thijs zijn s70

Gestart door thijsK, 01-08-2011 17:51:47

Vorige topic - Volgende topic

thijsK

Tsjah, punt is dat ik sowieso moet uitlijnen,  prijstechnisch slimste om dan meteen de nieuwe bandjes te hebben, hij wilt minimaal 540. Twijfel twijfel

henry classic v70

Waarom moet je uitlijnen dan?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thijsK

Nieuwe draagarm en binnenste stuurkogels vervangen, maar estate services heeft geen uitlijn apparatuur.

henry classic v70

Ja, dan moet je uitlijnen ;D

Nog even over de Tethys.. persoonlijk zou ik het doen, ook omdat ik het super gave velgen vind en je de wagen een hele andere "look" geeft. Oké het is natuurlijk wel even een uitgave maar dat heb je eigenlijk met elke velgen set. Ik zou een afspraak maken met de verkoper om ze eerst te bekijken, hem vertellen dat de banden eraf gaan omdat ze te weinig profiel hebben  :eusa_whistle:  en hem €500,= cash geven
En als ze echt helemaal gaaf zijn (geen enkele beschadiging) heb je wel mooie onbeschadigde Tethys..

thijsK

Poeh ja lastig, 4mm kan ik wel jaartje of langer mee toe. Rij misschien 10-15k p/j. Anyway, morgen ff bellen,  misschien verschil delen.

henry classic v70

En dan kun je de Antlia's eventueel gebruiken voor de winter.. ;)

thijsK

Poeh, die antlias zullen in de verkoop ook wel 200-300oid opleveren? Zet liever de winterb onder thethys :P

thijsK

vandaag toch maar niet opgehaald, ik schrijf het nog niet af, in tegendeel. wie weet dat ik over een week of iets het nog eens probeer, en bij de andere setjes ook ff rondmail. :)

henry classic v70

thijsK

bedankt, net even gekeken en de advertentie staat er ook nog steeds. misschien binnenkort belletje aan wagen, wie weet is hij nu wel bereid iets te zakken ;) , al moet er ook een vliegticket naar las vegas worden betaald.

morgenochtend bij noorderkade in alkmaar afspraak voor het uitlijnen, hopelijk in een keer goed :)

thijsK

zo, volvo is weer uitgelijnd en rijdt weer heerlijk :). met vriend nog naar een garage geweest voor de lekkage, en het is toch wel vrij erg. misschien zelfs iets erger geworden? volgende week donderdag zet ik hem daar neer, garage zelf dacht aan de keerring bij de koppelomvormer ( volgens mij ).

als dat het is zal het een lekker klusje, en duur klusje worden qua arbeid vrees ik. helaas, blij in iedergeval dat ik de velgen nog niet gedaan heb. eerst onderhoud maar eens inhalen :)

henry classic v70

Ja klopt, zou erg l*llig zijn als je mooie velgen onder een niet rijdende wagen hebt :eusa_eh:

thijsK

heel vreemd, maar bij 110 / 120km begint het voortrein weer heerlijk te trillen, m'n motorsteun is half gaar dus die moet vervangen worden, maar lijkt me sterk dat het daar door komt. automaat in neutraal gooien geeft verder geen verschil in trillingen, maar eens mailtje sturen of het misschien toch niet helemaal goed is.

motorsteun ook as. donderdag maar even doen :)

thijsK

duuus, even bij een garage geweest via DanielE, het is de keerring in de koppelomvormer die lekt nadat hij gedraaid heeft, je hem uitzet en dan begint het lekken vrij snel. na een week rijden ( 600-700km ) is de hele onderkant door rijwind lekker vettig geworden. we hebben +- 1,5L ATF erbij gedonderd en hij schakelt al weer stukje lekkerder. schatting van de eigenaar, +- 1200euro. 16uur werk ( iets ruim geschat ).

voor een simpel keerringetje :'( , word er niet vrolijk van. nu twijfel ik dus beetje wat ik met de auto ga doen, voorlopig kan ik er prima mee rijden, al zijn de bandjes ook gecupped. dure hobby...

daytonawim

Je zou het eens kunnen vragen aan Dennis850estate, of een andere forum monteur.

Mocht je het laten fixen, laat dan direct je krukaskeering vervangen.