Eindelijk een volvo , t5r

Gestart door dennis5721, 21-07-2011 13:48:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Dus:

- dik 1,5 liter per 1000 km. olieverbruik? Da's wel heel veel....
- turbodrukmeter moet ongechipt wel tot de helft in het witte vlak komen......

Rookt ie? Turbo dus evt. gaar, stage 0 (ontsteking, kabels etc.), vacuümslangen etc. al gedaan?

dennis5721

#16
Er rookt niks. Hij lijkt aan te gaan alleen hij zet niet door. We hebben er voor de rest nog niks aangedaan. Wanneer de auto voor de airco weer naar de garage gaat zullen we vragen of hij er eens naar wil kijken. We denken zelf, dat was bij een waterslang ook al aan de hand, dat een slang door de olie die uit het blok is gelopen door de vuldop het slangetje heeft laten scheuren.

johnskie


dennis5721

Het is een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven. Ik lees meer op het forum dan dat ik zelf reageer, sorry. Sinds die tijd is er wel wat veranderd. In mei hebben we hem nog een tussenbeurtje gegeven.
Toen is het volgende gedaan:
-gekeken naar de airco, de schakelaar op schutbord was kapot(moet nog vervangen worden)
-carterventilatie schoongemaakt, was hard nodig, kwam een hoop troep uit
-vacuümslangen vervangen
-achterwielophanging nagekeken, het bonkte, er zat een reactiesteuntje los(moet nog steeds gerepareerd worden)
-turbo nagekeken, omdat deze niet op druk kwam. Uitslag: max. Druk 0,6 bar. Ondanks de carterventilatie en de vacuümslangen te hebben vervangen. Wat bleek, Voordat wij hem hadden had de eigenaar de verkeerde/goedkope olie gebruikt. Gevolg: er zit een laagje in de turbo. Dit kan schoongemaakt worden met een speciaal middel alleen de monteur zei omdat de motor al een tijdje zo'n vermogen niet had gekregen het blok kan barsten. Iemand ervaringen hiermee?? Dit zit me namelijk niet helemaal lekker

Dan verder door de komende hoge reparatiekosten(we hebben nog een offerte klaarliggen voor de remmen en de achteras van 1400 euro, slik) en de huidige brandstofkosten ( in 15 maanden hebben we 20000 km gereden ) hebben we besloten om hem voor 3 maanden te schorsen. Mijn vader heeft goedkoop weer een diesel kunnen kopen. Dan ons idee/plan. Ikzelf ben al met rijlessen bezig ( ja, ook in een volvo : s60 d3) en ik word in februari jarig en dus 18! Ikzelf zou graag een auto willen hebben maar ik zelf zal niet veel km'ters maken. Studeer in Breda dus dat kan ik beter met de trein doen, is anders namelijk 180 km per dag. Dus dan krijgt de volvo zijn pensioen en zal hooguit 10000km per jaar maken op z'n max. Mijn vader kan er dan ook inrijden wanneer hij zijn diesel beu is. De diesel komt dan op mijn naam te staan waardoor ik meteen schadevrije jaren opbouw en niet de volle mep aan verzekering. De volvo voor een beginnend bestuurder niet te betalen.

Dan de plannen voor tijdens de schorsing:
-mijn vader overtuigen om te kijken naar de motorsteunrubbers. Ik ben zelf van mening dat de automaat teveel schokt bij gas loslaten maar ook doortrekken tot het rode gebied. Wanneer de automaat schakelt schiet je ineens door.
-schrijfremmen rondom vervangen
-remklauwen spuiten
-reactiesteun vervangen, hier moet de hele achteras ervoor onderuit
-ik zelf wil de bekleding verven
-de strips langs de vooruit vervangen, het rubber is ook niet meer goed, iemand een goedkoop adres voor dit??


dennis5721

Ooh ja nog iets voordat ik het vergeet,een  tijdje geleden hebben we het schuifdak in zijn uiterste kiepstand gezet en toen leek het alsof er iets knapte. Sindsdien zit het schuifdak ook aan een kant iets hoger. Weet toevallig iemand wat er dan aan kan zijn??

DanielE

Mooie bak! Wil niet vervelend doen maar een auto die je niet zelf dagelijks rijd op jouw naam verzekeren is erg onverstandig! Kun je een hoop gezeik mee krijgen.
Dat verhaal van die turbo heb ik nog nooit wat over gelezen, blok is verder wel in orde?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Sbv

we hebben nog een offerte klaarliggen voor de remmen en de achteras van 1400 euro, slik

Wat voor remmen zijn dat ? zijn die van goud ofzo ?

)()()sT

Ja, dat vraag ik me ook af ???

En dit dan:
Citaat van: dennis5721 op 23-10-2012 11:18:15
Voordat wij hem hadden had de eigenaar de verkeerde/goedkope olie gebruikt. Gevolg: er zit een laagje in de turbo. Dit kan schoongemaakt worden met een speciaal middel alleen de monteur zei omdat de motor al een tijdje zo'n vermogen niet had gekregen het blok kan barsten.

dennis5721

Even een  verduidelijking van die offerte:
- remschijven rondom
-remblokken rondom
- reactiesteunen
- airco schakelaar+opnieuw afvullen
- achterwielophanging losmaken van auto tbv reactiesteunen
- arbeidsuren
Dit was het zo ongeveer. Wel allemaal originele Volvo materialen
Wij vonden dit zelf ook enorm duur en daarom wanneer wij het nu zelf gaan doen gaan we ook voor imitatie.

Van die turbo. Ik snap het zelf ook niet maar zoals we begrepen is er een soort glanslaagje ontstaan in de turbo. Hierdoor zou hij niet volledig op druk kunnen komen. Dit laagje kan eruit worden gehaald maar dan schijnt de motor en de motor een klap te krijgen die die niet meer gewend is. Ik zelf vind dit ook een raar verhaal omdat wanneer je turbo gaar is je er ook gewoon een nieuwe turbo op kunt zetten. Daarom ben ik met dit gebeuren ook niet blij. Met de motor is zover wij weten alles goed. Hij hikt niet, stottert niet en draait gewoon goed zijn toeren. Ook rookt de auto niet. Hij ruikt wel goed naar benzine als je erachter staat maar dit lijkt mij niet raar, gezien de leeftijd van de auto en de milieu eisen van die tijd. Een ander punt is dat de motor lang warm blijft wanneer deze uitstaat. Hij stinkt dan nogal maar dit denken wij dat het er ook bij hoort. Mocht het geheel nog raar klinken, ik ben zelf geen technisch iemand en ga alleen af op wat ik hoor en lees.

mikep

Zeer mooie auto.
Die 1400 euro lijkt mij wat veel.
Zijn bij de carterventilatie wel de slangen vervangen en ptc nippel schoongemaakt(stank kan hier van zijn).Carterventilatie potje had ik nieuw erop gezet.
Turbodruk:zijn alle ic slangen nog heel.

grijzev70tdi

Met die turbo zal wel goed gaan, gewon rustig in rijden, langzaam iets meer gas geven ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: dennis5721 op 23-10-2012 16:44:55
Even een  verduidelijking van die offerte:
- remschijven rondom
-remblokken rondom
- reactiesteunen
- airco schakelaar+opnieuw afvullen
- achterwielophanging losmaken van auto tbv reactiesteunen
- arbeidsuren
Dit was het zo ongeveer. Wel allemaal originele Volvo materialen
Wij vonden dit zelf ook enorm duur en daarom wanneer wij het nu zelf gaan doen gaan we ook voor imitatie.

Van die turbo. Ik snap het zelf ook niet maar zoals we begrepen is er een soort glanslaagje ontstaan in de turbo. Hierdoor zou hij niet volledig op druk kunnen komen. Dit laagje kan eruit worden gehaald maar dan schijnt de motor en de motor een klap te krijgen die die niet meer gewend is. Ik zelf vind dit ook een raar verhaal omdat wanneer je turbo gaar is je er ook gewoon een nieuwe turbo op kunt zetten. Daarom ben ik met dit gebeuren ook niet blij. Met de motor is zover wij weten alles goed. Hij hikt niet, stottert niet en draait gewoon goed zijn toeren. Ook rookt de auto niet. Hij ruikt wel goed naar benzine als je erachter staat maar dit lijkt mij niet raar, gezien de leeftijd van de auto en de milieu eisen van die tijd. Een ander punt is dat de motor lang warm blijft wanneer deze uitstaat. Hij stinkt dan nogal maar dit denken wij dat het er ook bij hoort. Mocht het geheel nog raar klinken, ik ben zelf geen technisch iemand en ga alleen af op wat ik hoor en lees.

Zou het niet zien als reden voor imitatie onderdelen, denk dat je daar niet zo heel veel mee gaat besparen.
remmen voor compleet 175 euro
remmen achter compleet 175 euro
reactie steunen kan ik niet plaatsen, ik denk silent blocks in de achteras. Gokje 65 euro per stuk, achteras hoeft er echt niet helemaal onderuit
Airco service 150 euro, fatsoenlijke service dan en niet enkel even vullen en klaar
schakelaar 50 euro ?

Letwel alle onderdelen heb ik grofweg de prijzen van originele delen neergezet incl btw.

Je houdt dan ca 700 euro aan arbeid over, denk dat je daar je meeste winst kunt behalen door het zelf te doen of samen met iemand te doen die verstand van zake heeft

R.Bijl

Citaat van: Sbv op 23-10-2012 18:49:25
Citaat van: dennis5721 op 23-10-2012 16:44:55
Even een  verduidelijking van die offerte:
- remschijven rondom
-remblokken rondom
- reactiesteunen
- airco schakelaar+opnieuw afvullen
- achterwielophanging losmaken van auto tbv reactiesteunen
- arbeidsuren
Dit was het zo ongeveer. Wel allemaal originele Volvo materialen
Wij vonden dit zelf ook enorm duur en daarom wanneer wij het nu zelf gaan doen gaan we ook voor imitatie.

Van die turbo. Ik snap het zelf ook niet maar zoals we begrepen is er een soort glanslaagje ontstaan in de turbo. Hierdoor zou hij niet volledig op druk kunnen komen. Dit laagje kan eruit worden gehaald maar dan schijnt de motor en de motor een klap te krijgen die die niet meer gewend is. Ik zelf vind dit ook een raar verhaal omdat wanneer je turbo gaar is je er ook gewoon een nieuwe turbo op kunt zetten. Daarom ben ik met dit gebeuren ook niet blij. Met de motor is zover wij weten alles goed. Hij hikt niet, stottert niet en draait gewoon goed zijn toeren. Ook rookt de auto niet. Hij ruikt wel goed naar benzine als je erachter staat maar dit lijkt mij niet raar, gezien de leeftijd van de auto en de milieu eisen van die tijd. Een ander punt is dat de motor lang warm blijft wanneer deze uitstaat. Hij stinkt dan nogal maar dit denken wij dat het er ook bij hoort. Mocht het geheel nog raar klinken, ik ben zelf geen technisch iemand en ga alleen af op wat ik hoor en lees.

Zou het niet zien als reden voor imitatie onderdelen, denk dat je daar niet zo heel veel mee gaat besparen.
remmen voor compleet 175 euro
remmen achter compleet 175 euro
reactie steunen kan ik niet plaatsen, ik denk silent blocks in de achteras. Gokje 65 euro per stuk, achteras hoeft er echt niet helemaal onderuit
Airco service 150 euro, fatsoenlijke service dan en niet enkel even vullen en klaar
schakelaar 50 euro ?

Letwel alle onderdelen heb ik grofweg de prijzen van originele delen neergezet incl btw.

Je houdt dan ca 700 euro aan arbeid over, denk dat je daar je meeste winst kunt behalen door het zelf te doen of samen met iemand te doen die verstand van zake heeft

Idd! Vaak hakt het uurtarief er het hardst in! Zelf doen kan een optie zijn als je handig bent?

In welke hoek van het land woon je,wellicht iemand in de buurt die kan assisteren?

Suc6!
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

dennis5721

#28
We hebben de Volvo nu staan bij opa in de schuur waar we alle ruimte hebben. We zijn handig genoeg om de remmen en de achterwielophanging aan te pakken. Motorisch denkt mijn vader dat hij goed is, ik heb alleen mijn twijfels. Om het zelf aan te pakken zal hem ook niet lukken. Dat gaat net zijn pet te bove
. Van de turbo vind ik gewoon jammer omdat je gewoon die duw in de rug mist. In die zin om een t5-r te bezitten is mijn droom nog niet helemaal vervuld. Mijn vader geeft dan de rede op van de leeftijd en km stand, maar dan nog vind ik dat hij gewoon in orde moet zijn.

grijzev70tdi

Gewoon rustig aan opknappen. Maak er een leuk leer project van ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder