veel rook bij koude motor

Gestart door dinky, 10-07-2011 17:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

hallo,

ik ben in het bezit van een s70 tdi, nu zag ik een tijd geleden toen mijn vrouw weg reed veel blauwe rook uit de uitlaat komen. nu heb ik al een paar keer nu het olie peil gekeken maar deze blijft op peil.
nu moet ik wel zeggen dat ik een rvs ferrita uitlaat er op heb vanaf de kat, zou dit verschil moeten maken in het roken. of moet er gekeken worden naar de  pomptiming.
met vriendelijke groet Anné

Vulk

Is het werkelijk blauw of toch eerder zwart?

dinky

het rook is blauwig, maar hij ruikt dan heel sterk naar diesel.

Jack v

Als het alleen bij koude motor is zou ik me niet te vee zorgen maken. Als de rook bij warme motor ook nog blauw is dan even de timing laten checken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Even voordat er allerlei dingen door elkaar worden gehusseld en waar TS niets aan heeft.  Dat een diesel bij een koude start rookt is heel normaal.  Vergis je echter niet in de kleur want blauw is olie, zwart is diesel.  Kijk even naar het eindstuk van je uitlaat is deze gewoon zwart van de diesel of vettig van de olie.  Pas dan kun je iets meer gaan zeggen.

dinky

het eindstuk van de uitlaat is zwart en niet vettig, misschien valt het nu op dat die rookt omdat er een andere uitlaat is onder gekomen met rechte eindstuk.(rvs ferrita)
groeten Anné

Vulk

Niks aan de hand dus. Z'n origineel dieseleindstuk wijst niet voor niets naar beneden. ;D

UserID6342

Precies ! Problem solved, case can be closed ;D