Opel Corsa 2008: stank + gescheurde slangen.

Gestart door Vulk, 19-07-2011 10:48:46

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Staat ook op het Opelforum, maar ik weet dat er hier enkele genieën zitten, dus daarom ook maar even hier.

Het gaat om een Corsa uit 2008 met 1.2 ecotec motor.
Een goeie maand terug heeft de auto een kleine beurt gehad, kmstand rond de 25 000km.

M'n vrouw kloeg deze morgen dat de auto stinkt bij stationair draaien. Ik zag deze week ook al wat vettigheid op de oprit liggen.

Bij inspectie onder de kap kwam ik dit tegen:

Is dit een gekend fenomeen? Hoe komt het? Kan ze er voorlopig nog mee rijden? Is het een kwestie van die slangen nieuw te bestellen en te monteren of is er meer aan de hand?

Heeft er toevallig iemand een artikelnummer van die slang of kan men mij vertellen wat ik juist moet bestellen bij de dealer?

daytonawim

Lekker terug gaan naar de garage, dat was met de beurt zeket te zien geweest.

Mogelijk een fabrikage of constructie fout.

Vulk

Ik heb de auto zelf een beurt gegeven.
Olie, oliefilter, luchtfilter en bougies.

edit: het lijkt overigens of die slang nooit echt 'sterk' is geweest. Precies of die hing aan elkaar met postzegellijm.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Vulk

Dat is een optie, maar dan is m'n vrouw niet akkoord. Ik vind een S70 erbij wel wat. ;D

Heb de auto naar de garage 'om de hoek' gebracht waar m'n ouders goede ervaringen mee hebben. Hij had het alvast nog nooit gezien bij dat type. :o

Vulk

Is blijkbaar een slechte reeks geweest bij Opel.
Slangen die 25k meegaan, 't is eens iets anders dan een krakende voortrein. ;D

francois

marc-850

thuur

Citaat van: Vulk op 19-07-2011 20:29:18
Is blijkbaar een slechte reeks geweest bij Opel.

Gemaakt van zwart gespoten bananenschillen?

Gr :eusa_think:

Vulk

Nee hoor, gewoon de schillen zolang laten rotten tot ze zwart zijn en dan pas monteren natHuurlijk.