atf olie stuurbekrachtiging hoeveel totaal?

Gestart door beeper, 12-07-2011 11:44:59

Vorige topic - Volgende topic

beeper

Wie weet hoeveel atf olie er totaal in het systeem van de stuurbekrachtiging zit? Het gaat om een V70 2.5T van '98.

razorx

Staat als het goed is in je instructieboekje dat bij je auto hoort.
Bij een 850 is het 0,8l, maar die heb jij niet.

Gr,
Y.

beeper

Daar heb ik uiteraard in gekeken, maar staat er niet in (staat alleen in wat voor type en iets over hot /cold etc).
heb nog even gegoogled, kwam nog een handleiding tegen van V70 modeljaar 1998, daar staan twee waardes in: 0,6 liter of 0,8 liter.
Welke waarde voor welkte type auto is mij niet duidelijk; zie deze link: http://www.scribd.com/doc/34653161/1998-Volvo-V70-Owners-Manual

francois

vullen en controleren en weer bij vullen enz enz

grfr

razorx

Citaat van: francois op 12-07-2011 23:05:19
vullen en controleren en weer bij vullen enz enz

grfr
Eigenlijk het beste antwoord. Gaat toch per liter ;)

Jaco S

Bij mij kom ik net iets tekort....kan ik dan het beste laten bij vullen bij de dealer, of móet ik een fles van 30,- kopen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jaco S

Waar kan die olie dan halen. Ik was vanavond bij de halfords, maar direct weer weggelopen.

Jack v

Sorry ik maak een fout ik had een jerrukannetje meegenomen en ben naar een garage gelopen en heb iets meer dan 2 L gekrgen voor 2 tientjes. Vaak hebben die het wel in een vat zitten.

Jaco S

Maakt nog uit wat voor atf olie ik er in doe

Sbv

Citaat van: Jaco S op 30-07-2011 11:26:26
Maakt nog uit wat voor atf olie ik er in doe
Bij de S70 heb ik er onlangs gewoon ATF in gedaan. Ik had nog wat staan om de bak een keer te verversen

Jack v

dexton II of III. Maakt niet zoveel uit.

razorx

Als je wat vaker bij de Brezan komt, kan je daar korting krijgen. Wel even om vragen.
Scheelt zo 25%

Jaco S

Net bij de shell een flesje atf gehaald 9,-