Zacht rempedaal na vervangen remklauwen voor

Gestart door Haenzel, 02-08-2011 22:15:34

Vorige topic - Volgende topic

Haenzel

Citaat van: thuur op 31-08-2011 18:41:44
Citaat van: Haenzel op 30-08-2011 09:06:33
Die mogelijkheid heb ik ook overwogen. Maar na het ontluchten heb ik direkt een hard pedaal; pas na een dag of 2 wordt ie langzaam zachter. Als er dan nog steeds lucht in het systeem zit zou je toch nooit een hard pedaal kunnen hebben? (Je blijft de lucht immers comprimeren, waar die ook zit).

Het opvallende is dat de lucht altijd direkt voor de ontluchtingsnippel zit. Is het zo dat de lucht daar langzaam naar toe kan "stromen"?

Ja, de nippel zit op het hoogste punt.

Draai je ze goed dicht? Welke klauwen heb je gekocht? Ik heb ooit een set van Scantech gehad waar de nippels niet luchtdicht sloten. Ik heb de nippels van de oude remklauwen erin gezet.

Gr 8)

Ik heb alleen de voorremklauwen vervangen voor 2e hands exemplaren (origineel) die ik gereviseerd heb. Aan de achterremklauwen is niets gebeurd, zitten ook niet vast of zo....De nippels draai ik goed dicht. Maar dan nog, mochten ze iets doorlaten dan zou je vloeistof moeten zien aangezien de remdruk vele malen groter is dan het vacuum :eusa_think: ? (Ken de molekuul-grootte van remvloeistof niet..)

UserID6342

Dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk niet goed gereviseerd en trek de zuiger bij het teruggaan, lucht mee naar binnen langs het rubber.  Wegdonderen dus die remklauwen en of nieuwe halen of goede gebruikte en die zo erop zetten zonder iets aan te doen.

Haenzel

Citaat van: Dirk342 op 02-09-2011 22:00:31
Dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk niet goed gereviseerd en trek de zuiger bij het teruggaan, lucht mee naar binnen langs het rubber.  Wegdonderen dus die remklauwen en of nieuwe halen of goede gebruikte en die zo erop zetten zonder iets aan te doen.

Ik snap wat je bedoelt, echter er komt geen lucht tijdens het ontluchten uit de gereviseerde voorremmen maar alleen uit de remmen waar ik niets aan gedaan heb...achter dus.

Haenzel

Update.

Na het doorspoelen met behulp van een bleeder geen last meer gehad.
Ga er zelf maar 1 fabriceren....