VOLVO versus DEAWOO

Gestart door Douwe, 16-07-2011 20:17:19

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Een lokaal nieuwsbericht over een aanrijding,de schade aan de Volvo vindt ik nogal veel tov de Deawoo.

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/33874/Frontale_botsing_in_Kollum.html
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Auk

Hm, weer zo'n "Modus vs 940" vergelijking...
Auke
Volvo. for life

Misha

Ik lees dat de mensen van de Volvo naar huis konden zonder iets en de Daewoo'ers nekklachten hadden.
Daarbij is meer kapot meer energieabsorptie en dus gunstig.

De Daewoo van dat type kwam volgens mij als een van de allerslechtste auto's op het gebied van veiligheid uit de test trouwens.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Auk op 16-07-2011 20:22:15
Hm, weer zo'n "Modus vs 940" vergelijking...

Ja, heb op het werk een echte anti-Volvo collega zitten die ik altijd pest met zijn plastic Civic en die is ook dol op dat filmpje.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MEN-O

+ Dat die 740 waarschijnlijk nog gewoon kon rijden en die Daewoo echt niet meer.

hendrik75

De koreaan zit lelijk in elkaar hoor, zo op dat wiel. Volvo schijnt alleen de kreukelzone zijn werk gedaan te hebben.

BaRRaCuDa

De Volvo raakte de Deawoo/Chevy  :P op een verkeerd punt, als ie hem met de volle neus had geraakt dan had alleen de bumper van de Volvo in elkaar gezeten en de Chevy een 10cm minder breed geweest denk ik  ;D

Puur cosmetische schade bij de Volvo, kan gewoon nog rijden. De Chevy daarentegen  :eusa_whistle: platstampen maar!  :evil:

Heb je die aflevering van Top Gear niet gezien met de 740?

rpakuypers

Citaat van: BaRRaCuDa op 16-07-2011 20:47:57
Heb je die aflevering van Top Gear niet gezien met de 740?

Wel een aflevering met Jeremy in een 760 die tegen een muurtje reed en daarna gewoon starten en wegrijden .............

deze : http://www.youtube.com/watch?v=CJ6YMTe67WY (de eerste minuten)

Groet,
Roger

daytonawim

Die deawoo heeft eel lelijke schade hoor.

Tja blik absorbeerd energie en een kooi constructie nauwelijks

Duell

Het is dAEwoo ipv deawoo, maar ondanks dat, rijdt ik ondanks alles toch liever in een Volvo boven op een andere auto. :eusa_angel:

dopie

Volvo tegen volle cement scania :) en asfalt vrachtwagen

Eerst geraakt door de cementvrachtwagen en toen door de asfaltvrachtwagen

Wagen 1

Wagen2

Hij stond z`n mannetje de RRRRRRRRR

daytonawim

Eigenlijk is het heel simpel, de crasch testen zijn leuk om te weten, echter in het echte leven zijn er nog vele mogelijkheden om je auto flink in de prak te rijden, dat wordt zelden getest, enven als de snelheid waarmee wat gebeurt.

Ik Denk dat er op het Forum, naast mijzelf nog wel een paar lui rond spoken die al het e.a hebben gezien en soms verbaast hebben gestaan van de degelijkheid of ondegelijkheid van een auto (ongeacht het merk)

Een 100% frontaal of achter aanrijding zie je het meest in de file, en heel weinig tijdens het rijden, je probeert tenslotte altijd te ontwijken.

BaRRaCuDa

Wat mij opvalt bij veel van die ongevallen foto's en crashtestfoto's is de staat van de algehele carrosserie. Sommige scoren wellicht hoog met de crashtest, maar als je dan de carrosserie bekijkt dan sluiten de deuren niet meer aan en is alles geknikt.

Kijk maar naar de V70R, tuurlijk is ie wel vervormd, maar dak en deurstijlen zien er nog prima uit. Deuren gaan nog normaal open zo te zien...
Dat is voor mij een teken dat het een veilige auto is  ;)

Het is ook zo als er een aanrijding plaats vind, dan blijft het vaak niet bij 1 klap, het lijkt mij veiliger als de kooi zo lang mogelijk stand kan houden....