MT naar AT

Gestart door volvo Rob, 24-07-2011 01:45:09

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Hallo allemaal, ik heb ooit een 850 automaat gehad die helaas te vroeg overleden is. nu heb ik een 855 t-5 weer gekocht met een handbak, maar ik wil toch graag een automaat weer aangezien dit mij beter past.( ik ben lui aangelegd)

Ik kom een aanbieder van motoren en versnellingsbakken tegen op maktplaats en ik denk dat ik voor +/- 1000 euro wel klaar ben, is dat een optie of heeft iemand een beter idee? kan ik bijvoorbeeld ook alleen een handbak verwisselen voor een automaat of is dat niet mogelijk?

-D©©©L-

Het kan, maar is veel meer werk dan je zou denken.  Hoe handig ben je ?

volvo Rob

Ik heb de beschikking over een handige monteur die voor 22,50 per uur werkt, dus ik weet niet waar ik dan aan moet denken, 5 uur of 10 uur? een automaat komt op 350 euro voor een t-5.

MVeldhuis

Een automaat wisselen doet een ervaren monteur 6-8 uur over, een monteur zal er incl zoekwerk een uur of 15 over doen?

Zoiets ongeveer zo'n beetje om en nabij moet je aan denken gok ik.

UserID6342

Denk aan de wissel van MT naar AT ook even aan het volgende buiten de standaard zaken zoals vliegwiel, starterkrans, koppelomvormer, bak, pookmechanisme, alle kabels en sensoren (!), ECU, etc.  Is meer werk als dat je denkt en ik denk dat je qua gestelde prijs er niet mee komt.  Een fatsoenlijke bak kost, zeg je zelf, 350 euro dan blijft er dus 650 over voor de rest. Haal daar nog eens een goede 150 vanaf voor de ECU, kabels, pook, etc. blijft er 500 over gedeeld door 22.50 is een 22 uur en dan moet het allemaal mee zitten.  Of te wel, net geen drie dagen werk.

wepster

mocht je intressen hebben ik heb hier nog een ecu voor een AT liggen mag voor een leuk prijsje weg ;D

zie je pb welkomen  :angel:

oja denk er aan dat je de helekabelboom af zekeringkast ook om moet wisselen dat is nou niet echt een makkelijke klus

volvo Rob

Hmmm... het is dan misschien beter om op zoek te gaan naar 855 t-5 automaat en m'n eigen te koop zetten. als ik het zo uitreken kom ik dus voor het wisselen van MT naar AT op zo'n 2000 euri en voor die investering kan ik beter een bestaande 855 met AT kopen.

Bedankt allen voor de info, forum kan gesloten worden.

ps als iemand nog een nette 855 t-5 (R) heeft staan dan hoor ik het graag. de mijne gaat dan de verkoop in.

)()()sT

Nou het hele forum sluiten lijkt me ietwat overbodig ;D

Ombouw is idd. een hele opgave als het al goed gaat. Bij AT naar MT laat je de kabelboom (en evt. de ecu) gewoon zitten alleen doet ie niet meer mee.