Wat heeft deze voor functie?

Gestart door mikky, 20-07-2011 20:38:17

Vorige topic - Volgende topic

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Mocht je koppeling ook kraken bij warme motor, dan kan je het ding overigens gewoon beter door een nieuwe vervangen.
Mijn gekraak en getril was daarmee opgelost en het pedaal gaat een heel stuk soepeler!

mikky

Citaat van: mikky op 23-07-2011 19:02:44
Oke, als ik de leiding los wil halen, moet ik eerst de remvloeistof eruit laten lopen zeker, en hoe doe ik dat?

Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken ???

Ludo

Citaat van: mikky op 24-07-2011 14:58:40
Citaat van: mikky op 23-07-2011 19:02:44
Oke, als ik de leiding los wil halen, moet ik eerst de remvloeistof eruit laten lopen zeker, en hoe doe ik dat?

Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken ???

Dat kan heel simpel als je wil.
De nippels op de klauw(en) opendraaien, boven wat perslucht op het potje.

haasje

Je kunt je nippel op d koppelingscilinder losdraaien en daarmee het deel dat nodig is uit et reservoir halen, hierdoor blijft je remsysteem gevuld. Koppelingsleiding zit met een borgveertje vast en aan de kant van de koppelingscilinder met de moer.

mikky

Vanmorgen op de sloop ff een leiding gescoord voor een tientje, ga deze op de Haasje manier proberen te vervangen  :D

Hopen dat dit de lekkage zal stoppen,,,,,,

ulkeman

Citaat van: mikky op 25-07-2011 15:07:16
Vanmorgen op de sloop ff een leiding gescoord voor een tientje, ga deze op de Haasje manier proberen te vervangen  :D

Hopen dat dit de lekkage zal stoppen,,,,,,

bekijk dan ook even hoe het draad van de cilinder is. niet dat die over een week weer gaat lekken ofzo ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

mikky

Nu heb ik de leiding vervangen, rest mij nog de vraag, hoe krijg ik het dpulletje weer op druk  ???

Potje dicht en nippel dicht dan maar pompen  ???

haasje

ontluchten zou op dezelfde manier als je remmen moeten lukken , echter is het uit ervaring gebleken dat je beter de remvloeistof vanuit je koppelingscilinder naar je reservoir kunt persen (met bv een oliespuit of grote injectiespuit.

mikky

Gelukt, nadat ik een oliespuitje heb gekocht, nu maar afwachten.
Had geen tijd meer om de cilinder kompleet los te halen voor inspectie, dus op goed geluk dan maar, oude leiding zag ik zo niks aan.

Een ieder bedankt, en haasje voor de goede uitleg.

Gr,
Michel