airco aan, bokkerig rijden

Gestart door T5blue, 04-06-2004 17:51:04

Vorige topic - Volgende topic

T5blue

Beste forumleden.

Kun je een verschil merken tussen het rijden met ingeschakelde airco en uitgeschakelde airco ? . Ik heb op het forum gelezen dat airco vermogen kost, oke, maar ik heb het gevoel dat de auto wat bokkerig rijdt. Mijn aircopomp is inmiddels vervangen (nieuw) en er is een sensor vervangen maar een echt goed verschil merk ik nog niet.

Het systeem schijnt niet lek te zijn. Ik heb een goede dealer die ik daarin vertrouw. De magneetkoppeling schakelt om de tien a twaalf seconden uit en na een seconde of vier weer aan.

Waar ik zeer benieuw naar ben: Hoevaak schakelt een airo in en uit ???

franck855

hoi, dat bokken is voor mijn tdi niet onbekend, volgens experts door het vele vermogen dat het vraagt, op de cruisecontrol vangt hij het zelf op, gas gevend op zelfde snelheid voel je het inhouden tijdens het inschakelen van de airco.
zoals de dokter zegt, "leer er mee leven "

denkweb

Vaag, mijn TDI kent dat niet...?

franck855

hoeft daarom nog niet vaag te zijn

denkweb

Ik heb nog nooit een bokkende Tdi meegemaakt, dus bestwel vaag ;)

Weet je zeker dat het door de Airco komt? Heb je trouwens Airco of ECC?

franck855

beiden, v70tdi maatje heeft hetzelde bokje

T5blue

CeeBee

pomp aan en uit is meestal een te lage systeem druk.
toch een lekje?
chris
V70N 2.5T AWD

T5blue

weet je ook hoe vaak een airco in en uit moet schakelen ?

ed

Hangt van de temperatuur af. Als het wat kouder is zou de airco stationair! ongeveer binnen 20 seconden een cyclus moeten doorlopen. Als het erg warm is schakelt hij niet meer, tenzij je wat meer toeren gaat maken.

Ik heb bij mijn 850 ook altijd het gevoel gehad dat hij in- en uit schakelde. Mijn V70 heeft daar veel minder last van. Ik neem aan dat dat met een slechter wordende compressor te maken heeft. De rest was al vervangen (verdamper, droger, expansieventiel en koelmiddel). Als jouw compressor al vervangen is weet ik niet waar dat aan kan liggen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850Joris

Mijne (850R) heeft het ook. Heeft volgens mij met een slechter wordende "koppeling" te maken.  Daardoor komt  ie te abrubt in en dat geeft het schokje en wellicht een bokkig gevoel.  Een nieuwe pomp verhelpt het probleem.

ed

Maar ja die nieuwe pomp had hij al, dus dat kan het niet zijn. Toch blijft in mijn ogen dat het enige onderdeel wat dat schokken kan veroorzaken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!