geen niveau aanduiding op lpg

Gestart door jacques1967, 23-07-2011 17:29:54

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Bij mijn 850  2.5  20v glt  met OMVL Millenium g2 gasinstallatie heb ik normaal gezien een niveau aanduiding dmv een 5 tal ledjes die in de schakelaar zitten waarmee je omschakelt van benzine naar gas (of vice versa). De ledjes voor de keuze v d brandstof (oranje en rood) werken correct echter die van de niveau aanduiding doen niets. Heb reeds de TIM (die zender op de tank) vervangen voor een andere. Geeft geen verschil. Wel is het zo dat als ik de stekkers (2 met elk 1 aderige kabeltje) loskoppel het rode ledje brandt. Heb de betreffende aders doorgemeten en er zit geen breuk in de kabeltjes. Wie heeft er nog meer ideeen waar te zoeken en hoe zit het schema mbt tot deze niveaumeter in elkaar. Er zit gelukkig wel een niveauaanduiding op de tank zelf (gecombineerde zender met schaalverdeling dus) .

Ik heb al gezocht op het net oa bij luccio maar daar zijn geen schema,s mbt bedrading e.d. beschikbaar.Wie kan mij dus verder op weg helpen om het zooitje zelf weer aan de praat te krijgen. Wellicht heb ik verkeerd gemeten oid. Bij voorbaat dank voor mogelijke info.

UserID6342

PB Razorx even, hij is erg goed in de OMVL installaties.  Verder denk ik dat je eerst je zekeringen (en houders !!) moet checken die onder de motorkap ergens hangen.  Deze zijn erg berucht, is gebleken.

razorx

Eerst even een linkje naar meer informatie:
http://www.vogelsautogas.nl/portaal/?id=2

Bij de Millenium, alias Leonardo, gaat het nivieau signaal eerst naar de connector op de computer, dan via een andere kabel via dezelfde connector naar de niveaumeter/schakelaar.

Hier nog een nuttig linkje:
www.paerl.it/volvo/Aeb175_Millennium_Leonardo.pdf

Twee zaken om eerst te checken:
Zit de kleine connector op de computer er wel lekker in en is er geen schade?
Check ook even het schakelaartje met de ledjes zelf. Kwetsbare dingen.

Succes!

jacques1967

Dank voor de snelle info. Hier kan ik verder mee. Echter in vergelijking met het diagram van de millennium opbouw , zit er bij mijn gasinstallatie  ook nog zo,n lambda simulator kastje en hangt er nog een 5 polige relais naast het millennium kastje waarvan echter maar 4 polen van zijn benut , de middelste aansluiting wordt niet gebruikt. Maakt dat nog uit mbt tot de niveau aanduiding of heeft het relais een andere  functie? Wat is de functie van het relais in deze dan ? De niveau aanduiding dmv de ledjes vh gas heeft zolang  ik de auto heb nog niet gewerkt , tevens werkte de benzinemeter ook niet,bij aanschaf vd auto, maar dat is reeds verholpen door een ander console in te bouwen. Ik heb ergens gelezen dat de brandstofmeter op het dashboard , normaal voor benzine dus , ook wel wordt aangepast om ook niveau aanduiding te geven zodra je op lpg rijdt. Vandaar mijn twijfels/vraag  over het bijgeplaatste relais. :eusa_think:

razorx

Ik zou het niet te ingewikkeld maken:
De lamba simulator is hier niet interessant.
Dat 5 polige relais kan van alles zijn t.m. injectoronderbreking aan toe.

LPG meting via de benzinemeter is een "luxe". OMVL installaties zijn juist goedkoop en worden zoals ik ze tot nu toe zie recht toe rechtaan ingebouwd.

Als je het e.e.a. volgens mijn tweede link aansluit moet het werken, maar check ook de opmerkingen bij mijn eerdere post.

Succes!