stalen leiding op kop

Gestart door old but fast, 27-07-2011 19:53:26

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Ik begrijp wat je bedoelt, het had met wat meer nuance gekund.
Mijn mening van jouw "subtiel" vind ik meer "kinderachtig". En we zijn allemaal volwassen, toch?

Ik heb niet ontvankelijk gereageerd, mijn reactie is/was enkel om de best mogelijke hulp te bieden.

Neemt niet weg dat ik me stoor aan dergelijk (opzettelijk, vandaar de nuance in kleine letters) taal misbruik.
Wat overgens dus niet betekend dat iedereen dat doet, of zou moeten doen.

edit:
CiteerEenmaal is nou niet allemaal en iedereen zo goedt als in de nederlandsen taal dan uw
Meer dan je uiterste best kan je niet doen, maar dat betekent niet dat je er niets voor moet willen doen.
Ook ik moet mijn best doen om alles te verwoorden  :eusa_shhh:

vervangen :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

Citaat van: NinaPaul op 28-07-2011 13:46:47
Meer dan je uiterste best kan je niet doen, maar dat betekend niet dat je er niets voor moet willen doen.
Ook ik moet mijn best doen om alles te verwoorden  :eusa_shhh:
Oeps... :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ferry Jacobs

Gezocht moderator die iedereen weer even on-topic zet  ;D

old but fast

holla mensen

tussen het luchtfilter en turbo zit al een slangetje ,die loopt naar die 3 weg klep,met de gele ,rode,en de blauwe .
blauw zit bij mij tussen turbo en filter ,of moet daar nog een  T stukje op ????,

liefs wel dan ,want als ik dat blauwe slangetje verwijderd ,gaat m,n oranje pijl branden van de AT .

mvgr joris

ulkeman

Het andere einde van die stalen buis gaat middels een vacuumslang naar de plastic buis die tussen luchtfilterhuis en turbo zit.

dus niet naar je tcv die jij bedoelt denk ik.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

old but fast

nee

aan het eind van de stalen leiding zit niks ,ja een heel klein stukje slang,daaraan kan ik zien dat er toch een slang heeft gelopen,maar waarheen?? ???

op m,n TCV idd loopt het blauwe slangetje naar lucht inlaat slang  [ turbo,luchtfilter ]en als ik die loshaald brand m,n oranje peil van de AT ,dus ik ga maar een  T  stukje halen ,doe ik dat er maar tussen .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

er gebeurd niks als ik het afsluit met vinger , ook dop [ olie ] blijft gewoon liggen ,ook met gas geven gebeurd er niks geen dansende dop ,zuigend ,dus niks .

rare auto,s die volvo,s

SirRutte

Citaat van: NinaPaul op 28-07-2011 13:46:47
Ik begrijp wat je bedoeld, het had met wat meer nuance gekund.
Mijn mening van jouw "subtiel" vind ik meer "kinderachtig". En we zijn allemaal volwassen, toch?

Ik heb niet ontvankelijk gereageerd, mijn reactie is/was enkel om de best mogelijke hulp te bieden.

Neemt niet weg dat ik me stoor aan dergelijk (opzettelijk, vandaar de nuance in kleine letters) taal misbruik.
Wat overgens dus niet betekend dat iedereen dat doet, of zou moeten doen.

edit:
CiteerEenmaal is nou niet allemaal en iedereen zo goedt als in de nederlandsen taal dan uw
Meer dan je uiterste best kan je niet doen, maar dat betekent niet dat je er niets voor moet willen doen.
Ook ik moet mijn best doen om alles te verwoorden  :eusa_shhh:

vervangen :D

Verbeter je die andere d/t fout ook nog even? :-*

old but fast

heb er slangetje opgedaan en afgeblind ,waar het op hoorde te zitten ,zat al een ander ,zeg maar ff omleiding

ulkeman

Citaat van: old but fast op 30-07-2011 20:09:06
heb er slangetje opgedaan en afgeblind ,waar het op hoorde te zitten ,zat al een ander ,zeg maar ff omleiding

is er niet toevallig een keer een andere carterventilatie op gekomen?
waardoor deze buis is blijven zitten?( en dus eigenlijk loos is )
bij mij vervalt deze buis straks ook volledig door een andere carterventilatie.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

old but fast

zo best kunnen ulkeman,ding is aardig onderhouden geweest ,nu nog hoor ;D,ik heb totaal geen last van zuigende dop etc ,maar goed heb het nu af geplugt,

iedergeval thx voor meedenken

SamSterckval

nu snap ik eigelijk nog niet exact waar het heen moet, want ik heb maar 4 aansluitingen op die olieafscheider, 1 van boven op de kop, 2 van uit het blok, en nog 1 naar de inlaat.
Wilt dat dan zeggen dat ik die leiding mag slopen?

dehaaz

Mij is een keer uitgelegd dat die van je carterventilatie is. Vanaf je luchtfilter loopt er een dikke zwarte buis richting je turbo. Op die buis vlak voor je turbo zit er een soort sensor (PTC genaamd). Hierop zit een dikke slang, een dunne slang en een stekker.  Bij nieuwe types loopt De dunnen slang langs de dikke slang, langs het blok onder het inlaatspruitstuk door. Bij oudere types loopt de dunne slang van de PTC naar deze stalen leiding over het motor blok.
But correct me if i am wrong. Ben pas net begonnen met techniek van volvo 850.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45609.0.html
In de link kan je een plaatje van een PTC vinden.

Ronald21

de reden waarom deze wellicht niet meer gebruikt werd is dat deze dicht zat met smurrie

er is dus besloten om een bypass te leggen wellicht

old but fast

de stalen leiding zat zeker!!!!! niet dicht ,zoog als een gek zeg maar ,heb het afgedopt ,merk en voel geen verschil .
carterdruk heb ik niet dop blijft dood leggen zeg maar  :eusa_clap: