3e remlicht sedan vervangen voor 3e remlicht spoiler

Gestart door Spin!, 02-04-2011 15:42:50

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ja, zo eenvoudig was dat dus niet. Spoiler met 3e remlicht geplaatst. Gele stekkertje erin en klaar. Test: geen licht. Oude brand nog wel. Hoe verwijder ik het oude en 'installeren' ik de nieuwe?

www.vm-parts.nl

tom480

Toen ik m'n spoiler heb laten spuiten heb ik het remlicht er ook afgehaald.
Ik heb toen eerst een extra draad(mag ook wat anders wezen) aan het uit einde van de bedrading van het remlicht gemaakt.
Die toen doorgetrokken, zodat je het draad in de spoiler hebt zitten.
Maak de draden los, en maak dan het werkende remlicht weer aan het draad vast.
Trek 't er dan voorzichtig door heen :)
- R1200GS -

thuur

Citaat van: tom480 op 02-04-2011 16:06:09
Ik heb toen eerst een extra draad(mag ook wat anders wezen) aan het uit einde van de bedrading van het remlicht gemaakt.
Die toen doorgetrokken, zodat je het draad in de spoiler hebt zitten.

Een wasmachine? :D

Gr :eusa_pray:

tom480

- R1200GS -

Spin!

Nou de voorbereiding qua bedrading ligt er. Nu móet ik alleen nog herleiden waar de bedrading van het oude remlicht heen gaat & uit komt. En hoe ik het nieuwe daarop aansluit. Bij het oude licht gaan 2 zwarte draden weg. Die gaan ergens heen, ik gok naar de unit links achter. Het is lastig kijken met een 100 liter lpg tank. links achter zit ook een blauw doorzichtig relais. Is dat van de remverlichting?

www.vm-parts.nl

haasje

Toen ik bij mijn auto de spoiler gemonteerd heb, werkte het derde remlicht in de spoiler gewoon in 1 keer (aangesloten op de aansluiting in de kofferbakdeksel). Daarna heb ik he derde remlicht bij de achterruit pas weggehaald.

De draad gaat naar de lampcomtroleunit bij je linkerachterlicht. Het doorzichtig blauwe relais zou voor je trekhaak kunnen zijn.

KIM

De spoiler, zitten daar LED's in?
Bij mij namelijk wel. LED's nemen erg weinig stroom af en vormen dus n iet een echte belasting. Sommige systemen sturen een dergelijke stroomkring dan niet aan. Ik weet niet of onze Volvo's ook zo modern zijn...
Mijn 3e remlicht is daarom gewoon op het remlicht rechtsachter aangesloten; dit heeft geen invloed op de "lamp defect" detectie.

Spin!

Het zijn geen LED's, dat is één ding dat zeker is. Bij het aansluiten van het gele stekkertje gelijk getest, maar nee...

Misschien toch proberen de draden te verbinden met de stroomkring van het oude 3e remlicht, maar nu eerst nog uitvogelen welke dat zijn... :-\ Iemand een idee welke dat zijn?

www.vm-parts.nl

haasje

Onder je huidige 3de remlicht zit eenzelfde gele stekker als in de achterklep.

Spin!

Citaat van: haasje op 03-04-2011 23:36:06
Onder je huidige 3de remlicht zit eenzelfde gele stekker als in de achterklep.

Oke, zal mezelf eens tussen de gastank en remlicht vouwen ;D Van het weekend even proberen. Thx!

www.vm-parts.nl

Jeff

Rutger, weet niet of het inmiddels al werkt maar bij mij werkte het ook niet op de bestaande stekker achter de stoffen bekleding van de klep. Hier vond ik een gele stekker en dacht mooi daar klik ik hem in. Hier stond denk ik geen stroom op, of ligt ergens in de auto los aangezien die het gewoonweg niet deed. Ik heb er toen voor gekozen om hem aan de linkerkant op de remlicht bekabeling te koppelen en tot op heden gaat dit perfect! Wel ervoor gezorgd dat ik stekkertjes heb gebruikt, mocht de spoiler er ooit nog eens af moeten dan kan dat. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Spin!

Inmiddels heb ik mezelf tussen hoedenplank en gastank uit kunnen peuteren en is het remlicht achter de achterruit losgekoppeld.

3e remlicht van de achterspoiler werkt dan ineens wel. Probleem is nog steeds dat het remlicht van de spoiler het soms wel en soms niet doet. Het is 100% zeker dat ergens een breukje/zwakke plek of stekkerverbinding niet lekker is. Als ik over een hobbeltje rij is dit voldoende om het aan of uit te laten gaan tijdens het remmen.

Alleen de vraag is: waar zit het dan? Ik kan uitsluiten dat het in de spoiler zelf zit. Het 3e remlicht bij de achterruit had idem kwaal. Het moet dus in het circuit/kabeltje zijn voor de splitsing naar achterruit & achterklep.

Ik heb ook geen flauw idee waar ik moet zoeken, want ik weet niet welke van de 200 draadjes achterin van het remlicht is. Het zou fijn zijn als iemand dit even kon vertellen. Ik gok dat het in ieder geval 'ergens' in de buurt moet zitten van het linker-achterlicht unit.

Help?!  ;D

www.vm-parts.nl

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Spin!

www.vm-parts.nl

Spin!

...en gevonden! Even wat contactjes opgeschoond ét voila! Een 3e remlicht dat al 2 dagen niet meer knippert. Thx!

www.vm-parts.nl