Automaat schakelde niet op! FOUTCODE 3-1-3

Gestart door MarcoV, 09-08-2011 09:49:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Vanmorgen wilde de 850 niet opschakelen,na herstarten wel. Is de PNp switch dan aan vervanging toe en is er iemand die mij daar bij zou kunnen en willen assisteren?

MarcoV  :-\

StefanCJ

Ik durf je niet te zeggen of het de PNP is, brand de achteruitrijd verlichting altijd als je `m in de R zet?

Vervangen lijkt moeilijker dan dat het is, heb het zelf ook gedaan bij de S70. Ik wil je wel helpen, maar dat wordt dan pas over een paar weken.

Grtz.  :)

KIM

Een defecte PNP kan inderdaad het schakelgedrag beinvloeden, maar ook de werking van de achteruitrijlichten zoals Stefan al aangaf.
Vaak is dat een mooie herkenning, maar het gaat niet per definitie samen.

Met mijn vorige merkte ik dat 'ie niet meer verder wilde schakelen dan de 3e versnelling. Herstarten is niet de oplossing geweest, maar wel het bewegen van de schakelpook. Vaak kun je met een beetje rommelen het schakelen wel forceren als de PNP schakelaar aan het overlijden is.

Niet opschakelen kan echter ook iets anders betekenen. Heeft het oranje pijltje gebrand?

MarcoV

Nee,pijltje brandde niet en achteruitlichten weet ik niet maar deden het van de week wel gewoon.
Zal vanavond ff de pook een aantal keren heen en weer halen en maar een switch bestellen voor de zekerheid.

MarcoV ;)

MarcoV

Vanavond de pook een aantal keren op en neer gehaald en hij schakelde weer normaal op.
Alleen nu een flikkerende pijl op het dashboard maar die zal ik maar resetten en kijken of ie weg blijft.
Even een prijsopgave bij de volvo gedaan voor een nieuwe pnp switch en spoelen van de automaat,kosten 650,- :eusa_wall:

Denk dat ik de pnp maar bestel via mijn eigen garage en maar kijken of ik iemand bereid vind die deze klus voor en samen met mij kan klaren.
Wie zich geroepen voelt kan mij pmen  ;D

Hou jullie op de hoogte,

MarcoV ;)

Jans Duiven

Citaat van: MarcoV op 09-08-2011 19:57:47
Vanavond de pook een aantal keren op en neer gehaald en hij schakelde weer normaal op.
Alleen nu een flikkerende pijl op het dashboard maar die zal ik maar resetten en kijken of ie weg blijft.
Even een prijsopgave bij de volvo gedaan voor een nieuwe pnp switch en spoelen van de automaat,kosten 650,- :eusa_wall:

Denk dat ik de pnp maar bestel via mijn eigen garage en maar kijken of ik iemand bereid vind die deze klus voor en samen met mij kan klaren.
Wie zich geroepen voelt kan mij pmen  ;D

Hou jullie op de hoogte,

MarcoV ;)

Ik heb hier nog een off Volvo tooltje liggen voor het afstellen van de PNP switch.
Ik kan je niet helpen bij het klussen, maar als je hem nodig bent hoor ik het graag via de PB  

elianmars

Citaat van: MarcoV op 09-08-2011 19:57:47
Vanavond de pook een aantal keren op en neer gehaald en hij schakelde weer normaal op.
Alleen nu een flikkerende pijl op het dashboard maar die zal ik maar resetten en kijken of ie weg blijft.
Even een prijsopgave bij de volvo gedaan voor een nieuwe pnp switch en spoelen van de automaat,kosten 650,- :eusa_wall:

Denk dat ik de pnp maar bestel via mijn eigen garage en maar kijken of ik iemand bereid vind die deze klus voor en samen met mij kan klaren.
Wie zich geroepen voelt kan mij pmen  ;D

Hou jullie op de hoogte,

MarcoV ;)

Als ik het goed heb, wil Sander de bak van de Saffron ook een keer spoelen. Misschien dat jullie dat tegelijk kunnen doen? Wil ik er ook wel bij helpen, als ik tijd heb.

MarcoV

Super Hans,zal het in gedachte houden!

MarcoV ;)

MarcoV

Citaat van: elianmars op 09-08-2011 20:34:01
Citaat van: MarcoV op 09-08-2011 19:57:47
Vanavond de pook een aantal keren op en neer gehaald en hij schakelde weer normaal op.
Alleen nu een flikkerende pijl op het dashboard maar die zal ik maar resetten en kijken of ie weg blijft.
Even een prijsopgave bij de volvo gedaan voor een nieuwe pnp switch en spoelen van de automaat,kosten 650,- :eusa_wall:

Denk dat ik de pnp maar bestel via mijn eigen garage en maar kijken of ik iemand bereid vind die deze klus voor en samen met mij kan klaren.
Wie zich geroepen voelt kan mij pmen  ;D

Hou jullie op de hoogte,

MarcoV ;)

Als ik het goed heb, wil Sander de bak van de Saffron ook een keer spoelen. Misschien dat jullie dat tegelijk kunnen doen? Wil ik er ook wel bij helpen, als ik tijd heb.

Zou geweldig zijn,hebben jullie ook ervaring met het vervangen van de PNP?
Zal Sander wel ff een berichtje sturen.

Marcov ;)

elianmars

Citaat van: MarcoV op 09-08-2011 20:36:20
Citaat van: elianmars op 09-08-2011 20:34:01
Citaat van: MarcoV op 09-08-2011 19:57:47
Vanavond de pook een aantal keren op en neer gehaald en hij schakelde weer normaal op.
Alleen nu een flikkerende pijl op het dashboard maar die zal ik maar resetten en kijken of ie weg blijft.
Even een prijsopgave bij de volvo gedaan voor een nieuwe pnp switch en spoelen van de automaat,kosten 650,- :eusa_wall:

Denk dat ik de pnp maar bestel via mijn eigen garage en maar kijken of ik iemand bereid vind die deze klus voor en samen met mij kan klaren.
Wie zich geroepen voelt kan mij pmen  ;D

Hou jullie op de hoogte,

MarcoV ;)

Als ik het goed heb, wil Sander de bak van de Saffron ook een keer spoelen. Misschien dat jullie dat tegelijk kunnen doen? Wil ik er ook wel bij helpen, als ik tijd heb.

Zou geweldig zijn,hebben jullie ook ervaring met het vervangen van de PNP?
Zal Sander wel ff een berichtje sturen.

Marcov ;)

Ik heb de switch ooit bij m'n Silversand vervangen en een tijdje terug die van Bouke ook.

MarcoV

Nu komen we ergens,wanneer hebben julie tijd  ;D
Zal Sander ook vragen of ie dan gelijk wil flushen.

MarcoV ;)

Sbv

Zoals ik net al in PB aangaf ga ik niet flushen, enkel aftappen en versie olie erin.


Misha

Citaat van: Sbv op 09-08-2011 21:23:16
Zoals ik net al in PB aangaf ga ik niet flushen, enkel aftappen en versie olie erin.
Soms helpt een tweet of een 27mc beter. :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MarcoV

Citaat van: Misha op 09-08-2011 21:25:31
Citaat van: Sbv op 09-08-2011 21:23:16
Zoals ik net al in PB aangaf ga ik niet flushen, enkel aftappen en versie olie erin.
Soms helpt een tweet of een 27mc beter. :D

;D ;D

ps, heb net een splinternieuwe switch gescoord voor 50 euro,dat is alvast geregeld  ;)

MarcoV 8)

Jans Duiven

En het tooltje is onderweg met Tante Post Marco,

Hans