Hoe start ik het snelst en makkelijk zonder sleutel??

Gestart door BoudewijnB, 10-08-2011 18:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MVeldhuis

Als ie op die tik na wel lekker loopt, geloof ik niet zo dat er iets met een klep is, komt de tik duidelijk niet uit het onderblok kan je dat ook uit sluiten. Dan zou ik echt eerst heel erg grondig met de klepstoters bezig gaan en ging bij mij de kop er echt niet af.

cas

even een auto stethoscoop kopen, en de locatie bepalen, wellicht al een flusch doen? ....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rob850turbo

#17
Citaat van: MVeldhuis op 10-08-2011 21:36:57
Ik zou gewoon een sleutel op chassisnr kopen bij de dealer, even inleren en dan is het klaar lijkt me?

op MP staan ook wel complete setjes te koop , sleutels met slot ed!(zelfs met computer er bij)

haasje

Daar heb je niets aan, de computer kent de sleutelcode niet.

UserID6342

Daar heb je toch alleen wat mee te doen als het een Motronic 4.4 is ?  Een 4.3 kun je zo wisselen.  Dus even kijken wat voor ECU erin zit, als je dan een sleutelsetje overneem van iemand met de ontvanger erbij, loopt het gewoon.

BoudewijnB

#20
Sleutel besteld bij dealer (ca 70 ex btw en inlezen zal rond de 30 eu kosten.(kan ik dat niet zelf doen?? Moet ie weer op een autoambulance:(

Citaat van: MVeldhuis op 10-08-2011 23:51:50
Als ie op die tik na wel lekker loopt, geloof ik niet zo dat er iets met een klep is, komt de tik duidelijk niet uit het onderblok kan je dat ook uit sluiten. Dan zou ik echt eerst heel erg grondig met de klepstoters bezig gaan en ging bij mij de kop er echt niet af.
Ja verder loopt hij goed, ook compressie gemeten, buitenste 14 a 15 bar, middelste 3 rond de 10/11......

Tik komt naar mijn oren heel duidelijk van boven, vermoed een klep van de 4e cilinder. Dus jullie raden aan eerst het kleppendeksel er af te schroeven en dan de klepstoters controleren?


MVeldhuis

Nee, ik zou eerst een tijdje met de auto gaan rijden, als het dan nog niet over is motor flushen en olie verversen etc.

Jack v

Citaat van: MVeldhuis op 12-08-2011 18:45:47
Nee, ik zou eerst een tijdje met de auto gaan rijden, als het dan nog niet over is motor flushen en olie verversen etc.
Is idd de enige juiste oplossing je zou alvast een beetje (125ml) ATF olie erin kunnen kieperen om het meeste vuil los te weken. Dan rustig warm rijden en een mooie ruk rijden. Zolang de klep tikt zou ik niet boven de 3000rpm komen. Dan een flush met nieuwe olie.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.