kilometerteller met kuren..

Gestart door rbts, 15-07-2011 01:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rbts

Ik heb een V70 1997 2.5 dieseltje..
met kuren aan de kilometerteller (KT). De ene keer doet ieut wel de andere keer niet. Ook loopt de totale kilometerteller niet mee uiteraard op dat moment. Begint meestal wel bij de start maar haakt dus op willekeurigemomenten af. Gaat dus gewoon terig naar '0' tijdens het rijden en gaat dan niet meer aan. Eventueel weer wel bij op nieuw starten. Wie heeft een suggestie?
Thx!
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

UserID6342

Het eerste waar ik aan denk bij een '97er diesel is de ABS controller suf.  De meter krijgt namelijk daar zijn snelheidssignaal vandaan.  PB Thuur eens even, die is er goed in thuis in die dingen.

mehn

De kans is idd groot dat het de ABS controller is zoals Dirk aangeeft.

Kom er maar in thuur ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur


The Demon

Opgraving van de eeuw!

Ik ontdekte gisteren dat mijn teller af en toe ook niet mee leek te lopen.
De stand van de dagteller week ongeveer 36 kilometer af van de stand die de dagteller van de boordcomputer aangaf.

Als het de ABS controller zou zijn zou de dagteller van de boordcomp ook stil moeten staan, of krijgt die het signaal ergens anders vandaan?

De ABS controller is recent gereviseerd.
Het tandwieltje lijkt het niet te zijn want als er een tandje afligt gaat hij echt niet meer uit zichzelf weer 60 km meedraaien.

Iemand een suggestie?