met een diameter van een 2 a 3 cm. Kan niet missen.

Ik heb in mijn chevybus een mooie luchthoorn... Ala TGV op perslucht 6 BAR  ;D  is leuk, bij de apk keuring  :eusa_whistle: 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ulkeman

onder je rembekrachtiger.
daar zit dit.



daar kun je zo door heen voeren.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

mikky

Citaat van: cas op 10-07-2011 22:03:39
ergens ter hoogte van je hoofdremcilinder eronder. Daar zit een rubberen dop. met twee pikkies erop. Dat is een loze doorvoergoot tot onder je voetjes binnen in de auto.

ik lees dat dit al meerdere malen is verteld. als je de foto bovenin ziet, zie je rechts dat witte potje. Daaronder zit het ergens met een diameter van een 2 a 3 cm. Kan niet missen.

Ik heb in mijn chevybus een mooie luchthoorn... Ala TGV op perslucht 6 BAR  ;D  is leuk, bij de apk keuring  :eusa_whistle:




Aso

;D ;D ;D

cas

Citaat van: mikky op 10-07-2011 22:22:09
Citaat van: cas op 10-07-2011 22:03:39
ergens ter hoogte van je hoofdremcilinder eronder. Daar zit een rubberen dop. met twee pikkies erop. Dat is een loze doorvoergoot tot onder je voetjes binnen in de auto.

ik lees dat dit al meerdere malen is verteld. als je de foto bovenin ziet, zie je rechts dat witte potje. Daaronder zit het ergens met een diameter van een 2 a 3 cm. Kan niet missen.

Ik heb in mijn chevybus een mooie luchthoorn... Ala TGV op perslucht 6 BAR  ;D  is leuk, bij de apk keuring  :eusa_whistle:




Aso

;D ;D ;D


ja he  ;D 

heb ook al een toet voor in de volvo. nu alleen nog klein 12 volt compressortje ( bandenpompje ofzo) .   :eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Shenkie

Het is gelukt. Heb de kabels doorgevoerd door het verloopstuk en de elektronica aangesloten.  Kan nu ook makkelijk switchen tussen gewone toeter en de luchthoorn. Geeft altijd een mooi effect als je mensen een dukes of hazard geluid langs iemand rijdt :D

Allen bedankt voor de hulp!

daytonawim

Altijd leuk totdat je  :police: tegenkomt en een acceptgiro uit Leeuwarden als cadeautje krijgt  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

animalT5R

Citaat van: daytonawim op 15-07-2011 12:01:20
Altijd leuk totdat je  :police: tegenkomt en een acceptgiro uit Leeuwarden als cadeautje krijgt  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

als die 1 tonig is en niet harder dan 103 db..kunnen ze je weinig maken volgens mij.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

NinaPaul

dukes of hazard bastaat uit meerdere tonen :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz