Titanium grey-->Dag s70 welkom V70N

Gestart door Jaco S, 29-07-2011 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Ik heb zojuist de rubber voor de windgeruis besteld bij de dealer en kan ik vrijdag na me werk ophalen. 3,80 ex kan nooit kwaad.

Mocht de S70 blijven wil ik er misschien parkeersensoren in maken.

JeroenV70

Citaat van: Jaco S op 04-03-2015 16:18:04
Ik heb zojuist de rubber voor de windgeruis besteld bij de dealer en kan ik vrijdag na me werk ophalen. 3,80 ex kan nooit kwaad.

Is dat er standaard van Volvo voor deze generatie auto's of ga je dan voor iets generieks?
Bijvoorbeeld Valeo Kabelgebonden parkeersensoren Achterkant akoestisch Beep & Park 1 - bij Conrad voor €78

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Jaco S

Citaat van: JeroenV70 op 04-03-2015 16:39:04
Citaat van: Jaco S op 04-03-2015 16:18:04

Is dat er standaard van Volvo voor deze generatie auto's of ga je dan voor iets generieks?
Bijvoorbeeld Valeo Kabelgebonden parkeersensoren Achterkant akoestisch Beep & Park 1 - bij Conrad voor €78

Zal een beep & park worden

Jaco S

Ik heb zojuist de rubber voor bij me vooruit gehaald bij de dealer. Wat bleek nou er zat al een rubber, maar niet helemaal maar voor een stukje.

Ik neem aan dat het beste is de oude er uit te halen en daarna de nieuwe helemaal er tussen te leggen?

Jaco S

Ik ben van plan me gashuisklep te vervangen, omdat al een enige tijd het ETS lampje brand. Ik heb voor de rest nog geen grote problemen ondervonden, alleen dat hij heel soms een beetje schokt als ik 100 km/u rijd.

Maar nu wil ik kijken voor een 2e hands gashuisklep indien dat mogelijk is. Waar moet ik opletten op een 2e hand gashuisklep. Kan ik ook een gashuisklep van een latere Volvo nemen, als het dezelfde motorcode is?

UserID6342

Gaat 'm niet worden, denk ik, met een gebruikte ETM... Software moet op de ETM geschreven zijn, dus het systeem moet de ETM kunnen herkennen.  Daarom beter gewoon een nieuwe eronder, met nieuwe software en dan ben je in 1x klaar en is het meteen goed.

Domaso

Als je een nieuw gasklephuis (kost ong. € 350) hebt gemonteerd kun je (in noodloop) naar de dealer rijden om de software te laten laden.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

dielie850

Vorige week bij een XC laten doen door de dealer.
Was voor alles €500 incl. kwijt ;)

Jaco S

Citaat van: Domaso op 16-03-2015 16:47:26
Als je een nieuw gasklephuis (kost ong. € 350) hebt gemonteerd kun je (in noodloop) naar de dealer rijden om de software te laten laden.
Noodloop?

UserID6342

Citaat van: Domaso op 16-03-2015 16:47:26
Niet bij allemaal dus !  Zou hier even voorzichtig mee zijn....   Als het een automaat is, is de kans heel groot dat de auto niet eens start zonder de nieuwe software.

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 16-03-2015 16:25:39
Gaat 'm niet worden, denk ik, met een gebruikte ETM... Software moet op de ETM geschreven zijn, dus het systeem moet de ETM kunnen herkennen.  Daarom beter gewoon een nieuwe eronder, met nieuwe software en dan ben je in 1x klaar en is het meteen goed.

Bij mijn oude werk hebben we het wel eens gedaan. Maar of je uiteindelijk goedkoper uit bent vraag ik me af
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70R^2

De nieuwe zijn beter dan degene die af fabriek zijn gemonteerd, dus waarom een 2dehands nemen en het risico lopen dat je nog een slecht exemplaar in handen krijgt.. Kan je het over een paar maanden weer doen + bijkomende ellende arbeid en kosten?

Bij dit soort spullen altijd voor nieuw gaan, is mijn mening.

Jaco S

Nieuw is altijd beter dan gebruikt ;D

Maar ook als het al om het nieuwe type gaat?
Er staat namelijk hier een bij de sloop waar die is vervangen.

V70R^2

Als die echt haast nieuw is, en de prijs heel scherp, ja natuurlijk kan je het dan overwegen. Het blijft een gok, maar misschien wel een die loont, desnoods laat je hem alsnog installeren door iemand die de software e.d. erop kan afstellen :)

Sbv

software dient bij dealer te gebeuren. Ik zou de gok niet nemen er en een nieuwe opzetten. Lukt het niet dan moet je alsnog een nieuwe aanschaffen