witte rook naar 10 minuten wegrijden

Gestart door benvolvo20, 06-08-2011 23:29:23

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

benvolvo20

ik heb wel een turbo, 2.0 t5.
of is dit voor 2.3?

Ludo

O dan klopt het wel.  :D
2.0 of 2.3 is hetzelfde.

Jack v

Jij nog een tip voor de rook Ludo?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Dat is al gezegd, onvolledige verbranding.
Denk ook wel dat dat in de ontsteking te zoeken is.

benvolvo20

goedemiddag allemaal,

ik heb even naar de bougiekabels gekeken en het zijn orginele uit 95. ik denk dat ik maar voor zekerheid ze gaan vervangen. zit er nog verschil tussen de kabels turbo en non turbo?
ik heb ook de nieuwe leidingen besteld die komen morgen.
peilstok ga ik straks doen als de motor is afgekoeld.
ik ben toch ook wel bang dat de het turbo is, ik verlies telkens een klein beetje koelvloeistof.
k heb vandaag een andere expansievat erop gezet, die ander was helemaal troebel kon er bijna niks in zien.
heb nu een nieuwe dus kan ik het goed in de gaten houden.

daytonawim

Idd wel even opletten dat je de goede kabels hebt.

Je kan orgineel Volvo nemen of een aftermarket set (is iets goedkoper)

benvolvo20

heeft iemand niet nog setje liggen?

benvolvo20

nou weer een dagje wezen sleutelen aan de volvo, heb de retourslang vervangen.
heb orginele speakers er weer in gezet, en ik heb een andere ruitenwisser erin gezet.
ook heb ik eindelijk het tellerwieltje ontvangen, en der in gezet, er bleken wat lampjes daarin kapot te zijn, die heb ik ook vervangen.
Toen ik heb hem weer aangesloten en bij het starten ging mij lamba sonde lichtje branden.( misschien komt daar de witte rook vandaan?
ga ik hem morgen of vrijdag ff laten uitlezen, hou jullie op de hoogte.

daytonawim

Heb je je vacuum slangetje op je dashbord wel weer aangesloten, m.a.w. doet je turbo meter het ?

benvolvo20

ja die heb ik ook aangesloten:P
doet het perfect

MVeldhuis

Je zou ook eens naar de rest van je vacuumslangetjes kunnen kijken onder de kap, bij de turbo/turboregelklepgevaldinges/luchtfilter etc.
Als die oud zijn worden ze vaak broos en gaan weleens lekken, kunnen ook een hoop ellende veroorzaken.

henry classic v70

Andere bougiekabels wil ook wel eens helpen..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

richard911sc

misschien zit ik helemaal mis hoor maare... die dop van het expansievat?
lekt het daar niet?
was ook steeds iets kwijt, en nieuwe geplaatst en opgelost.
mbt witte rook, foutcodes?(of zit dat hier niet in/op)
hoe is de dikke slang van de luchtklep? bij mij zat er aan de onderkant een redelijke scheur en bovenop leek die als nieuw.
ik hoop dat je er iets aan hebt.

gr richard ;D

benvolvo20

nou mijn auto begint nu wat meer olie te gebruiken en het roken word er ook niet veel beter op.
vanochtend mijn boardcomputer laten uitlezen omdat de labda sonde lampje ging branden. er was 1 foutmelding:57 unknown fault.
voor de rest niks, maar wij konden hem ook niet verwijderen, nog ff na de sensoren in de auto gekeken en die waren allemaal goed.
ik ben nog steeds bang dat mij turbo de oorzaak is, maar ik kreeg een tip om te kijken of mij cath niet verzardigd is en misschien eerst de carterventilatie ga schoonmaken.
goed idee om daar eerst naar te kijken?
dus ik wilde eerste die dingen maar is proberen voordat ik echt over ga naar een nieuwe turbo.