Even voorstellen - Na dik 2 jaar afscheid genomen: Zakelijke V70R op LPi

Gestart door Mister E., 14-07-2011 08:16:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

scania164

Bij boertien weten ze wel hoe ze een gechipte R op lpi moetten laten vliegen :evil:
Zeer kundig.....

Mister E.

#32
Goede ervaringen met Boertien. Ook m'n Seat (van 180 naar 265pk) rijdt perfect op LPi terwijl dat niet zou kunnen met die versie van de LPE / ECU. Maar bijna alles kan. Eerst van de week op benzine goed krijgen (ook daar houdt 'tie in, dus ligt niet aan de LPi), daarna verder kijken.

Gisteren met 2 linkerhandjes de elektrische verstelling van de bijrijdersstoel weer werkend gekregen. Is al heel wat voor mij (zekeringetje vervangen  :eusa_shifty:).

Daarnaast een bult krassen verwijderd cq minder zichtbaar gemaakt met polijstspul. Werkt mooi, maar als ik de 019 op die manier van dichtbij bekijk springen je af en toe de tranen in de ogen. Deukjes, hagelstenen op het dak, vogelpoep met schuursponsjes verwijderd, bij deur open gewoon tegen het beton, complete stukken lak vd bumpers weg... :'( Maar is weer leuk voor op het 2do lijstje!

Als 't goed is komen de forumstickers er ook aan, lijkt me leuk als herkenning. Ik zag trouwens dat je ook nog lid kan worden van een club, naast het forum. Zijn jullie daar ook (allemaal) lid van?

henry classic v70

Citaat van: Mister E. op 14-04-2013 12:16:55
Goede ervaringen met Boertien. Ook m'n Seat (van 180 naar 265pk) rijdt perfect op LPi terwijl dat niet zou kunnen met die versie van de LPE / ECU. Maar bijna alles kan. Eerst van de week op benzine goed krijgen (ook daar houdt 'tie in, dus ligt niet aan de LPi), daarna verder kijken.

Gisteren met 2 linkerhandjes de elektrische verstelling van de bijrijdersstoel weer werkend gekregen. Is al heel wat voor mij (zekeringetje vervangen  :eusa_shifty:).

Daarnaast een bult krassen verwijderd cq minder zichtbaar gemaakt met polijstspul. Werkt mooi, maar als ik de 019 op die manier van dichtbij bekijk springen je af en toe de tranen in de ogen. Deukjes, hagelstenen op het dak, vogelpoep met schuursponsjes verwijderd, bij deur open gewoon tegen het beton, complete stukken lak vd bumpers weg... :'( Maar is weer leuk voor op het 2do lijstje!

Als 't goed is komen de forumstickers er ook aan, lijkt me leuk als herkenning. Ik zag trouwens dat je ook nog lid kan worden van een club, naast het forum. Zijn jullie daar ook (allemaal) lid van?

Nee, ik niet...
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Broabander

Forum en club zijn apart. Forum is gratis, club is betaald. Club krijg je een blaadje van, en kun je op de clubmeetings komen ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: Broabander op 14-04-2013 22:24:13
Forum en club zijn apart. Forum is gratis, club is betaald. Club krijg je een blaadje van, en kun je op de clubmeetings komen ;)

Daar kun je ook komen als je geen lid bent maar dan doe je niet mee met de activiteit..... (dus meer voor 'n praatje, verkapte meeting zeg maar)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Mister E.

Citaat van: FGG op 15-04-2013 00:24:59
Spoiler erop, dakrails eraf!

:D

Jaja, eerst ff de motor ed goed krijgen, daarna langzaamaan anpakken! Moet er nog een beetje vertrouwen in krijgen. Vorige week bij European geweest, krijgt nog 'n vervolg over een week of 2. Hoop dat 'tie snel roffelt zoals 't zou moeten.

Mister E.

#38
Klein update-je:

de R loopt zonder lampjes!
De vlag kan uit. Jammer dat het de LMM bleek te zijn, het laatste onderdeel dat (te goedkoop) was vervangen.
Domme is dat ik in het begin nog dacht dat ik dat maar 's moest checken, maar ja, ik heb 2 linkerhandjes en weinig verstand van auto's. Boel duiten lichter nu, maar nu is ook alles vervangen wat ook maar de oorzaak had kunnen zijn ;-). Was er zo van in de bonen dat ik de spoiler ben vergeten. Ligt nog in Moergestel, met dank aan Luc!

Nu is oa het hele vacuumtraject, maar ook brandstoftraject vernieuwd, maar ook gelijk wat achterstallig onderhoud, oa bandjes, bougies, olie, koelvloeistof, filters etc, maar ook zaken als demping ed.

Wat betreft olie en koelvloeistof, de R drinkt dit toch wel redelijk veel. Krijg daar een erg naar onderbuikgevoel bij, zeker icm met wat ik al gespendeerd heb. Enerzijds vertrouw ik haar (nog) niet helemaal, anderzijds zit er nu een dikke 5000 florijnen in, waardoor afscheid uberhaupt niet in sprache ist. Maar goed, sleutel omdraaien en ik ben nog steeds verliefd ;-)

Mister E.

Ernstig ernstig hoe weinig ik online zit...! Komt omdat ik druk ben met R rijden zullen we maar zeggen. Na aankoop alweer 20.000km geblazen, waarvan de afgelopen 10.000 zonder problemen. Da's genieten na het wat moeizame begin van onze relatie!

Ik heb herfst vorig jaar olie en koelvloeistof in de gaten gehouden, olieverbruik was minimaal, olie bleef ook mooi schoon (LPG verbrand mooi) maar koelvloeistof ging daarentegen wat harder. Na bezoekje aan ET niet meer, want radiateur was lek :-).

Het voorjaar komt eraan, dan begint 't bij mij altijd te kriebelen. Spoiler moet er nog altijd op, maar ook een fijner geluid staat nog op de verlanglijst. Verder doe ik de muziek nu met zo'n casettebandje met 3,5", dat gaat op zich lekker, maar is niet allersjiekst. Ik wil alleen alles graag origineel houden, want dat vind ik prachtig, die details en nostalgie.

Mister E.

#40
Bij JMR weer super geholpen, spoiler zit er mooi op en ook wat kleine ongemakjes zijn verholpen, naast een reguliere onderhoudsbeurt. Ik wil 't graag allemaal goed hebben, dus dan gaan detaildingetjes als losse lampjes in het portier ed irriteren, maar 't zit allemaal weer mooi en goed! De kilometers vliegen er ondertussen doorheen, we hebben er alweer 30.000 op zitten. Op deze manier vallen de hoge beginkosten die ik had gemiddeld gezien wel weer mee, aan onderhoud hebben we er nu ca 3000 euro inzitten, da's 10ct de km. Dat wordt in de loop van dit jaar alleen maar minder als 't goed is. Op naar de 3 ton!

Maak je maar 1 keer mee:


Spoiler erop, dank aan Luc!

Mister E.

#41
Goedemorgen!

Paar dagen geleden de nwe XC90 gezien, die is toch ook wel errug mooi, zeker icm de bijtelling van 7%:



Op dit moment rijden wij de R ook zakelijk, wat ook heel nice is voor de bijtelling. Je hebt dan 35% bijtelling over de dagwaarde, ofwel, tientjeswerk per maand.

Zoals het er nu naar uitziet gaat de R er einde jaar uit voor de XC90. Duurt nog wel een klein half jaartje, dus ben alvast aan het kijken wat we tzt met de R gaan doen. 3 opties:

- Houden! Leuk voor de sound, nostalgie, maar minder ivm doorlopende kosten
- Inruilen. Niet leuk, want prijzen zijn handelsprijzen, plus dat ik dan niet weet waar ie heengaat
- Verkopen aan liefhebber. Heeft onze voorkeur, vandaar dat we 'm alvast te koop hebben staan, waarbij we dan kunnen leveren als de XC90 erin komt (kan ook maandje eerder / later, icm huurauto is dat wel op te lossen)
> Voor particulier: Redelijk recente LPi installatie, zeer goed onderhouden: koopje!
> Voor zakelijk: Interessant ivm bijtelling, daarnaast lage exploitatiekosten rond de 500 euro per maand)

Ik zal een advertentie maken en hier een link daarnaartoe plaatsen. Kort samengevat:
- Na lang zoeken deze versie gevonden: Zwart, comets, handgeschakeld, fwd, kortom, de enige echte 250pk R versie, met een hele fijne Vialle Lpi installatie
- 2,5 jaar zakelijk gereden: auto moest altijd tip-top zijn: 7500 euro aan onderhoud gehad (lijkt veel, is 't ook als je 't particulier bekijkt, maar als je rekent dat je haast niet afschrijft is 't "maar" 250 euro per maand, nx vergeleken met leasetarief van een nwe!)
- Interessant voor zakelijk gebruik: bijtelling van paar tientjes!
- Per liter die je tankt bespaar je gewoon 1 hele dikke euro. De LPi installatie is afgeschreven, recent vernieuwd, dus terugverdientijd is 0 maand!

Zie hier het verkooptopic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,76069.0.html




timj

Hoi,

Toch benieuwd als ik het goed begrijp wil je ene nieuwe XC90 kopen.?

Dan zijn ze volgens dit artikel voor dit jaar al uitverkocht en voor volgende betaal je ineens 15% bijtelling. ??? :o

Das een flinke klap duurder...

855T5+

Citaat van: timj op 12-06-2015 13:11:44
Hoi,

Toch benieuwd als ik het goed begrijp wil je ene nieuwe XC90 kopen.?

Dan zijn ze volgens dit artikel voor dit jaar al uitverkocht en voor volgende betaal je ineens 15% bijtelling. ??? :o

Das een flinke klap duurder...
Klopt, gisteren bij Hooftman Waddinxveen bevestiging gekregen dat er geen quota voor 2015 merr zijn voor welk type XC90 dan ook, totaal uitvrrkocht, ook dus de D5, niet alleen de T8, die pas asn't eind van 2015 op z'n vroegst uitgeleverd wordt voor diegenen die hem al masnden geleden besteld hadden totdat ze op waren. Er zijn pas weer quota toegekend aan Nederland vanaf januari 2016...maar voor welke types (T8/D5/T-5/D4) werd er niet bijverteld.
Volvo: Mutatis Mutandis

Mister E.

#44
Klopt hoor, met die uitverkoop. Als je nu besteld krijg je 'm pas in 2016 geleverd, met idd 15% bijtelling. Maar mister calculatie zou mister calculatie niet zijn als 'tie niet meteen een optie had genomen afgelopen voorjaar toen de geruchten van 7% de ronde deden. Was overigens ook nog best krap, want daarvoor waren er ook al heel veel besteld. De laatste broodjes gingen in 1 a 2 weken allemaal weg.

Was daarna ook nog even zweten, qua bijtellingsnieuws, toen er kamervragen gesteld werden of de 15% categorie ook niet vervroegd per 1 juli as ingevoerd zouden kunnen worden. Maar das gelukkig negatief beantwoord, wordt gewoon per 1-1-2016.

Voor de V60's geldt overigens hetzelfde, die kun je ook nog dit jaar met 7% bijtelling leasen. Ik koop ook geen XC90 hoor, sonde vd centjes. Maar de lease is relatief goedkoop, doordat de waarde iig de eerste jaren hoog blijft omdat een ondernemer zo'n apparaat dan weer met 7% bijtelling kan rijden. Rare markt hoor, ook met die V60's, die waren na 2 jaar nog steeds nieuwprijs (!) vanwege de 0% die in 2013 afliep.

Ik vind NL overigens heel traag en zelfs beetje nep met die reacties over bijtelling ed, al 5 of 6 jaar geleden reden ondernemers voor een fractie vd nieuwprijs in een Tesla roadster (25% aanschafwaarde) waarbij die apparaten tegenwoordig nog steeds bijna de nieuwwaarde doen bij verkoop. Deel zakenkabinet zou nog niet zo gek zijn, 't is toch raar dat de hoeders van ons land pas na 5 of 6 jaar is een keer in de gaten krijgen wat er in de praktijk gebeurd (veel ex-lease plugings gaan rechtstreeks het land uit, BPM weer terug, ofwel, doelstelling wordt niet gehaald, want geen particulier die nog aan zo'n ding kan (of wil) komen. Hebben we het nog niets eens over praktijkverbruik. Ze zouden eigenlijk de bijtelling afhankelijk moeten maken van je praktijkverbruik (hoe, da's dan weer vraag 2). Maar daarmee voorkom je iig dat iedereen gewoon op benzine/diesel rijdt zonder gebruik te maken van de elektrische mogelijkheden. Doe je dat laatste wel, dan is elektrisch bijna net zo voordelig als LPG heb ik zitten rekenen.