855 t-5 r met 226 pk?

Gestart door volvo Rob, 15-07-2011 23:48:43

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Hallo Volvoristen, ik kom een 855 t-5 r tegen uit 1995 met 226 pk op kenteken. Ik had toch de beleving dat dit type een 240 pk sterke motor zou hebben. nou heeft hij reeds 4 ton gelopen dus het kunnen er idd tegenwoordig niet meer dan 226 zijn maar toch verbaast me dit wel. enige ideeën?

Het is wel een automaat maar volgens de brochure uit 1995 mag dit geen verschil maken met een handbak, sterker nog er wordt in de brochure zelfs vermeld dat het standaard een automaat of een handbak betreft.

Graag hoor ik wat het zou kunnen zijn.

Ludo

Citaat van: volvo Rob op 15-07-2011 23:48:43
Graag hoor ik wat het zou kunnen zijn.

Je zou ook even de moeite kunnen nemen om te lezen...

Citaat van: mehn op 05-02-2010 13:21:54
Een ingevoerde?

De T-5R heeft geen 240 "echte pk's", maar 226 pk, net als de T-5.
In de T-5R software zit een overboost functie waardoor je enkele seconden 240 hebt.

Citaat van: JCviggen op 28-02-2005 20:30:35
225 pk = 2.3L T-5, T-5R of R automaat. In Duitsland staat 225 pk op de Fahrzeugbrief ipv 240 pk omdat de 240 pk komt door een overboost van max. 30s

M a r c

Die 30 seconden zijn natuurlijk al wel lang door de eerste eigenaar opgebruikt.....   ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jrkalf

Citaat van: M a r c op 15-07-2011 23:55:38
Die 30 seconden zijn natuurlijk al wel lang door de eerste eigenaar opgebruikt.....   ;D
Zelfs ik heb m'n tweede 30sec al opgebruikt ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

elianmars

;D

volvo Rob

Aha, dat is duidelijk. Ik ben namelijk wezen kijken bij een t-5 r, dus vroeg me dat zodoende af. het gaat om een 855 t-5 r uit '95 zoals alle(overbodige info weer). hij staat in leeuwarden bij de dealer, maar wordt denk ik niets, bruin water in het expansievat van het koelsysteem, dus lijkt op kapotte turbo of koppakking. als iemand weet wat het precies is en een idee van kosten heeft wil ik het er nog wel op wagen. het wordt sowieso een project dan want de airco is defect( compressor slaat niet aan), eind demper is lek, olie uit het kleppendeksel en een pluimpje uit de peilstok houder. hij staat er voor bijna 3 rooien, dus wordt niet goedkoop.

heutink

8)
ff chippen, en je hebt een tegoedbon voor oneindig vaak 240+ pk's
:eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

daytonawim

Citaat van: volvo Rob op 17-07-2011 16:48:32
Aha, dat is duidelijk. Ik ben namelijk wezen kijken bij een t-5 r, dus vroeg me dat zodoende af. het gaat om een 855 t-5 r uit '95 zoals alle(overbodige info weer). hij staat in leeuwarden bij de dealer, maar wordt denk ik niets, bruin water in het expansievat van het koelsysteem, dus lijkt op kapotte turbo of koppakking. als iemand weet wat het precies is en een idee van kosten heeft wil ik het er nog wel op wagen. het wordt sowieso een project dan want de airco is defect( compressor slaat niet aan), eind demper is lek, olie uit het kleppendeksel en een pluimpje uit de peilstok houder. hij staat er voor bijna 3 rooien, dus wordt niet goedkoop.

Was van de week nog bij de Volvo in Leeuwarden, heb em niet gezien, of staat ie soms ergens anders.

rovelra

Zoals de Duitsers zeggen : Qualität hat sein preiss

LOL

volvo Rob

Nee hoor, dan heb je niet goed gekeken, hij staat er al twee maanden dus dat kun je niet missen. hij staat ook op hun website als ook op marktplaats.

daytonawim

Mm, dan heb ik zeker met de ogen dicht gekeken.

Moet van de week toch die kant op zal ook es een blik werpen.

volvo Rob

het is een DOP, hij ziet er van binnen en buiten goed uit, op de achterklep na, roest. ik heb er niet mee gereden, dat vond ik al niet meer nodig na de olie die ik vond in het koelwater. ik heb hem wel laten lopen voor een kleine 15 minuten. hij klonk verder best goed als je een beetje om de lekke uitlaat heen kon luisteren.

volvo Rob

Ik ga het er toch op wagen, ik heb eens rond gesnuffeld op het forum en heb mij nog eens verdiept in die auto en ben toch van plan hem op te gaan halen. Ik kan er namelijk slecht tegen als hij straks bij iemand terecht komt die hem even helemaal aftrapt en vervolgens op de sloop brengt. ik zal morgen eens bellen en kijken of ik de deal kan sluiten. het is wel een gok want er zit geen documentatie bij en hij heeft 4 ton op de klok.
het is namelijk wel mijn droom om een t-5 r te rijden en dan ook nog zo'n DOP. Ik hoop dat ze mijn bod willen accepteren, maar dat zullen we wel zien dan.

volvo Rob

Ik heb nog niet de ballen gehad om te bellen met een schofterig bod op die DOP, maar ik wil wel graag die wagen nog een kans geven. het punt is nog even dat ik mijn eigen wagen nog niet kwijt ben en ik daarmee wel die t-5 r moet financieren, dus hij blijft mooi nog even een maandje daar staan.

Hans Duiven

Dús jij gaat een financiering regelen voor een Volvo T-5R, 4 ton plus met olie in de koelvloeistof?
Wellicht een paar duizend erbij regelen Rob!

Staat hij bij autobedrijf Van der Schaaf en Mellema soms?

Is er een ander achterportier ingekomen rechts achter? Ik meen wat kleurverschil te bespeuren: