Revisie dynamo geplaatst -> laadspanning te laag. Wie weet raad?

Gestart door StefanCJ, 09-08-2011 17:48:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Er zijn twee typen dynamo's (ik dacht 100A en 125A); is de juiste gemonteerd op jouw auto?

Aan de andere kant; als je met alle verbruikers aan nog 12,5 V meet op je accu, zou ik me niet vreselijk zorgen maken. Of heb je met een lege accu gestaan?

StefanCJ

Er zijn er inderdaad twee, 100 en 120. Op sommige 850's zit een 80. Bij mij zat er een 100 in en er is er ook één van 100 terug gekomen.

StefanCJ

Ik heb overigens nog niet met een lege accu gestaan of een knipperend dashboard gehad.
:)

walter leever

Stefan,laat 't nu net lukken dat ik vorige week ook een nieuwe dynamo moest laten plaatsen,en de mijne zoals je zelf zegt komt ook niet boven de 13.6/13.7 uit,dus neem van mij aan dat 't in orde is. ;)

Ook ik heb de 100A versie. ;)

walter

StefanCJ


thuur

Citaat van: StefanCJ op 09-08-2011 18:57:05
Net nog even gemeten;

Zonder verbruikers:
                    Stationair      Toeren
Accu:            13.82            13.87
Dynamo:       13.89            13.95

Met verbruikers:
Accu:            12.53             13.20

Schiet mij maar lek, vanmiddag meerdere malen gemeten en toen kwam de 13.82 (zonder verbruikers, aan de accu, bij stationair) niet boven de 13.55 uit en nu zit het op de 13.82.

Met alle verbruikers aan op toeren 13,2V is prima hoor ;) En 13,8V bij normaal/stationair is ook goed.

Die 12,5V, blijft dat zo laag of 'kruipt' hij weer omhoog?


Let wel, de dynamo begint niet direct met laden nadat je de auto start en de accu heeft zeker een kwartier nodig om te stabiliseren. Dit zijn veel betere waardes als waarmee je hier was.


Gr ;)

walter leever

Citaat van: StefanCJ op 10-08-2011 07:56:35
Wat meet je met alle verbruikers aan?
:)


Heb daarstraks eens gekeken(ecc,lampenaan,is een volvo ;),en radio/cd aan)13.3.

dus zoals je zegt is 't zelfde als bij jou(dit was tijdens rijden,toeren dus.) ;D

walter

StefanCJ

Vandaag terug naar de Bosch garage geweest, auto aan de pc gehangen, gemeten met draaiende motor stationair: 13,5 volt. De garagist heeft contact opgenomen met de technische dienst welke morgenochtend terug belt.

Ik weet nou ff niet of dat ik me nu druk moet maken of niet, anyway, ik wacht het antwoord morgenochtend af en dan zie ik wel verder.

To be continued.

LeonW

Pluskabel zorgt ook wel eens problemen, er zit dan een overgangsweerstand
in de accuklem. Meet je verschil tussen de dynamo en accu?
Volvo S70 2.5T

StefanCJ

Zojuist contact gehad met de Bosch garage. Ze konden op korte termijn voor mijn vakantie niets meer doen. Het restrapport van de gereviseerde dynamo is opgevraagd en de dynamo was als goed getest. Volgens de garage kon ik er prima mee op vakantie (als het niet lukt kan ik dus mooi de bonnetjes naar de garage doorsturen  ;D) en dat ga ik dus ook maar lekker doen. Overigens heb ik er gewoon vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

:)

MarcoV

Citaat van: LeonW op 10-08-2011 21:20:12
Pluskabel zorgt ook wel eens problemen, er zit dan een overgangsweerstand
in de accuklem. Meet je verschil tussen de dynamo en accu?

Die heb een 2 jaar geleden al laten vervangen van deze S70 ivm te lage spanning,was daarna goed!

MarcoV ;)

StefanCJ

Was inderdaad nog goed, ik meette nauwelijks verschil tussen de dynamo en accu. De accupolen blijven trouwens ook gewoon koud.

:)