Advies 850 T-5 2.0 uit 1996

Gestart door __Henk__, 05-08-2011 17:50:57

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik vind die ringtank trouwens heel fijn. Je moet sneller tanken, maar de volledige laadruimte is wel ter beschikking.

)()()sT

Ik reed met de V70 ca. 1:7,5-8 en deed dan 300-350 km. De 850 haalt soms bijna de 400 :D

__Henk__

Hmm. 48 Liter doe ik nu met mijn V40 ca. 480 kilometer mee. Straks dus nog lang geen 400. Misschien een onderbouwtank én een ringtank? Zou dat kunnen? Of is dat weer te dol.

Met de caravan achter de V40 was ik al gewend aan 1:7...

)()()sT

Dan hangt ie op de straat met z'n kont ;D
Is de 850 een sedan of estate?

elianmars

Bestaat er überhaupt de mogelijkheid voor een onderbouw tank? Ik zou niet weten waar je die moet laten  :eusa_think:

Scooby Doo

Bij een 96 kan je de KM-stand niet nakijken onder de kap, deze is namelijk al OBDII, pré-96 is OBDI, en dat is wel onder de kap.
Voor die 96 moet je iemand hebben met het  kabeltje, software en laptop, of dealer, of Bosh service punt.

Weet niet wat er voor die T-5 gevraagd wordt, maar als alternatief kan je altijd eens kkijken hier in het advertentie board, er staan enkele T-5 te koop (2,3 en 2,0)

Enne, niet alle 2.0 zijn italiaantjes, er zijn ook origneel Belgische bij. Heb er zelf (nog) zo eentje.  :P
Puppy Power!!!

)()()sT

..... te koop staan ;D

En da's een heule mooie en eerlijke.

__Henk__

Het is een Estate. Ooit geïmporteerd uit Italië volgens de verkoper.
Ik heb duidelijk geen verstand van de diverse typen Volvo's. Dacht dat een 80 liter tank er wel eventjes onder gehangen kon worden. Heb ergens gelezen dat dit bij een V70 weleens zo gedaan wordt.
Het is niet zo dat ik specifiek naar een T-5 opzoek ben. Een V70 past mij ook wel en zal daarom het advertentieboard bekijken.

UserID6342

En ook al heb je de kabeltjes en software, dan nog is de kmstand niet uit te lezen.  Dus blijft niets anders over dan naar een dealer te gaan.

Scooby Doo

Citaat van: __Henk__ op 08-08-2011 14:34:12
Het is een Estate. Ooit geïmporteerd uit Italië volgens de verkoper.
Ik heb duidelijk geen verstand van de diverse typen Volvo's. Dacht dat een 80 liter tank er wel eventjes onder gehangen kon worden. Heb ergens gelezen dat dit bij een V70 weleens zo gedaan wordt.
Het is niet zo dat ik specifiek naar een T-5 opzoek ben. Een V70 past mij ook wel en zal daarom het advertentieboard bekijken.

Zal de Bifuel wel zijn dan.  Weet niet hoe groot die tank is, maar die komt op de plaats van benzinetank, en er wordt ergens een klein benzinetankje van enkele liters gestoken.
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 08-08-2011 14:50:40
Citaat van: __Henk__ op 08-08-2011 14:34:12
Dacht dat een 80 liter tank er wel eventjes onder gehangen kon worden. Heb ergens gelezen dat dit bij een V70 weleens zo gedaan wordt.

Zal de Bifuel wel zijn dan.  Weet niet hoe groot die tank is, maar die komt op de plaats van benzinetank, en er wordt ergens een klein benzinetankje van enkele liters gestoken.

V70N en S80 Bifuel hebben als enige onderbouw.
Bifuel lpg onderbouw, 56 liter lpg, en benzine 29 liter.

Bifuel CNG onderbouw heeft 1 grote tank van 73 liter, en 2 kleine tankjes van 13 liter elk.
Goed voor 23 m3 aardgas bij atmosferische druk, waar je zowat 300km mee aflegt.
Daarnaast nog 1 kleine benzine tank van 29 liter.

marcoz84

Ik rijd zelf in een 2.0 T5 en mijn verbruik is zo'n 1 op 7, 1 op 8 in de stad. Op de snelweg is het wel 1 op 9, 1 op 10. Ligt er uiteraard ook aan of je veel doortrapt. Check ook of de Km teller geen last heeft van het tandwielkwaaltje (stil staan), dit is goed te repareren hoor ;).

Suc6 met de keuze!