Lekkende leiding

Gestart door mikky, 06-08-2011 19:35:59

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Even een vraagje, op de radiateur aan de bijrijderskant zit de dikke slang die naar de thermostaat gaat, daaronder zit een slang cq leiding die volgens mij naar de onderkant van het blok gaat, deze heeft een aparte aansluiting.

Deze leiding lekt behoorlijk bij mij, is deze leiding voor de oliekoeling, en is deze makkelijk te vervangen???

Gr,
Michel

thuur

Nieuwe O-ring en nieuwe klem plaatsen. Voor de zekerheid kun je nog een dikke tie wrap of slangklem om de klem doen.

Het is een oliekoelerleiding.

Gr 8)

mikky

Hij lekt bij de overgang van flexibel naar vast, en boven is het flexibele deel erg vochtig alsof het er doorheen lekt, ben bang dat de complete leiding vervangen moet worden.

cas

eerst de o ring doen en klem... slang zal wel verzadigd zijn met olie. vervangen van geheel kan altijd nog!  en idd, extra slangeklem eromheen doen.

Oh...

lees weer eens niet goed. van vast naar flex... dus zou het om het randje heen moeten kruipen.... tja. dan kan het wel eens betekenen dat er indd een nieuwe slang op moet. je kan ook een nieuwe op de oude laten persen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mikky

Yep, probeerde foto te maken, helaas lukt dit niet.

Het is idd van flexibel naar vast en dan de onderkant die lekt, boven bij de aansluiting, zoals foto, is droog.
Hij zit onder vast aan het blok, neem aan dat ik de olie uit het blok moet laten lopen om de slang te vervangen?

En waar kan ik het beste zo'n leiding halen?

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 17-09-2009 23:14:26
Vanavond eerst maar eens de grootste ergernis aangepakt; de lekkende slang van de motorolie koeler. Ik heb ze meteen maar beide vervangen, ze zijn tenslotte even oud.
Er is al het 1 en ander geschreven over deze soms lastige klus, maar het wordt allemaal een stuk makkelijker als je het thermostaathuisje met slangen en al onder de auto weg haalt.

Dit is het oliethermostaat huisje met de leidingen aan de rechter kant:
(klik voor hi-res)

Een vieze smeerbende onder de auto door, dus eerst dat allemaal maar eens schoongemaakt. Dit is de schuldige:
(klik voor hi-res)

En een "oud en nieuw" fotootje:
(klik voor hi-res)

...

mikky

Duidelijle foto's Marco, waar kan ik het beste deze leiding halen, dealer of automaterialen zaak??

En moet de olie ook uit het blok?

Vulk

Ik zou ze bij dealer halen, het zijn toch belangrijke slangen.
Olie hoeft niet uit het blok. Als de motor koud is, dan loopt er ook geen olie door de slangen.

KIM

Ik heb ze ook bij de dealer gehaald.
Ze zijn echter niet goedkoop.

Vulk

Inderdaad. Komen rond de 150-160 euro voor de beide.

mehn

Vervelend werkje. Gisteren, samen met thuur, nog vervangen aan de auto van pooh.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Schnappi

de mijne lekt(zweet) ook bij de aansluiting(bovenkant radiateuraansluiting) van vast naar flexibele, heb garage laten kijken toen en die zei dat ik het gewoon kan laten zitten, rij er nu al ongeveer een 1,5 jaar mee rond.

lekkage zien er vaak ernstiger uit dan dat het is.

Groeten

Vulk

Thuur gaf het gisteren aan: het is heel lang constant gebleven, maar is plots erger gaan lekken.

Het is gewoon uitstel van executie, dus ik zou ze gewoon beginnen vervangen van zodra ze beginnen te zweten.
Je zal maar 1000km van huis zijn als die dingen volledig doorslaan.

mehn

Ik heb er ook ruim 1 jaar mee gereden. Als het niet langer geweest is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Schnappi

heb nog effe gekeken, aansluiting radiateur is droog, alleen slang flexibele lekt/zweet zie wel dat er wat olie op airco kom maar die werkt al acht jaar niet meer  ;D.