Zacht rempedaal na vervangen remklauwen voor

Gestart door Haenzel, 02-08-2011 22:15:34

Vorige topic - Volgende topic

Haenzel

Hallo medeforummers,

ik heb voor mijn vakantie mijn remklauwen voor vervangen door gereviseerde exemplaren. Hier heb ik een maand zonder problemen mee gereden. Eergisteren merkte ik, nadat de auto een week stil gestaan had, dat het rempedaal zacht aanvoelde. Echt remmen doet ie pas na 2 maal pompen. (Tijdens het ontluchten heb ik ervoor gezorgd dat het rempedaal niet te diep ingetrapt werd.) Heb rondom remvloeistof doorgespoeld en ontlucht.
Vanavond heb ik voor weer ontlucht (achter niet omdat alleen voorste remklauwen vervangen zijn) echter zacht rempedaal blijft. Lijkt erop dat de hoofdrem cylinder intern lekt;je hoort de vloeistof lopen bij intrappen van de rem. Iemand een idee hoe dit het beste te tackelen zonder "goede" onderdelen te vervangen?

thuur

Geen vloeistofverlies?

Trap op het pedaal en start de auto: zakt het pedaal iets weg?

Kun je bij lopende motor en stilstand het pedaal helemaal tot op de bodem intrappen?

Nergens een 'bolle' remslang?

Gr ;)

Haenzel

Geen vloeistof verlies waar te nemen.
Het pedaal zakt iets weg.
Diep maar niet tot op de bodem.
Nee, remslangen zijn voor trouwens ook vernieuwd....

Heb wel intussen gelezen dat ontluchten in een bepaalde volgorde moet? Wel vreemd dat ik een maand lang gewoon een hard pedaal had...

thuur

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Haenzel

joebar

b ij een lekke HRC zakt je voet langzaam verder als je er druk op houdt ( dus voet flink op het rempedaal houden....

Kijk eens of de blokken goed gangbaar zin, en niet dat er ergens een blijft hangen

Haenzel

Citaat van: joebar op 03-08-2011 12:21:39
b ij een lekke HRC zakt je voet langzaam verder als je er druk op houdt ( dus voet flink op het rempedaal houden....

Kijk eens of de blokken goed gangbaar zin, en niet dat er ergens een blijft hangen

Ga ik proberen, bedankt voor de tip....

Haenzel

Ik heb voor de zekerheid de achterremmen nogmaals ontlucht.....en voila, een hard rempedaal. :)
Hopen dat het zo blijft.

Vooralsnog iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Haenzel

Hmm.....het is dus niet zo gebleven. Moet ongeveer 2 x per week mijn achterremmen ontluchten.
Rechtsachter komt er het meeste lucht uit, linksachter veel minder. Voor zit geen lucht. Lucht is meteen tijdens het pompen in het ontluchtings-slangetje te zien. Na 2 x pompen weer vloeistof zonder lucht. Verder geen vloeistofverlies. Lijkt op een vacuumlek. Heeft iemand een verklaring?  ??? Cupjes achterremmen vervangen?

Voor het vervangen van de klauwen ad voorzijde nooit last van lucht gehad. Achter is niets veranderd anders dan  nieuwe vloeistof in het hele systeem..... :eusa_think:

UserID6342

Denk toch dat er nog steeds lucht in het systeem zit, heb je de mogelijkheid om bijv. met een Bleeder ofzo te ontluchten ?  Dan kun je druk op het systeem zetten waardoor je de lucht er makkelijker uitkrijgt.  Zeker achter ontluchten kan soms een crime zijn.

Haenzel

Die mogelijkheid heb ik ook overwogen. Maar na het ontluchten heb ik direkt een hard pedaal; pas na een dag of 2 wordt ie langzaam zachter. Als er dan nog steeds lucht in het systeem zit zou je toch nooit een hard pedaal kunnen hebben? (Je blijft de lucht immers comprimeren, waar die ook zit).

Het opvallende is dat de lucht altijd direkt voor de ontluchtingsnippel zit. Is het zo dat de lucht daar langzaam naar toe kan "stromen"?

snix

Citaat van: Haenzel op 30-08-2011 09:06:33
Die mogelijkheid heb ik ook overwogen. Maar na het ontluchten heb ik direkt een hard pedaal; pas na een dag of 2 wordt ie langzaam zachter. Als er dan nog steeds lucht in het systeem zit zou je toch nooit een hard pedaal kunnen hebben? (Je blijft de lucht immers comprimeren, waar die ook zit).

Het opvallende is dat de lucht altijd direkt voor de ontluchtingsnippel zit. Is het zo dat de lucht daar langzaam naar toe kan "stromen"?

Misschien dat er wat lek is daar. zijn de remklauwen droog geen vloeistof lekkage?

thuur

Ja, de nippel zit op het hoogste punt.

Draai je ze goed dicht? Welke klauwen heb je gekocht? Ik heb ooit een set van Scantech gehad waar de nippels niet luchtdicht sloten. Ik heb de nippels van de oude remklauwen erin gezet.

Gr 8)

Haenzel

Citaat van: snix op 31-08-2011 18:26:09

Misschien dat er wat lek is daar. zijn de remklauwen droog geen vloeistof lekkage?

Er is geen zichtbare lekkage. Als al de lucht die er uit is gekomen tijdens het ontluchten de plaats heeft ingenomen van ontsnapte remvloeistof had ik dit volgens mij moeten zien.  ;D