thijsK stelt zich voor

Gestart door thijsK, 17-07-2011 18:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thijsK

Na enig zoeken naar een volvo s70 forum, hoorde ik dat hier ook redelijk wat s70 enthousiastelingen zaten, heb ik mij hier aangemeld.
Ben 21, komt uit castricum en ken roffelaar danielE uit alkmaar :P. heb op dit moment onderstaande s40 2.0 16v, maar wil hem graag aankomende week inruilen tegen een s70. Mis nu toch wel de luxe van cruise control, airco, lederen stoelen en uiteraard het 'geroffel'  ;D



Ben al weekje overal op gaspedaal.nl / marktplaats.nl aan het kijken naar wat exemplaren,
hield vooralsnog zo rond de 2,5 tot maxi-maximaal 3000eu aan, maar telkens als ik denk dat ik een mooie heb zit er van dat oudbollige ( vind ik dan ) hout inleg in, of ik moet er maar aan geloven, of ik heb een paar mooie ( ook iets goedkopere ) gevonden die rond de 280k/290k gelopen hebben.

bijvoorbeeld deze: http://link.marktplaats.nl/466007697 , vol leder bekleding, goedwerkende airco. onderhoudsboekjes aanwezig. alleen 285000 kilometer gelopen, ik weet dat ze hier regelmatig voorbij komen met ruim meer als 3ton, maar toch heb ik een beter gevoel bij rond de 200k ( al las ik ergens dat je rond de 2k groot onderhoud heb?? wellicht beter als deze al achter de rug is?? )

Verder twijfel ik nog een beetje tussen automaat en handbak, heb geen hekel aan schakelen maar het lijkt me heerlijk rijden met een automaat, ook hier lees ik tegenstrijdige dingen over. sommige vervangen de olie en hebben een paar weken later pech, andere zeggen dat het niet hoeft. is bijna 3ton niet veel voor een automaat?

vragen vragen, ik hoop morgen/overmorgen wat proefritjes te kunnen doen. ook kijken waar ik de beste inruilprijs krijg ;)

daytonawim

Welkom hier.

Kijk ook eens in ons eigen verkoopt topic, daar staan vast een maar hele mooie tussen, tja inruil wordt dan wel lastig.



henry classic v70

#2
Welkom, zoals je omschrijft zoek je dus een S70 waar het grote onderhoud al aan is gebeurd...?
Naar kmstanden hoef je niet zo zeer naar te kijken; de onderhoudshistorie is véél belangrijker (en zeker in jou geval).
Wat zoek je verder; diesel, lpg of gewoon benzine (dan is er nog de kleur)
Deze is ook wel handig: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thijsK

Hoi Henry,

ben inderdaad nogal karig qua 'eisen' geweest,

het moet een benzine zijn, 2.5 10/20v maakt verder niet uit, 2.5T lijkt me super rijden, maar een verbruik van 1 op 8 doet me teveel zeer aan de pomp, rij toch best regelmatig. en gas is om mee te koken :P

verder half leder / vol leder interieur, zwart/beige maakt verder niet heel bijzonder veel uit, al wil ik hout inleg het liefst vermijden, iets te oubollig naar mijn mening.

Heb nu donkergroen metallic op de s40, zilver/grijs vind ik een aardige kleur, maar uiteindelijk is het ook meer de verschijning. zwart vind je erg weinig, dus ik schrijf nu nog geen kleuren 'af' zeg maar.

betreft onderhoud, ik dacht dat ik hier ergens las dat je rond de 2ton echt een flinke beurt staat te wachten, maar wellicht slaat dat nergens op.
ik heb op marktplaats een lijstje gemaakt, staan enkele bij die volledig dealeronderhouden zijn, is dat echt zoveel interessanter?

henry classic v70

Dealer onderhouden is nog geen garantie voor een top onderhouden wagen!! Als het onderhoud maar bij is gehouden in de vorm van rekeningen/kmstanden enz. Dan kun je zo zien of er al draagarmrubbers, motorsteunrubbers, ophangingsrubbers enz zijn vervangen of dat jij daar aan moet geloven.
....................en als je een regelmatige rijder bent en > 10000 km/jr rijdt vooral blijven kijken naar een benzine wagen :eusa_think: :eusa_snooty: (lees: dief van eigen portemonnee)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Citaat van: thijsK op 17-07-2011 19:42:00
betreft onderhoud, ik dacht dat ik hier ergens las dat je rond de 2ton echt een flinke beurt staat te wachten, maar wellicht slaat dat nergens op.

Ervaringen van honderden gebruikers slaan inderdaad nergens op.

::)

thijsK

denk dat je het verkeerd interpreteert, maargoed. bedoelde eerder dat ik niet meer zeker was of ik het hier ergens gelezen had of niet. aankooptips topic eventjes doorbladeren, veel goede tips :)

thijsK

http://link.marktplaats.nl/461674951 deze eveneens gevonden, is in 2009 geimporteerd. denk dat ik er maar eens een belletje aan ga wagen betreft onderhoud / onderhoudshistorie, verder lijkt 't een knappe prijs voor een knappe bak. 276920km gelopen, vol leer. 20V 170pk, dus ik meen iets rapper?

Joost23

Mijlen...dan ook afgeveerd als een USA-auto?


thijsK

Vandaag geen kans meer om te bellen, zal morgen even bellen. al is het voor mij 200km rijden, poeh :P.
en afgeveerd als USA auto, betekend wat zweveriger, minder strak? of.

rammstein01



en gas is om mee te koken :P

Heerlijk dat er nog mensen zijn die dit vinden, maar wat fijn is het om met € 23,= weer een paar honderd km af te kunnen leggen. Blijf maar lekker een "meijertje" betalen voor een volle tank benzine hoor.
Ten opzichte van benzine rijdt de gasgestookte dan wel 1 op 20.

aardigebas

Hey Rob,

Heb je er ook gas in laten bouwen?

of heb ik zo'n slecht geheugen  :-X

thijsK

Morgen even foto's plaatsen, maar ben sinds vanmiddag trotse eigenaar van een '97 s70 2.5 europa automaat met 285dkm op de teller, vol zwartlederen interieur. airco word toch goed koud, maar kan denk kouder. ook tijdens proefrit de cruise getest, meende toch echt te versnellen maar nu krijg ik hem niet werkend. nogal bummer dus, vrees dat dat wel in de kosten gaat lopen. verder moet er een nieuwe accu in ( lampje is 'zwart' , niet groen, al moet je je afvragen hoelang je er nog mee door kan ) en profiel op alle banden is minimaal, dus sept/okt setje nieuwe banden regelen, misschien ook meteen andere lm velgen.

meteen vanavond even ingesmeerd met lederen cleaner / conditioner, ziet er al weer stukken beter uit. alleen wat instapschade, maar niet eens heel erg. ik ben na +- 100km rijden al helemaal verslaafd, cruisen op de snelweg is een zeer acceptabel verbruik, alleen binnen bebouwde kom is het verbruik redelijk hoog.

henry classic v70

Citaat van: thijsK op 19-07-2011 22:56:08
........meteen vanavond even ingesmeerd met lederen cleaner / conditioner, ziet er al weer stukken beter uit. alleen wat instapschade, maar niet eens heel erg..

Met produkten van één van deze twee leveranciers haal je instapschade en andere beschadigingen helemaal weg 
http://www.colourlock.nl/
http://www.leerlooier.nl/
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thijsK

Ik zal morgen even een foto posten, maar denk dat het op 1 plek echt te ver weggesleten is. zal ook even op de website rondneuzen :)