transportschade T-5R

Gestart door capri, 16-07-2011 22:23:51

Vorige topic - Volgende topic

capri

:-[

Na een bezoek in wolvega op een zondag wilde de auto niet meer starten, mijn vermoeden was de brandstofpomp.
Gelukkig zijn wij lid van de anwb en deze dus ook gebeld en na een onderzoek van een half uur kwam de goede man tot dezelde conclusie dat de brandstofpomp stuk was.

De auto op transport en maandag afgeleverd bij de garage voor reparatie.

Helaas bij het ophalen van de auto schade ondekt aan de voorspoiler.
De auto is schadevrij meegenomen en daar is dus ook voor getekend.
Vervoersbedrijf legt schuld bij de garage aangezien zij getekend hebben voor goed ontvangst.
En wij hebben gele auto,s en u heeft schade aan de voorspoiler met sporen van rode verf.

Bij de garage kan het echter niet gebeurd zijn aangezien de auto probleemloos op hun brug gaat en de schade zit over de gehele onderkant van de voorspoiler.
Aangezien de auto is verlaagd is de schade duidelijk veroorzaakt door het laden of lossen.

Anwb wederom gemaild dat ik niet akkoord ga met de gang van zaken en ik niet voor de schade ga opdraaien van 600 euro veroorzaakt door anderen.

Anwb heeft nu een onafhankelijk schade expertise bureau ingeschakeld om de schade op te nemen en dat is inmiddels gebeurt.

Nu maar hopen op een goede afwikkeling.

Jack v

Daar is ook meer mee gebeurd dan alleen op of van een transporter rijden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

capri

Citaat van: Jack v op 16-07-2011 22:32:30
Daar is ook meer mee gebeurd dan alleen op of van een transporter rijden.

Auto heeft nog een nacht in opslag gestaan en wat daar gebeurt is kom je niet te weten.

BBS

Volgens mij toch redelijk simpel.
De wagen is zonder schade op transport gezet. Bij de garage is de wagen met schade afgeleverd.

Transporteur aansprakelijk stellen ;)

Heb je getuigen dat de wagen zonder schade op transport is gezet?
Volvoloos....

Jack v

Citaat van: capri op 16-07-2011 22:23:51
:-[

Na een bezoek in wolvega op een zondag wilde de auto niet meer starten, mijn vermoeden was de brandstofpomp.
Gelukkig zijn wij lid van de anwb en deze dus ook gebeld en na een onderzoek van een half uur kwam de goede man tot dezelde conclusie dat de brandstofpomp stuk was.

De auto op transport en maandag afgeleverd bij de garage voor reparatie.

Helaas bij het ophalen van de auto schade ondekt aan de voorspoiler.
De auto is schadevrij meegenomen en daar is dus ook voor getekend.
Vervoersbedrijf legt schuld bij de garage aangezien zij getekend hebben voor goed ontvangst.
En wij hebben gele auto,s en u heeft schade aan de voorspoiler met sporen van rode verf.

Bij de garage kan het echter niet gebeurd zijn aangezien de auto probleemloos op hun brug gaat en de schade zit over de gehele onderkant van de voorspoiler.
Aangezien de auto is verlaagd is de schade duidelijk veroorzaakt door het laden of lossen.

Anwb wederom gemaild dat ik niet akkoord ga met de gang van zaken en ik niet voor de schade ga opdraaien van 600 euro veroorzaakt door anderen.

Anwb heeft nu een onafhankelijk schade expertise bureau ingeschakeld om de schade op te nemen en dat is inmiddels gebeurt.

Nu maar hopen op een goede afwikkeling.

http://http://i55.tinypic.com/24wggm8.jpg

http://http://i51.tinypic.com/28usgw1.jpg
heb je nog een foto van hoe hoog de schade ongeveer zt van bijv. recht van voren.

capri

Citaat van: BBS op 16-07-2011 22:40:07
Volgens mij toch redelijk simpel.
De wagen is zonder schade op transport gezet. Bij de garage is de wagen met schade afgeleverd.

Transporteur aansprakelijk stellen ;)

Heb je getuigen dat de wagen zonder schade op transport is gezet?

Ja hier is ook voor getekend.
Schadevrij meegenomen.

Helaas heeft de garage de auto niet gecontroleerd bij aflevering maar wel getekend voor goed ontvangst.

:eusa_wall:

Jack v

Dan is de garage in eerste instantie verantwoordelijk tenzij ze duidelijk kunnen aantonen dat er tijdens transport schade is ontstaan. Maar dat is hun probleem om dit aan te tonen zij hebben ervoor getekend.

ulkeman

was je er bij dat de auto op de sleepwagen werd gezet?
vind de  foto's beetje onduidelijk de schade zit vrij hoog voor op en af rijden :eusa_think: en zowiezo te veel.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

capri

Citaat van: ulkeman op 16-07-2011 23:24:20
vind de  foto's beetje onduidelijk de schade zit vrij hoog voor op en af rijden :eusa_think: en zowiezo te veel.

De schade zit ook meer aan de onderkant over de gehele spoiler

Mijn ouders zijn erbij gebleven.

ulkeman

Citaat van: capri op 16-07-2011 23:35:02
Citaat van: ulkeman op 16-07-2011 23:24:20
vind de  foto's beetje onduidelijk de schade zit vrij hoog voor op en af rijden :eusa_think: en zowiezo te veel.

De schade zit ook meer aan de onderkant over de gehele spoiler

Mijn ouders zijn erbij gebleven.

dus je ouders hebben geconstateerd dat de auto zonder schade er op gezet is?
deze schade is zowiezo teveel van 1 keer op en afrijden.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Hans Duiven

Zijn dat rode lakvegen van een ander voertuig of is deze bumper eerst rood geweest en later overgespoten?

De schade ziet er stevig uit voor een eenmalig incident. Al die krassen  :o

capri

Citaat van: Hans Duiven op 16-07-2011 23:43:06
Zijn dat rode lakvegen van een ander voertuig of is deze bumper eerst rood geweest en later overgespoten?

De schade ziet er stevig uit voor een eenmalig incident. Al die krassen  :o

Zelf in mei dit jaar de voorspoiler nog gespoten, 100% schadevrij meegenomen dus.
Zit me ook helemaal niet lekker wat ze met de auto hebben uitgevreten.

Jack v

Lijkt me toch schade van een 4 kollomsoprijbrug. Die transporters hebben vaak vlakke oprijplaten.

jgvdv

tja denk ook schade van een koni brug... :(
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

michel88

maarja as je ziet wat voor schades ze af en toe aanbrengen met een auto transporter.
heb al veel gescheurde bumpers gezien nadat auto's afgesleept zijn