Raar verschijnsel bij lange bochten naar rechts

Gestart door Justin-850, 03-08-2011 14:43:42

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ben het dan wel weer met je eens dat een Scantech arm absoluut niet te vergelijken is met een originele.  Simpelzat, maar gezien de prijsverhoudingen en kwaliteit van de armpjes vind ik ze zeer zeker niet slecht.  Het is waar voor je geld en that's all.  Je kunt en mag een armpje van 65 euro niet vergelijken met eentje van dik 150.  Dat is hetzelfde als een Rolls vergelijken met een Kia Picanto ofzo, die verhoudingen zijn compleet weg en ook niet reëel.

Ludo

Dat is wat ik bedoel Dirk, jij vind dat je waar voor je geld krijgt, ik niet.
Waarschijnlijk hecht ik dus een andere waarde aan kwaliteit, dan jou.  ;D
Ik heb met m'n vorige T-5 4x de armpjes mogen vervangen in minder dan 80.000km, wel 2x gratis in garantie gekregen, maar dan nog.
Als je even gaat tellen op 2 ton wat originele doen, ben je niet alleen een pak méér kwijt, de kosten van uitlijnen komen er ook telkens bij!.
Het (overbodige) werk tellen we dan niet eens.
Voor mij dus geen scanpech meer, niet eens gratis...

NinaPaul

pakt de popcorn erbij....

Prijs kwaliteit is makkelijk te vergelijken. Prijs delen door aantal km's, dan heb je een vergelijkbare prijs per kilometer.

Let wel, ik heb het idee dat men ervan uitgaat dat mensen 50k per jaar rijden in deze auto's. Al zal dit ongetwijfeld voor sommige wel gelden ik weet zeker dat er genoeg zijn die 12k per jaar rijden. (ikzelf doe ongeveer 7-8k). Sommige inversteringen zijn anders naar gelang het gebruik van een voertuig.

Gebruik.
Het gebruik van de auto is DE bepalende factor voor wat betreft de levensduur. Sportief rijden kost nu eenmaal meer.

Merk ik goed aan mijn Mini cooper s (R53, stage 3, 94dkm). Deze is zeer strak afgeveerd en ligt super (sportief) op de weg. Maar deze heeft al veel kleine mankementjes gehad door de super sportieve rijstijl die ik mezelf aanmeet in dit geweldige autootje.
(ophanging, remmen, banden, motorophangrubbers, stuurkogels, etc.) (LET WEL! dit is meestal circuit/afgesloten weg gebruik, openbare weg hou ik me aan de regels)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Justin-850

Haha, mooie reacties allemaal! :P maar ik ben om, ik doe beide kanten. Heb mezelf nog eens ff afgevraagd of dat toch niet het verstandigst is, en uiteraard jullie adviezen :P

Morgen de andere kant ook bestellen

Beter een keer goed....

arjen850

En toch ben ik het mer Dirk eens, stel TS rijdt 15000km per jaar, dan is hij voor die 130 euro zeker voor 2 jaar klaar, en niet onbelangrijk veilig.. Daarna kun je nog zien..

henry classic v70

Daar moet je dan ook weer het uitlijnen bij optellen toch?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

UserID6342

Maar dat moet je bij die Meyle Hd, Moog, etc. draagarmen ook dus dat blijft gewoon.

Justin-850

Nog ff een snel vraagje tussendoor: Moeten de nieuwe bouten nog ingevet worden o.i.d. voordat ze gemonteerd worden?

thuur

Nee. Hooguit het stukje bout wat in de fuseekogel valt. Schroefdraad niet dus.

Gr :D

Richard V70

en met de auto op zijn wielen vast draaien, maar daar is een topic over

Justin-850

Jeps, dat ga ik nu doen ;) Maar.dat geldt alleen voor die twee in lengterichting geplaatste bouten toch?

Richard V70

Justin-850

Kan dr van mn levensdagen niet bijkomen! De momentsleutel is ten eerste veel te lang, en daarbij is de auto ook nog een verlaagd en voorzien van 17 inch....

Iemand een idee? Zouden oprij bokken uitkomst bieden?

Justin-850

Heb het voor elkaar gekregen, ik heb alleen geen gebruik kunnen maken van de momentsleutel :( Die was simpelweg te groot, dus ik laat morgen voordat ik de auto laat uitlijnen eerst het moment op de vier bouten checken zodat ik zeker weet dat het in orde is.....

Denk ook dat het komt door de verlaging en de 17 inch wielen, de ruimte is dan simpelweg kleiner....

Hopelijk zit het allemaal goed en kan ie morgen zonder problemen weer verder roffelen ;)

Gr. Justin