thijsK stelt zich voor

Gestart door thijsK, 17-07-2011 18:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thijsK

hier de 'schade' foto'tjes, vraag me toch af hoe in de deur het leer zo losgekomen is, en het is ook superstrak nu. zie geen 'makkelijke' mogelijkheid om dat weer goed te krijgen, maar we shall see!









zo eventjes schoonmaken, dan zal ik wat before/after pics maken :)

UserID6342

Is standaard bij dat type...... verkeerde lijmsoort gebruikt vanaf de fabriek.  De meeste hebben hetzelfde probleem.

thijsK

Hmh ok, leek me al bijzonder om het zo te krijgen, maar is dus gewoon los gaan laten. jammer, al was ik niet van plan veel achterin te gaan zitten, de passagiers zullen 't er voorlopig even mee moeten doen, heeft eventjes geen prioriteit. :P

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 20-07-2011 13:23:35
Is standaard bij dat type...... verkeerde lijmsoort gebruikt vanaf de fabriek.  De meeste hebben hetzelfde probleem.

Ja, dat wordt zoeken naar een paar andere deurpanelen want dat krijg je er niet meer goed strak tegenaan gelijmd
Met lederen R panelen heb je hier geen last van...........weet ik uit ervaring ;)

Betreft die instapschade; met een aantal lagen "colourlock" zie je hier helemaal niets meer van.
Er zijn flink wat forummers die dit spul (of van de Leerlooier) hebben gebruikt en ook zijn daar foto's van gemaakt - voor/tijdens/na - zoekfunctie gebruiken  :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thijsK

#20
Mooie voor/na foto's , handig topic :)

Eventjes wat foto's geschoten na schoon gemaakt te hebben, overigens vrij simpel. eerst ff goed afspoelen en daarna goed schrobben en weer afspoelen. ook de velgen nog even gedaan, al waren die al erg netjes! Lijkt me leuk om wat serieuzer met detailling aan de slag te gaan.









en nu roffelen...





rogerV701998

Mooie S70.

Zijn je remklauwen/blokken achter nog goed of is dit roest als gevolg van het wassen van de auto?

thijsK

hij remt voor een auto van 14xx kilo naar mijn idee prima, heb verder geen idee hoe lang hij stil gestaan heeft ( bij handelaar gekocht die m bij de dealer vandaan geplukt heeft ) , misschien paar keer even flink remmen? de roest lijkt mij niet het gevolg van het wassen? zal m straks even bij 80km p/u goed intrappen, eventjes kijken hoe ze aanvoelen.

rogerV701998

Je kunt met je vinger voelen of er groeven in de schijf zitten. Voelt het allemaal glad aan kan het wat oppervlakte roest zijn als gevolg van het wassen.

thijsK

je hebt gelijk, net eventjes gereden en de remschijven zijn weer helemaal schoon en roestvrij, eventjes snel met de vinger erover maar voelt verder goed. remmen voelde bij 80-100km vol intrappen goed, remweg leek me redelijk normaal.

knip

ziet er netjes uit die s70 :eusa_clap:

veel geluk en plezier ermee.

groet

thijsK

het zal wellicht door mijn cruisecontrol kunsten komen, maar hij reageert slechts sporadisch op 't de knoppen.
cruise staat gewoon op 'ON' , soms reageert hij na +- 3sec op de "+" , de "-" lijkt niks te doen. SET knop werkt, als de "+" werkt.

iemand een idee? zal morgen even de zekering controleren, anders is er ergens een contactpunt geoxideerd of iets dergelijks?

peteRRR

Zonder achterklep spoiler is de auto ook erg mooi,zeker in deze kleur.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thijsK

Ik twijfel nog erg, al heb ik uberhaupt nog weinig links gevonden waar je oem spoilers, of uberhaupt spoilers voor de s70 vind.
dit is een link, http://www.carid.com/1998-volvo-s70-spoiler/spoiler-59577.html. 217 dollar en dan is ie gespoten, je kan je kleurcode gewoon opgeven (426) in dit geval.

verder ben ik rustig aan het kijken naar grotere bandjes icm andere velgen uiteraard. ook valt het me op dat bijna iedereen hier op 't forum de achterste plastic 'spatborden' heeft verwijderd, of heeft mijn 'europa' versie dat gewoon standaard en de rest niet? vind het er beter uit zien zonder eigenlijk, en volgens mij zit het vrij simpel vast.

thijsK

Kan moeilijk specifieke informatie betreft maximale bandenmaat vinden, wat user manuals kon ik zo 1 2 3 niks in vinden, maar begrijp ik dat de max wel zo'n beetje 215/45/17 is? 225/45/17 zal bij maximale stuuruitslag gaan schuren ( bij de 850, dus waarschijnlijk ook bij de s70? ).
maar dat 215 en 205/45 geen probleem zou moeten zijn?