Vreemde geluiden en dat in Zuid Frankrijk

Gestart door Martijnc70t5, 02-08-2011 19:33:37

Vorige topic - Volgende topic

Martijnc70t5

Heren ik zit op het moment in zuid Frankrijk alleen ik heb een klein probleem !

Op het moment dat ik een bocht links scherp in moet draaien in de bergen komt er een ratelend geluid van mijn rechter voorwiel vandaan ik zelf heb het idee dat mijn big brake kit wel goed zit maar kom er maar niet achter wat dit is ?

hopelijk weet iemand het hier voor dat ik naar de garage ga of de anwb schakel :)

Greetz Martijn   

daytonawim

Klinkt als een homokineet die aan zijn eind begint te raken.

je stuur inslag is dan nog niet op max of wel ?

Johann

Martijnc70t5

Nee ik heb dan idd nog niet volledig ingestuurd.

Ik zit in de buurt van Narbonne

Martijnc70t5

kennis op de camping beweerd ook homokineet.

Alleen hoe sterk zijn deze in onze wagen's in mijn geval is het dan wel een C70 kan ik hier gewoon mee door rijden tot ik weer in NL ben ?

Jack v

Als het net begonnen is zal het nog wel wat meevallen. Gewoon niet hetr volle vermogen in de bochten erop zetten dan moet je het kunnen redden.

Als het de homokineet is ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Johann

Of misschien nieuw vet in drukken en hopen dat het een tijdje heel blijft.

Geen kiezels achter de koelplaat van de remmen zitten oid?

Martijnc70t5

De auto staat op de krik dit trof ik aan:

De homokineet ? de hoes lijkt mij nog heel maar er af geschoten.
Nu de vraag wat te doen ?
Een bus wd40 er tegen aan knallen en dan nieuw vet er in drukken en de hoes terug proberen te krijgen         
naar de dealer
of andere ideeën ?

Johann

Probeer 'm uit te spoelen en nieuw vet er in. Probleem kan zijn om de hoes vast te houden. Een lange tiewrap precies op de rand van de sleuf op de behuizing zou tijdelijk moeten werken.

Martijnc70t5

Schoon spoelen met water zal hier niet makkelijk worden is wd40 geen optie ?

Johann

Citaat van: Martijnc70t5 op 03-08-2011 11:29:29
Schoon spoelen met water zal hier niet makkelijk worden is wd40 geen optie ?

Ja met spoelen moet je wel iets hebben wat het vet en zand/stof er uit kan halen ja..  ;)

Remmenreiniger werkt ook wel. WD40 lost denk ik niet genoeg op.

Martijnc70t5

Ik ga straks naar de R****lt dealer hier in de buurt mn oom is er ook geweest met zn Renault voor de airco en erg behulpzaam daar dus daar maar heen in plaats van de volvo dealer die ik vond in de RTI van de S80 50 km verder op ;)

Martijnc70t5

Plan toch veranderd pa vind het beter dat ik naar de Dealer ga omdat ze daar het misschien wel op voorraad hebben liggen

Jack v

De klem hangt nog om de kineet probeer die er weleve af te krijgen die kan je abs sensor weleens vernielen als je weer gaat rijden. met een beetje beleid is de klem zelfs weer te gebruiken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvoc70T5

Citaat van: Jack v op 03-08-2011 12:44:52
De klem hangt nog om de kineet probeer die er weleve af te krijgen die kan je abs sensor weleens vernielen als je weer gaat rijden. met een beetje beleid is de klem zelfs weer te gebruiken.

en kans dat ie er weer afschiet over een tijdje?
voor die ene euro zou ik gewoon een nieuw klemmetje nemen..

zou`m idd er wel even afhalen..hij zal alle kanten op gaan zwaaien..