raadplaatje: wat hangt daar in mijn ... moooterkap? *gevonden & opgelost*

Gestart door erikb1971, 16-07-2011 15:38:03

Vorige topic - Volgende topic

erikb1971

Net mijn lucht filter vervangen, hou ik opeens het uiteinde van een zwart rubber slangetje over:

.... en geen idee waar het in moet... dom dom dom.... iemand van jullie een idee?

Dank!

cas

zo aan de lengte te zien op je kerstoboompje wellicht? onder die plastic kap bij je gasklephuis? 1 x torx en je ziet het.

Ps  ik zou die grijze koelvloeistofdop vervangen voor een nieuwe groen ;-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

erikb1971

Citaat van: cas op 16-07-2011 15:52:45
zo aan de lengte te zien op je kerstoboompje wellicht? onder die plastic kap bij je gasklephuis? 1 x torx en je ziet het.

Ps  ik zou die grijze koelvloeistofdop vervangen voor een nieuwe groen ;-)

Helaas, daar gaat dat witte slangetje al naar toe... en groen... daarvoor verbruikt ie te veel!

daytonawim

Verbruikt te veel ?

Koelvloeistof neem ik aan, een van de redenen om er eens een groene dop op te zetten, de oude grijze hebben namelijk de neiging om door (haar) scheurtjes te gaan lekken, controleer ook je vaatje een op lekkage's.

Sloopt de vangbak er onder vandaan( 2 boutjes 10) en kijk of je dan ter hoogte van de radiator lekkage verschijnselen tegen komt. (deze willen voornamelijk in de hoeken boven aan gaan scheuren en lekken)

Van bovenstaande merk je echt helemaal niets van (weet ik uit ervaring), alleen dat je af en toe koelwater moet bijvullen.

v.w.b je slangetje moet ik je teleur stellen, hier staan een T5 en een 20 V voor de deur, schijnt net anders te zitten

big ben

Je haalt de luchtfilter buis er even af , dan zie je dat "dingetje" (solenoid) zitten ............ daaronder zitten ook vacuumslangetjes  :)

erikb1971

Citaat van: big ben op 16-07-2011 16:26:09
Je haalt de luchtfilter buis er even af , dan zie je dat "dingetje" (solenoid) zitten ............ daaronder zitten ook vacuumslangetjes  :)

Volgens gaatie daar ook niet naar toe.. of ik snap nog steeds niet wat je bedoelt:

volvobug

Zwarte slangetje loopt naar de voorste linkerhoek (als je voor de auto staat richting motorruimte kijkend) van je luchtfilterhuis, waar de inlaatbuis het huis in gaat. Er moet daar een rubberen stukje zitten waar je het slangetje insteekt. Zeg maar ter hoogte van je accu maar dan net om de hoek, in het vaste deel van je luchtfilterhuis, niet in de deksel.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

erikb1971

volvobug

Citaat van: erikb1971 op 16-07-2011 17:07:24
Damn wat zat dat dingetje verstopt!

Dank!
Geen dank. Heb zelf ook eerst goed moet kijken bij mijn auto.
Is me overigens onduidelijk waar het voor dient, het vormt een open verbinding tussen beide zijden van het luchtfilter maar met welk doel?
Afijn, goed dat het weer op zijn plek zit, zal er niet voor niets zitten .

thuur

Citaat van: volvobug op 16-07-2011 17:20:54
Citaat van: erikb1971 op 16-07-2011 17:07:24
Damn wat zat dat dingetje verstopt!

Dank!
Geen dank. Heb zelf ook eerst goed moet kijken bij mijn auto.
Is me overigens onduidelijk waar het voor dient, het vormt een open verbinding tussen beide zijden van het luchtfilter maar met welk doel?
Afijn, goed dat het weer op zijn plek zit, zal er niet voor niets zitten .

Het bedient de koud/warm klep in het LFH.

Gr 8)

volvobug

Citaat van: thuur op 16-07-2011 17:24:53

Het bedient de koud/warm klep in het LFH.

Gr 8)

Aha, weer wat geleerd. Maar dan heeft het geen functie meer bij mij, want die klep is er natuurlijk uit  ;)