APK Afkeur, scheur in fuseekogelrubber??

Gestart door M.E. AMC, 21-07-2011 07:26:41

Vorige topic - Volgende topic

M.E. AMC

beste medeforummers,

gister APK afgekeurd  :( >:(wegens een scheurtje in de fuseekogelrubber( goed woord voor scrabble),
is de fuseekogel los te vervangen of zit ik aan een complete draagarm vast
roffel 855 2.0 T5 uit 1994 italiaanse import,
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Voor het goed repareren wel ja, en beter is dan nog om beide draagarmen te vervangen.  Als het alleen om de hoes gaat en de kogel geen speling heeft kun je deze ook afkitten met ruitenkit.  Blijft goed zitten (als je 'm eerst ontvet) en is elastisch.

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 21-07-2011 08:11:24
Voor het goed repareren wel ja, en beter is dan nog om beide draagarmen te vervangen.  Als het alleen om de hoes gaat en de kogel geen speling heeft kun je deze ook afkitten met ruitenkit.  Blijft goed zitten (als je 'm eerst ontvet) en is elastisch.
Maar alleen om hem door de apk te krijgen hé Dirk  :eusa_snooty: daarna wel vervangen ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Citaat van: Jack v op 21-07-2011 08:14:51
Citaat van: Dirk342 op 21-07-2011 08:11:24
Voor het goed repareren wel ja, en beter is dan nog om beide draagarmen te vervangen.  Als het alleen om de hoes gaat en de kogel geen speling heeft kun je deze ook afkitten met ruitenkit.  Blijft goed zitten (als je 'm eerst ontvet) en is elastisch.
Maar alleen om hem door de apk te krijgen hé Dirk  :eusa_snooty: daarna wel vervangen ;)
Helemaal mee eens Jack.

Rob850turbo

is een nieuw universeel  fusee kogel hoesje een mogelijkheid?

kost bijna niets!

-D©©©L-

Citaat van: Rob850turbo op 21-07-2011 08:17:32
is een nieuw universeel  fusee kogel hoesje een mogelijkheid?

kost bijna niets!

Ik lees niets over speling o.i.d.
Een hoesje van een paar kwartjes lijkt mij in dit geval inderdaad de meest zinnige oplossing.

M.E. AMC

;D ;D ;D
er werdt idd niets gezegd over spelling op de kogel,
alleen dat het hoesje was gescheurt.
toch maar ff goed doen en complete draagarm vervangen.
een ieder uiteraard dank voor het meedenken.
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

JW

gewoon lijmen zoals al aangegeven, als er geen zand/vocht in zit (even proberen te bekijken) kan dat gewoon nog een tijd mee gaan, bij mijn auto ook zo gedaan bij de apk afgelopen winter, lijkt nog goed te zitten.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

daytonawim

Wel een druif van een monteur hoor, bij mijn garage kit ie em gelijk even voor je, is nog gratis ook.

elianmars

Citaat van: daytonawim op 24-07-2011 15:28:05
Wel een druif van een monteur hoor, bij mijn garage kit ie em gelijk even voor je, is nog gratis ook.

Of er wordt gelijk een nieuw hoesje besteld en gemonteerd (eventueel na telefonisch overleg). Althans, zo gaat dat bij de garage waar ik de auto's laat keuren.

robin-850-92

Als ik een auto afkeur op een scheurtje dan bellen we de klant even op met wat de mogelijkheden zijn, even kitten of een nieuw hoesje. En vaak word er ook meteen gekozen voor 1 of 2 nieuwe draagarmen. Wel appart dat die monteur het niet even snel oplost!

haasje

Misschien wel een bedrijf dat alleen doet keuren, geen reparaties.

-D©©©L-

Citaat van: haasje op 24-07-2011 20:16:35
Misschien wel een bedrijf dat alleen doet keuren, geen reparaties.

Op zich is dat wel de meest zuivere vorm. Waarbij je meteen klaar bent met alle discussies rondom afkeuren om werkplaats omzet te genereren.
Bij dat soort bedrijven worden auto's ook nog wel eens formeel afgekeurd, iets wat je bij "reparerende" keuringsstations niet veel treft.