carterdamp

Gestart door PeterM, 15-07-2011 16:27:21

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Ik heb mijn  motor vervangen, alleen vertrouw ik het gemonteerde blok niet. Blok loopt fantastisch, carterontluchting is vervangen (nieuw) en motor is geflushed, maar als de motor op temperatuur is en ik haal de peilstok er uit, komt er behoorlijk wat damp uit het gat waar de peilstok uit komt. Komt dit misschien omdat het blok een tijdje heeft stil gestaan en verdwijnt dit na een tijdje of gaat dit een probleem worden?
Iemand een suggestie?

Jack v

Doe eens een compressiemeting, kan zijn dat er druk bij een zuigerveer lekt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ronald21

niet paniekeren

olie vuldop losdraaien en laten liggen

motor starten

dop aangezogen dan is carterdruk ok

zo niet is er toch een verstopping

er komt sowieso altijd dampen uit de peilstokbuis, bij een verstopping alleen maar meer natuurlijk

Jack v

Citaat van: Ronald21 op 15-07-2011 18:28:44
niet paniekeren

olie vuldop losdraaien en laten liggen

motor starten

dop aangezogen dan is carterdruk ok

zo niet is er toch een verstopping

er komt sowieso altijd dampen uit de peilstokbuis, bij een verstpping alleen maar meer
paniekeren ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ronald21

spelfout; 't is panikeren  :eusa_shhh:

diagnose stellen = simpel beginnen.......en dan ..........(ergens ver weg) ....compressiemeting  8)

PeterM

een beetje paniek was er wel, ga ik er van uit een goede motor gemonteerd te hebben en dan heb je dit.

Ik heb dat van dat aanzuigen even gecheckt en dat deed ie dus wel, zal de compressie es even gaan meten.

arjenT5R

kan ook gewoon een beetje waterdamp zijn hoor ik zou me nog maar niet te druk maken  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hands_R

Carterdamp onstaat altijd zeker als de olie goed warm is, daarvoor is immers de carterontluchting. Op het moment dat je de peilstok eruit trekt ontstaat de weg van de minste weerstand en dampt het eruit.

Zolang het binnen de perken blijft zou ik me er niet druk om maken.

Citaat van: Jack v op 15-07-2011 17:07:42
Doe eens een compressiemeting, kan zijn dat er druk bij een zuigerveer lekt.

Een compressie meting geeft wel een goede indicatie over de gezondheid van je nieuwe motorblok, mocht je nog twijfelen :eusa_pray:. Meten is immers weten  :eusa_angel:

Carbage

Onze Volvo 850 heeft het ook, maak me er nog niet echt druk om! maar wat is binnen de perken? er komt toch aardig wat damp uit bij die van ons. Als je een lekke kleppendekselpakking hebt kan het dan via die pakking lekken als de peilstok er nog in zit?

Piere

Citaat van: Carbage op 27-08-2011 13:29:23
Onze Volvo 850 heeft het ook, maak me er nog niet echt druk om! maar wat is binnen de perken? er komt toch aardig wat damp uit bij die van ons. Als je een lekke kleppendekselpakking hebt kan het dan via die pakking lekken als de peilstok er nog in zit?

Ja, maar dan zou er olie meekomen ook. Als je je oliedop losgedraaid op het vulgat laat liggen en je geeft dan gas, zie je je dop dan dansen? Zo ja, dan zit je carterventilatie verstopt ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/