Rrroffel op aardgas - wel en wee

Gestart door LvD, 18-07-2011 12:14:42

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Klopt; je tankklepje wordt vergrendeld samen met de centrale portiervergrendeling.

LvD

Citaat van: KIM op 20-07-2011 17:32:57
Klopt; je tankklepje wordt vergrendeld samen met de centrale portiervergrendeling.

Dat is best logisch ja. Weer wat geleerd.

LvD

Vandaag een rolhoes ingekopt. Staat netjes:

Ik had wel de buitenkant, maar niet de hoes zelf. Als je nog iets hebt aan die losse buitenkant, dan mag je m zo hebben. En is er misschien nog iemand die me zou willen helpen met het vervangen van de distributieriem? Ik vind t geen probleem om daarvoor een eind te moeten rijden.

daytonawim

Tja, ik zou gewoon effe naar de dealer gaan voor je distributie, heb laatst ook een rondje gevraagd.

LvD

Ik wil t juist zelf leren te doen. Gewoon een dagje lekker klussen met een forummer, het laten doen kan overal wel maar ik wil juist graag meewerken met iemand die de tips en tricks kent en t leuk vind om die kennis en kunde over te dragen...

elianmars

Dat is nog eens een mooi kenteken! Daar zal een aantal forummers jaloers op zijn  ;D

De gastank is inderdaad mooi afgewerkt, maar ik zou het niet fijn vinden dat er geen grote stukken bagage mee kunnen. De bank plat gooien heeft nu geen zin  :eusa_shifty:

Veel plezier met je bijzondere wagen!

LvD

Inmiddels de afstandbediening ingebouwd voor de helft (sluit en opent de deuren en knipperlichten knipperen maar de hersluitfunctie wordt nog niet gedeactiveerd bij openen van de achterklep, achterdeuren of passagiersdeur en wil de comfortfunctie nog aansluiten), een Blitzsafe achter de radio gehangen om m'n iphone aan te sluiten en allemaal lampjes vervangen. En vandaag de columba's van de 850 van forummer Devonius omgewisseld met mijn stalen velgen. Heb m'n nieuwe carkit net binnen, die gaat dit weekend ingebouwd worden.

Ferry Jacobs

Leuke blog! k zie dat je met de grote beurt soortgelijke plannen hebt zoals ik dat ook graag wil doen, en idd ook zelf eigenlijk voor het mooie, misschien is ff contacten als er iemand is die dat leuk vindt om een paar mensen uit te leggen hoe dat werkt ;)

LvD

En ik kan ook in stijl koffie drinken... Er zat geen bekerhouder in de armsteun, in plaats daarvan had de vorige eigenaar een raar klapding naast de handrem vastgeplakt.

Het vervangen van de distributieriem schijnt wel wat 'risico's' te hebben waardoor je het 't beste toch door een expert kunt laten doen. Ik heb mijn auto's tot nu toe altijd bij een zogenaamde 'beun' in onderhoud gehad, en die vond het wel goed als ik een keer met 'm mee ging werken. Nu moeten we alleen nog een gezamenlijke datum zien te prikken.

Heb overigens inmiddels ook een lidmaatschapsnummer van de 850-club. Gelukkig zijn ze daar nog wel van de multi-culti-thee-drink-sessies, anders had ik vast geen lid mogen worden met m'n v70 ;D

maruska

hehe, lid worden kan met een 850, v70classic en c70 classic.. de N modellen worden donateur bij aanmelding.. (het gaat om het onderstel voor de club)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

BenC70ES

Citaat van: LvD op 22-07-2011 19:53:16
Ik wil t juist zelf leren te doen.

Eerst de hulpriem verwijderen:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/acc_belt_change_s70.html

En dan je distributieriem:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/timing_belt_change.html

Let op, op een 99-00 zit de mechanische spanner:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/manual_tensioner_adjustment.html

Zeker op letten dat de 3 merktekens dus exact overeenkomen, dan manueel de krukas enkele volledige cyclussen ronddraaien, en dan terug checken.  Ben je niet zeker, opnieuw draaien en checken!

Heb je trouwens een foto van onder de kap? 

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

LvD

CiteerHeb je trouwens een foto van onder de kap?

Yep:

Je ziet de gasinstallatie tegen het schutbord aan zitten.

LvD

Even een korte update: m'n Parrot doet het nu ook goed. Via mijn zwager die bij een leasemaatschappij werkt matten besteld, die komen vandaag of morgen. Verder de auto al een paar keer gebruikt om grote dingen in te vervoeren, dat gaat nog wonderbaarlijk goed. Als je de bank plat doet heb je weliswaar nog de gastank erachter zitten, maar die is een stukje lager dan de bank en heeft een mooie platte bovenkant. Daar kun je veel netjes omheen en overheen leggen: kastje van de Ikea (in gemonteerde toestand, kwam uit m'n kantoor) schoof er exact in :D. Laatst een weekendje op de camping gestaan: alles ging achterin en we hadden best veel mee ;D.
Nog wat Volvo-dingetjes ontdekt: ging laatst tanken, maar stond nog niet dicht genoeg bij de tank. Dus ik stap weer in, maar de volvo wilde niet starten. Alles gecheckt, versnelling in P, sleutel eruit en weer erin, rem in, niets hielp. Tot ik bedacht dat het benzine-klepje nog open stond. Die dichtgeduwd et voila! Weer zo'n veiligheidsdingetje :eusa_angel:

Snellebaksteen

Volgens mij kun je normaal gesproken gewoon starten en wegrijden met een geopend klepje hoor....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

daytonawim

Beetje poetsie poetsie zou wonderen doen onder je kappie :-)

Volgens mij zit hiet zo'n nieuwer type bovenste motorsteun rubber op (klopt dat ?)