Titanium grey-->Dag s70 welkom V70N

Gestart door Jaco S, 29-07-2011 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Ik zag vanmorgen dat mijn verlichting van mij KM teller niet meer branden. Wat voor lampjes gaan hier in??

Ik kon het niet zo snel vinden via de zoek functie.

elianmars

Jaco, kijk even of de dimmer goed is aangesloten en of deze op volle sterkte is gedraaid.

Sbv

We kijken anders vanavond wel even wat en hoe als je de radio kabel komt halen.

Mogelijk krijgen we de droger van de airco dan ook nog los.

Sbv

Vanavond nog even de droger los gehaald en dat ging zowaar redelijk makkelijk. Lang leve springlock tools.

Daarnaast nog een vacuüm slang vervangen, stuur recht gezet en radio goed aangesloten.

de km teller verlichting is gemaakt door een gepast tikje op het dashbord te geven

Tot slot nog wat actie foto's van afgelopen zaterdag tijdens vervangen van de verdamper.

Dashbord er volledig uit.

Dashbord en kachelunit er uit, dan hou je wel een ruim interieur over

Onder de motorkap wordt het dan ook wat kaler

Jaco in actie om de kachel bak wat schoon te maken

Al met al zag de verdamper er nog best wel goed uit, er was nog geen biocultuur in aan het groeien

Doos met nieuwe verdamper en de oude erbij

hvdmountain

daytonawim

Das een flinke klus geweest  mannen, respect !

Sbv

Citaat van: hvdmountain op 15-08-2011 22:17:56
En, kun je jezelf alweer invriezen? ;)
Vullen gaat als het goed is morgen gebeuren, tenminste daar had Jaco het over

De droger hebben we nog niet erin gezet, deze zal net voor vacuumtest gemonteerd worden.
Het is even de boel monteren. Loshalen is al gedaan

@Wim,

Het is niet erg moeilijk, maar gewoon erg veel werk.
Dashbord was er met net een uurtje uit, maar dan de rest......

elianmars

En nu maar hopen dat de verdamper en droger goed zijn, anders krijg ik op mijn falie  ;D

Het blijft een flinke klus, "even" de verdamper vervangen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 15-08-2011 22:47:15
En nu maar hopen dat de verdamper en droger goed zijn, anders krijg ik op mijn falie  ;D

Het blijft een flinke klus, "even" de verdamper vervangen.
Idd, zal dan de uren aan je doorberekenen  ;D

Jaco S

Als het even mee zit de droger er goed in te hangen, dan word hij vanmiddag weer gevuld.

Dankzij Sander zit alles er weer in, zonder hem was het mij nooit gelukt. Al met al ben ik de laatste paar dagen een heel stuk wijzer weer geworden!!
Dus bij deze...Sander bedankt! En Marcel voor de onderdelen!

maartendeb

Wow wat lijkt me dat een heerlijke klus om zelf te doen, en je houdt er ook nog eens ca €700,- mee in de pocket! :)

Sbv

Citaat van: maartendeb op 16-08-2011 11:37:10
Wow wat lijkt me dat een heerlijke klus om zelf te doen, en je houdt er ook nog eens ca €700,- mee in de pocket! :)
Het is gewoon veel werk omdat er veel uit de auto moet, heel spannend is het allemaal niet.

Hopelijk gaat het vullen vanmiddag ook naar wens en kan Jaco weer genieten van een koele auto

Jaco S

Ik zit nu dus met een dubio.
Me schroefdraad van me leiding(compressor naar droger) is niet helemaal in orde meer. Nu kan ik 2 dingen doen, een nieuwe kopen(€72,-), of een gebruikte met het risico dat hij misschien lek is. Het schroefdraad van de droger is ook een stukje beschadigd maar dat valt misschien nog wel te verhelpen.

elianmars

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en toch een nieuwe leiding (laten) monteren. Straks is een gebruikte ook niet in orde en moet de boel weer worden leeg gehaald en opnieuw gevuld.

Sbv

Was ook mijn idee, met een gebruikte leiding weet je niet wat je krijgt, het kan gewoon goed gaan, maar voor hetzelfde is deze toch lek of gaar.