Rrroffel op aardgas - wel en wee

Gestart door LvD, 18-07-2011 12:14:42

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: daytonawim op 22-08-2011 15:28:09
Volgens mij zit hiet zo'n nieuwer type bovenste motorsteun rubber op (klopt dat ?)

Nieuwe motor hè ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LvD

CiteerVolgens mij zit hiet zo'n nieuwer type bovenste motorsteun rubber op (klopt dat ?)

Ik zou 't niet weten. Als jij vertelt wat daar het voordeel of nadeel van is, maak ik er een goede foto van, oke? ;D

daytonawim

Tja, zo'n ding hebben ze mij eens opgestuurd, ja die moet je hebben  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ligt nog op de plank.

LvD

Bij deze  ;)
Citaat van: Snellebaksteen op 22-08-2011 14:54:38
Volgens mij kun je normaal gesproken gewoon starten en wegrijden met een geopend klepje hoor....

Ik heb t nog eens een paar keer getest... Bij mij start-ie echt nie als t klepje niet dicht zit.

Sbv

Dat is het nieuwe type motorsteun. Kun je als geheel vervangen

LvD

CiteerIk heb t nog eens een paar keer getest... Bij mij start-ie echt nie als t klepje niet dicht zit.

Denk dat het een special Bi-Fuel feature is en bedoeld om te voorkomen dat je met de slang aan de auto wegrijdt. Zijn er toevallig nog meer bi-fuel rijders (denk dat ook de LPG-versie hiervan voorzien is) die dit blog volgen en dit kunnen bevestigen? Toch leuk om te zien dat Bi-Fuel tot in details is geïntegreerd in het geheel. :eusa_whistle:

LvD

Zojuist bij Hooftman in Alphen aan den Rijn een distributieset met spanrol en meelooprol, waterpomp, interieurfilter, oliefilter, brandstoffilter en bougies besteld. Vrouwlief neemt 't vanmiddag mee uit haar werk. Uiteindelijk laat ik het maar doen en ben ik er zelf niet bij, te druk geweest. Dan maar veel rijden zodat-ie snel weer vervangen moet worden ;D

LvD

Van de linkerkant van het parkeerterrein via München, Oostenrijk, Venetië, midden Italië en Innsbruck naar de rechterkant van het parkeerterrein gereden. Ruim 5000 km, gelukkig hadden we een tent mee ;D. Alleen in Nederland een stukje op benzine gereden, omdat volgens een nieuw POI-bestand bij Veenendaal ook een aardgastankstation zou zitten. Bleek dat bestand ook de locaties te bevatten waar een tankstation gepland staat... Verder in Duitsland geen probleem om aardgas te vinden, in Oostenrijk was een pomp in het dorpje naast het dorpje waar wij zaten en in Italië kom je op de meest fantastische plekken een metano tankstation tegen. Veel achteraf ingebouwde aardgas-installaties in Italië. Dan zit de vulopening vaak onder de motorkap.

Van Oostenrijk naar Venetië via de Grossglockner Hochalpenstrasse gereden. Supermooie weg. Strakblauwe lucht, mooi weer. Toen we boven waren kwamen er prachtige dreigende luchten aan en toen we via de Plöckenpass Italië inreden hadden we zulke stortregens dat er soms modderstromen over de weg liepen en we de volgende bocht niet meer konden zien van de regen. Daar nog met een noodgang achterop gereden door twee hele dikke AMG's die ik maar snel voorbij liet gaan en deelnemers bleken aan de Mille Miglia.
Wel een mooie foto gemaakt bovenop de Grossglockner. Helaas hebben we een breedbeeldcamera, waardoor de volvo heel raar uitgerekt wordt. Jammer....:

Op de camping een hele middag met soldeerbout en krimpkousjes aan de slag geweest en de hersluit-optie van de CV goed aangesloten, de ISO-aansluiting tussen de radio geplaatst en een knopje tussen de schakeldraad van de carkit gezet zodat ik 'm handmatig opnieuw kan opstarten als die vervelende dame me weer eens verteld ´Probleem met verbinding´. Nu hoef ik tenminste niet meer ´Ik heb een probleem met jou´ te antwoorden, maar zeg: 'maar ik heb een trucje'.

Op de terugweg een lekke voorband gehad met 140 op de linkerbaan. Had voor de vakantie al wel gezien dat de banden niet heel veel profiel meer hadden, maar dacht: in oktober leg ik er winterbanden onder, dan gaan deze weg. Niet echt bij stilgestaan dat we ruim 5000 km zouden gaan maken... Alle bagage eruit, reservewiel eronder maar toen bleek dat de rechtervoorband ook niet heel jofel meer was. Dus bij Bolzano via de google-search functie van de tomtom de 'pneusmarket' gevonden. Daar hebben ze voor 450 euro twee nieuwe voorbanden gemonteerd, gebalanceerd en uitgelijnd. Ik heb wat lopen sputteren over die prijs, daar heeft-ie uiteindelijk 380 euro van gemaakt...

Vlak na deze reparatie hoorde ik de wielophanging rechtsvoor bij een bocht naar links, nu blijken de draagarmrubbers versleten te zijn, aan beide zijden. Ook de fuseekogel linksonder is niet helemaal goed meer. En de stuurbekrachtigingspomp begon gedurende de vakantie ook steeds meer lawaai te maken. Iemand die nog iets leuks heeft liggen?

V70geRwin

Leuk verhaal en goed om te lezen dat het gas lekker roffelt.

lawaai van de stuurpomp: olieniveau al eens bekeken, anders ff verversen?

slijtagedelen gewoon vernieuwen  :)

LvD

Olieniveau is goed, ook nog helder. Je hoort ´m heel duidelijk, is echt einde oefening. Die wil ik er wel tweedehands opzetten, maar die rubbers en fuseekogel gaat ik inderdaad gewoon vernieuwen.

elianmars

LvD

Citaat van: elianmars op 12-10-2011 23:45:00
Mooie foto!  8)

Dank je  :angel:

Zo, twee nieuwe draagarmen, stuurpomp en dynamo in bestelling. Daarnaast zit er een mooie automaatbakolieflushactie aan te komen.

Even een update van de to-do list: (niet persé in deze volgorde):
- airco bijvullen
- stappenmotor vervangen
- afstandbediening inbouwen
- Afstandbediening aansluiten op knipperlichten voor optische bevestiging
- Afstandbediening aansluiten op binnenverlichting om te voorkomen dat de automatisch-binnen-1-minuut-weer-sluiten-als-er-geen-deur-wordt-geopend-functie de deuren inderdaad alleen dán sluit en niet sowieso altijd na 1 minuut
- Carkit inbouwen
- Iphone aansluiting op radio maken
- Lampjes in dashboard vervangen
- Bekerhouder in armsteun plaatsen (zit er nu niet in)
- 16" velgen + zomerbanden plaatsen
- grote beurt: vervangen van: distributieriem, multiriem, rollen, waterpomp, motorolie, koelvloeistof, bougies, filters
- rolhoes

- comfort-knipperlicht module inbouwen (had ik ook in de saab, geeft drie knippers als je 1 keer knippert)
- zitting bestuurdersstoel vervangen
- spoiler
- Cruise Control plaatsen
- winterbanden
- automaatbak flushen
- draagarmen vervangen
- stuurbekrachtigingspomp vervangen
- dynamo vervangen

Sbv

Cruise control inbouwen zal kwestie zijn van software aan laten passen

LvD

Citaat van: Sbv op 21-10-2011 08:30:44
Cruise control inbouwen zal kwestie zijn van software aan laten passen
Plus handeltje. Helaas softwarematig ja, wordt n dure grap heb ik begrepen. Dus dat komt wel n keer als de rest in orde is.

Sbv

Inderdaad plus stuurstengel. Ik weet dat een boardcomputer redelijk prijzig is, cruise control zou ik zo niet weten, kwestie van informeren