Lampenschakelaar op 0 stand op dimlicht

Gestart door florisjonker, 09-08-2011 06:13:03

Vorige topic - Volgende topic

florisjonker

Hallo mensen,

Ik heb net van de week een volvo 850 2.5I Gle 1993 aangeschaft en ben hier extreem blij mee, wat een auto! :)
er zitten wel nog een paar kleine mankementen aan en 1 daarvan is dat de lampen aan blijven op dimlicht als je ze op stand 0 zet.
dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling en dit valt vast wel makkelijk op te lossen. kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

groetjes

Floris

Jeroentjuh

Verlichting aan op stand 0 is eigenlijk standaard bij Volvo.
Maar als je goed kijkt zit er een heel klein schroefje onder de knop op de lichtschakelaar, deze iets indrukken en iets draaien. Dan zou het uit moeten zijn in stand 0.....

UserID6342

Dit kan alleen bij de Alter II schakelaars.  Bij de oude Alter I schakelaars kan het bij sommige via de achterkant van de schakelaar, maar makkelijker is het om er een nieuw type schakelaar in te zetten, die idd stelbaar is met het schroefje.  Past gewoon.

florisjonker

helemaal top! nog 1 vraagje, hoe zie je wel type schakelaar er in zit gebouwd? of ligt dat aan het bouwjaar?

UserID6342

Je kunt het vrij snel zien, bij de Alter II schakelaars zit een klein schroefje aan de rechteronderzijde aan de voorkant.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

florisjonker

thanx man! ga morgen direct ff checken :)

The Volvoboy

Schroefje wel een stukje linksom draaien, als je 'm naar rechts draait branden je dimlichten ook met je knop op stadslicht ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Eddy-E

Vandaag in mijn 850 2.5 10v 94 ook eens zitten kijken..
Bij de V70 was het zo gepiept met de alter II schakelaar , maar in de 850 zit een niet verstelbare schakelaar (ook niet aan achterkant.)
Nu dacht ik dat het met deze schakelaar toch ook mogelijk moest zijn om 0 lampen te hebben branden als de lichtschakelaar op 0 staat.
Ik heb het volgende gedaan:

• 1 De rood/groene draad in nummer 5 van de stekker eruit pielen (of door knippen) nu is je dim licht uit in stand 0 met contact aan.
  • 2 piel de schakelaar open (zet hem eerst even in stand 0) het blokje met 2 contact stiftjes (bij mij is het blokje bruin) het middelste stiftje eruit spielen (ik heb hem om niet kwijt te raken in het open plaatsje in het onderste (bij mij zwarte) blokje gedrukt wat niet erg is omdat je het draadje uit pos 5 heb gehaald)
    Nu heb je ook geen stadslicht en achterlicht meer op stand 0 ;D

850 2.5 10v 94

daytonawim

Dus zou je ook alleen koplampen ( lees dagrijlichten) voor kunnen instellen, of zie ik dat verkeerd .......

Eddy-E

Citaat van: daytonawim op 15-09-2011 20:50:56
Dus zou je ook alleen koplampen ( lees dagrijlichten) voor kunnen instellen, of zie ik dat verkeerd .......

Ja dan moet je alleen het contactje verwijderen, maar dan NIET in het andere blokje plaatsen!!
850 2.5 10v 94

daytonawim

Mm, ik zie dat achterlichten en stadslichten op het zelfde palletje zitten, das nou weer jammer.
Ik heb een kabel set gemaakt om de mistlampen als dagrijlampen aan te sluiten, via de stadslichten.

En eigenlijk horen de achterlichten uit te zijn met dagrijlampen

Eddy-E

Dan moet je mist/dagrijlamp van contact 5 van de stekker voeden en het contactstiftje eruit als ik het goed bekijk.
850 2.5 10v 94

daytonawim

Dat zou ook nog kunnen, ik heb nog een alter 1 schakelaar liggen, kan het dus gewoon even proberen

Eddy-E

Citaat van: daytonawim op 15-09-2011 21:05:59
Dat zou ook nog kunnen, ik heb nog een alter 1 schakelaar liggen, kan het dus gewoon even proberen
Wel via relais doen 2 dikke lampen lijken me teveel voor alleen de schakelaar (maar zit er waarschijnlijk al tussen.)
850 2.5 10v 94