Nieuwe remmen, CTF of vergelijkbaar.. Enige spoed

Gestart door 850-2.520V-Driver, 25-07-2011 20:49:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850-2.520V-Driver

Hi guys,

Aangezien ET ff dicht is wegens vakantie en ik m'n remmen iets eerder moet vervangen dan geplanned...

Mijn keuze was eigenlijk gevallen op een setje CTF schijven + Mevius blokken, maar ik kan zo gauw nergens in de buurt (Eindhoven + straal van 50km ofzo?) wat vinden waar ze dit misschien ook verkopen...

Liefst pik ik ergens iets op ipv online wat te bestellen en maar te hopen dat 't voor 't eind van de week binnen is, aangezien ik over een week een behoorlijk afstandje moet rijden en e.e.a. in 't weekend dus klaar wil hebben..

Dus.. CTF icm Mevius of vergelijkbaar! Brembo icm Ferodo? Noem eens iets... Ik heb TRW en Bosch gezien wat ik waarschijnlijk vrij snel kan hebben, iemand ervaringen daarmee?

Alvast bedankt!!

Groeten,

Hasse

Ludo

Volvo dealer?.
Vandaag bestellen, morgenvroeg in huis, morgenmiddag klaar...  :D

;D

850-2.520V-Driver

Citaat van: Ludo op 25-07-2011 20:58:47
Volvo dealer?.
Vandaag bestellen, morgenvroeg in huis, morgenmiddag klaar...  :D

;D

Hey Ludo, zeker een optie ;)
Ik dacht alleen, ik ga voor iets meer remkracht.. (en geboord + gegroefd ziet er natuurlijk iets leuker uit.. :eusa_shhh: ) of zal ik niet veel verschil merken?

Enig idee hoe de dealerprijsjes liggen verder?

Btw.. het is geen C30 op gas geworden.. maar een Diesel 8)

Groeten,

Hasse

Ludo

Tot nu heeft er nog niemand aangetoond, dat ie een meter eerder stilstaat door gaten en groeven in de schijven.
Dat zal dus wel goed tussen de oren zitten.  ;D
Prijzen geen idee, moet je even een belletje doen maar zal niet zo veel uit de buurt liggen met CTF.
302?.

Een diesel, hoe is het toch mogelijk...  :eusa_wall:
:evil:

850-2.520V-Driver

;D Het is in ieder geval een superstrak wagentje geworden ;)

Hmm, 302 is idd nog een optie als de dealer die bracketjes nog heeft...
Die groeven + gaatjes waren overigens meer voor de looks hè ;)
Eens kijken wat de eventuele verdere reacties hier nog zijn over snel te leveren, goede setjes en anders maar op naar de dealert!

Iemand voor de zekerheid misschien al wat nummertjes bij de hand? Ik krijg m'n Vadis maar niet fatsoenlijk aan de praat..

Dus in dat geval nummertjes voor 280 of 302 schijfjes en in dat laatste geval bracketjes... En nieuwe blokjes ;)

Groeten,

Hasse

Ludo


850-2.520V-Driver

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :eusa_wall:

Ik vergeet gewoon m'n eigen postings....

thuur

Leuk die looks, maar vergeet niet dat groeven en gaatjes behoorlijk wat herrie maken..


Gr ;)

Boeijke

Citaat van: thuur op 26-07-2011 00:55:27
Leuk die looks, maar vergeet niet dat groeven en gaatjes behoorlijk wat herrie maken..


Gr ;)

Alleen als je remt  :eusa_shifty:
En dat doe je minder als gewoon rijden, dus valt wel mee  :P

M a r c

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 25-07-2011 20:49:01
Mijn keuze was eigenlijk gevallen op een setje CTF schijven + Mevius blokken, maar ik kan zo gauw nergens in de buurt (Eindhoven + straal van 50km ofzo?) wat vinden waar ze dit misschien ook verkopen...

Zul je niet vinden....  wij zijn de importeur voor NL en we hebben ze bij diverse automaterialenzaken willen onderbrengen maar die schrokken steeds van de prijzen...  en namen ze dus niet op in hun programma. Je zou bij Sandtler in Duitsland kunnen vragen, maar zij voeren alleen de goedkopere CTF schijven zonder hittebehandeling... ik meen dat zij die onder hun eigen merk verkopen. Over 2 weken ben ik weer in NL en zou ik je eventueel kunnen helpen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850-2.520V-Driver

Citaat van: thuur op 26-07-2011 00:55:27
Leuk die looks, maar vergeet niet dat groeven en gaatjes behoorlijk wat herrie maken..


Gr ;)

Haha, dat neem ik enerzijds voor lief.. Maar daar heb ik op vorige auto's ook niet echt veel last van gehad eigenlijk.... Maar we gaan denk ik toch maar meteen voor de 302mm conversie.

Citaat van: M a r c op 26-07-2011 11:00:46
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 25-07-2011 20:49:01
Mijn keuze was eigenlijk gevallen op een setje CTF schijven + Mevius blokken, maar ik kan zo gauw nergens in de buurt (Eindhoven + straal van 50km ofzo?) wat vinden waar ze dit misschien ook verkopen...

Zul je niet vinden....  wij zijn de importeur voor NL en we hebben ze bij diverse automaterialenzaken willen onderbrengen maar die schrokken steeds van de prijzen...  en namen ze dus niet op in hun programma. Je zou bij Sandtler in Duitsland kunnen vragen, maar zij voeren alleen de goedkopere CTF schijven zonder hittebehandeling... ik meen dat zij die onder hun eigen merk verkopen. Over 2 weken ben ik weer in NL en zou ik je eventueel kunnen helpen.

Hi Marc,

Dat zal helaas te laat zijn... Op dit moment wordt/is er een schijf behoorlijk mishandeld en aangezien ik er toch ff een flink aantal km's mee moet rijden volgende week, ontkom ik er denk ik niet aan om nu meteen actie te ondernemen.

Mijn vraag over de spoiler voor de C30 (ik kwam bij de dealer, in kleur, op 197 overigens) en de eventuele kabel voor een USB aansluiting blijft nog wel ff staan ;)



Groeten,

Hasse

mehn

Als je zo graag CTF wilt (en dat snap ik best want ik heb ze ook en ben meer dan tevreden) zou ik nu een goedkope set kopen en die later wisselen voor een CTF set.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850-2.520V-Driver

Citaat van: mehn op 26-07-2011 12:47:38
Als je zo graag CTF wilt (en dat snap ik best want ik heb ze ook en ben meer dan tevreden) zou ik nu een goedkope set kopen en die later wisselen voor een CTF set.


Ik heb nu maar een 302mm set + brackets besteld bij de dealer, denk dat ik daar wel even mee vooruit kan ;)

Geen idee wat er nu onder ligt, ik denk origineel Volvo, maar wat er nu onder ligt (schijven + blokken) is waar ik de auto mee kocht. En dat is 58dkm geleden incl. ritjes door de Pyreneeën en andere flinke heuveltjes, bergen etc. Geen last van trillingen of slecht remmen tot gisteren toe dan... Dus eens kijken hoe lang ik met dit setje ga doen ;)