dehaaz, Rode 850 T5 naar een DOP T-5R

Gestart door dehaaz, 01-08-2011 16:04:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dehaaz

Maar even hier een blogje maken in plaats van het bij de "wie ben ik" zetten :)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49906.0.html






Gedaan

- onderhoud,  olie en dergelijke
- multieriem
- fasttech chip
- spoiler
- Voorscherm
- vacuumslangen
- recirculatieklep
- veerpootbrug
- carterventilatie (wat zat die verstopt)
- ramen geblindeerd (zelf gedaan, niet helemaal top)
- en nog heel wat kleine dingentjes
- remschijven en blokken achter vervangen.

Net terug uit italie.  Wat was dat heerlijk met de 850 zeg. Heb het vorig jaar met een oude land rover gedaan. Dat heeft wel wat maar dit heeft ook zeker wel wat ;D Ondanks de belading lag die heerlijk op de weg met die nivomats.  Ik hou wel van een berg weg en heb geen moment gehad dat het wellicht te hard ging. In italie heb je van die betonnenplaten in de bochten en bij de verbinding van die platen wil het nog wel eens een spanned gevoel geven. Heb dit ook wel gedaan met een s60 D5 met 200pk en ik moet zeggen de 850 ligt toch strakker op de weg.  

In Duitseland nog even de topsnelheid getest toen mijn vriendin lag te slapen  :) 234 op de tomtom. Nu binnenkort even de DP van de turboafhalen want ik blijf toch een  schommeling in de turbo druk houden. Nu heb ik wel gemerkt in de bergen dat als ik hem even heel goed warm rij dat hij het bijna niet heeft. Bij ET is mijn vertelt (nog voor italie) dat ik dit wellicht een schuurtje kon zijn bij de uitlaat zijde.  Even  controleren dus.

Dan heb je wat tijdens die 1500 km wat saaie stukken er tussen zitten. Met de gedachte van het probleem begin je dan wat te dromen. Als die turbo het is, hoe vervangen. Gewoon weer een 15G (goedkoopste oplossing) en alleen keertje een 3DP. Of dan een 16t met schuine flens en 3DP of zelfs een 18t of 19t.

Heb het hele forum al 2 keer doorgelezen wat nu de beste optie is. Ben er nog niet helemaal uit. Ben al beetje zoekende op 2dehandsmarkt, kan alleen maar weinig vinden. Vaak houd ik een auto niet langer dan 2 jaar en dan vind ik een investering van 1500 euro wat veel. Nu is wel het plan deze heerlijke volvo wat langer te rijden:)

En nu opzoek naar.....

- Witte knippers
- Ledere bekleding
- Zoveel mogelijk opties in bouwen:) Elektrische ramen achter en wat ik kan vinden wat achteraf is in te bouwen.
- R Voorbumper
- TURBO!!!!!!

Volvo zit in de familie



Had ik die bak op het dak?

Piere

Citaat van: dehaaz op 01-08-2011 16:04:06
Had ik die bak op het dak?

Je mocht'm wel iets meer naar achteren zetten, aerodynamica enzo... :P


Mooie auto zeg, rooie en witte 855's... Ik blijf ze lekker vinden  :eusa_drool:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

dehaaz

#2
Zo dit was weer een dag dat je denkt halverwege ik kan beter stoppen en morgen opnieuw beginnen.

Eerst van de starlet veerpoten eronder uit omdat de vorige eigenaar hem lekker verlaagd heeft door de veren af te slijpen. Dat mag niet voor de keuring. Maar die bout wilde natuurlijk niet los en mocht ik er lekker afslijpen, heerlijk!

Daarna even aan de volvo de downpipe er proberen af te halen. Het onderste boutje ging heel zwaar en heerlijk dolgedraaid op het eind. Er dus niet meer af te krijgen,Heerlijk. Van onder met een schroevendraaier erbij om druk te geven op de moer. Schroevendraaier op mijn neus, Heerlijk.

Maar ja verder schijnt de zon. Dus als dat alles is.

Toch tussen de downpipe en de turbo gekomen met mijn iphone. beetje slechte foto's maar zie ik hier een scheurr?




even de achtervering van de range rover op de starlet gezet :)

Als nog iemand V8blok zoekt met automaat voor in zijn volvo!! Heb er nog 1 over!


KIM


dehaaz

Hahaha Moet scheur zijn. Bij mij zie ik wel gewoon de foto's

KIM

Citaat van: dehaaz op 05-08-2011 15:14:17
Bij mij zie ik wel gewoon de foto's

Het is ook je eigen account waar je die foto's vanaf haalt; ik krijg access denied te zien.

dehaaz

Verkeerde link gepakt. Hoop dat die het nu wel doet. Zie ik hier een scheur in mijn turbo?

arjen850

#7
Probeer goed voor je te kijken, maar wordt er duizelig van ;D

dehaaz

Citaat van: arjen850 op 07-08-2011 19:39:36
Probeer goed voor te kijken, maar wordt er duizelig van ;D

Hahaha ja omdat 1 boutje van de downpipe niet los ging heb ik mijn telefoon tussen de pipe en turbo moeten stoppen, terwijl ik de spleet opende met een schroevendraaier. kreeg het helaas niet beter :)

dehaaz

Er heeft een kleine verandering plaats gevonden. De T5 heeft plaats gemaakt voor een T-5R automaat. Via het Forum ben ik er aan gekomen. Het is er wel eentje met werk, maar daar zijn we natuurlijk niet vies van.

Het kenteken van de auto is LX-RN-62 ( Weet iemand nog een topic van deze auto te vinden) Auto is te kennen aan schade door dakpannen aan het dak. Het schuifdak was ook dicht getaped. Dit heb ik al vervangen. Verder is het onder de motorkap aardig wat geel gemaakt en links en rechts een uitlaat sierstuk zoals een V70.

To do,

-Bij remmen trek de auto naar links en stuur gaat naar rechts. Draagarmen?
-Voorbumper opknappen. 2 scheuren en spuiten.
-Verwacht uitlaatspruitstuk pakking lek.
-Verwacht turbo versleten. ( bij stationair draaien in de file geeft die een behoorlijk dotje rook bij weer gasgeven.)
-Airco vullen en controleren.
-APK en alles wat daar nog word ontdekt
-eventueel nog een klein chipje:)

Maar wat ben ik blij met deze auto! Heerlijk dat schuifdak en de luxe. Vond mijn T5 al helemaal top. Dit interieur en automaat is wel echt heerlijk.




dehaaz


daytonawim

Mooie bolide kerel.

Controleer ook effe je carterdruk, dat kan ook een (mede) oorzaak voor het roken zijn.

Jack v

netjes, zou ook idd de ventilatie aanpakken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dehaaz

Dank jullie wel. Zat onderhoudshistorie bij en daar zou het 50.000 km geleden gedaan zijn. Ik ga me er dan toch eens in verdiepen.

daytonawim

#14
Blijft altijd lastig, maar ik heb een fractuur gezien waar dat ook op stand, en die hebben alleen wat slangetjes aan de uiteinden schoon gemaakt.

En de kop, koppeling, distibutie en keeringen zijn bij deze "beurt" vervangen  :o

Even kijken of je het canistertje van de vacuum terug kunt vinden.