Poll: Aanvullende forumregels voor het Advertentieboard

Gestart door innocenti, 12-08-2011 08:13:57

Vorige topic - Volgende topic

hvdmountain

Citaat van: Vulk op 12-08-2011 12:47:25
Neen gestemd, want is inderdaad niet te handhaven.
Er zal altijd wel eens iets mislopen.
Idem.

Ludo

Citaat van: innocenti op 12-08-2011 08:13:57
Staat van gebruikte onderdelen is soms moeilijk te beoordelen. Als de verkoper in goede trouw meld dat alles goed werk en het blijkt achteraf toch niet te werken moet coulance mogelijk zijn.

Niet om de een of ander tegen de borst te stoten, maar als je soms vaak ziet wat er word aangeboden, is het simpelweg de koper zijn eigen schuld.
:-X

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 12-08-2011 15:30:48
Citaat van: innocenti op 12-08-2011 08:13:57
Staat van gebruikte onderdelen is soms moeilijk te beoordelen. Als de verkoper in goede trouw meld dat alles goed werk en het blijkt achteraf toch niet te werken moet coulance mogelijk zijn.

Niet om de een of ander tegen de borst te stoten, maar als je soms vaak ziet wat er word aangeboden, is het simpelweg de koper zijn eigen schuld.
:-X

Je moest eens weten hoeveel reacties ik gehad heb op een ooit voor de grap aangeboden 15G met 450.000 km ervaring. Als parodie op een setje versleten onstekingsdelen die kort daarvoor aangeboden werd.  "Gezien de km stand, bewezen goed" , stond er bij. En dan moest ik enkelen het nog 3 keer uitleggen...

;D ;D

Boeijke

Ben er mee eens dat de koper goed op moet letten.
Maar ook dat de verkoper eerlijk moet zijn. En als de koper niet tevreden is moet er een gezond overleg kunnen zijn. Zeker tussen forummers onderling. En zeker reageren op vragen oid. Niet reageren is voor mij al zoiets als schuld bekennen.

Willem

Heb overigens nog een mooooie set achterlichten in een mooie doffe uitvoering in het adv board staan   :eusa_shhh:

ulkeman

ik vind het beetje onzin die aanvullende regels.

zijn allemaal volwassen genoeg dat je dingen netjes moet kunnen oplossen.
die oude nivomats hadden nooit aangeboden mogen worden maar in de oudijzerbak worden gegooit ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

The Demon

Volgens mij krijg je juist door extra regeltjes (zoals deze) alleen maar meer ellende.
Koper gaat zich beroepen hierop terwijl de verkoper gaat roepen dat hieraan geen rechten kunnen worden ontleend, en dan zijn de rapen gaar.

Dus van mij een Nee.

Groet,
The Demon.

Jack v

Citaat van: ulkeman op 12-08-2011 18:13:37
ik vind het beetje onzin die aanvullende regels.

zijn allemaal volwassen genoeg dat je dingen netjes moet kunnen oplossen.
die oude nivomats hadden nooit aangeboden mogen worden maar in de oudijzerbak worden gegooit ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Loezzie850

Maar een beetje roestig aan de buitenkant en een scheurtje in het rubber maken toch niet uit?
Zolang hij maar niet lekt toch?

Ik denk dat je beide gewoon duidelijk moet zijn, zowel koper als verkoper.
Ik heb paar maanden geleden een setje gebruikte nivomats overgenomen en toen is duidelijk afgesproken dat er geen garantie op zit. Als ik dan besluit akkoord te gaan en het werkt niet goed, dan heb ik daar zelf voor gekozen als koper, bewust van het risico.

Overigens is het allemaal goed gegaan en staat de auto netjes weer netjes recht. :)

NEE gestemd. Je moet iets dat voor 99% goedloopt niet om zeep willen helpen met allerlei regeltjes en rechters.
Dan krijg je pas moddergegooi.

Ludo

Citaat van: Loezzie850 op 12-08-2011 22:08:48
Maar een beetje roestig aan de buitenkant en een scheurtje in het rubber maken toch niet uit?
Zolang hij maar niet lekt toch?

Een nivomat schokdemper heeft geen eeuwig leven.
Iemand die bij een set nivomats, met 3 ton achter de kiezen, tekst/uitleg of een tekeningetje nodig heeft, heeft geen flauw benul van waar die mee bezig is.
Idem voor de verkoper.

mxeryus

Citaat van: The Demon op 12-08-2011 18:14:44
Koper gaat zich beroepen hierop terwijl de verkoper gaat roepen dat hieraan geen rechten kunnen worden ontleend, en dan zijn de rapen gaar.
Volledig mee eens.

En op het moment dat je gebruikte onderdelen koopt, bestaat de kans dat er enig risico is. Nivomats met 300k - 300k snelwegkilometers of 300k als taxi in de Randstad en/of Vinexwijken?

svenerik

Nee gestemd,

We zijn allemaal volwassenen welke, als je tweede hands koopt, een risico loopt. Dit risico kan je ook als verkoper niet altijd goed inschatten.

Door de  lage prijs van tweede hands te betalen loop je het risico niet de kwaliteit te treffen van een nieuw onderdeel...

Is dus een bewuste keuze.

Afspraken maken tussen verkoper en koper is de beste optie.

Sven

UserID6342

Nee gestemd om precies dezelfde reden.  Wel zou ik persoonlijk graag een toevoeging willen zien buiten het + en - tjes gebeuren.  Dat als iemand, ondanks diverse aanmaningen / herinneringen, niet betaald gewoon een permanente ban krijgt.  Zo van klaar, af, over.

Dat soort streken horen m.i. niet op een forum zoals dit thuis.

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 12-08-2011 23:11:35
Nee gestemd om precies dezelfde reden.  Wel zou ik persoonlijk graag een toevoeging willen zien buiten het + en - tjes gebeuren.  Dat als iemand, ondanks diverse aanmaningen / herinneringen, niet betaald gewoon een permanente ban krijgt.  Zo van klaar, af, over.

Dat soort streken horen m.i. niet op een forum zoals dit thuis.
In ieder geval een ban van het te koop/gevraagd gedeelte, het + en - topic eerst doorspitten is ook onbegonnen werk als iemand iets aanbied.

Groet,
The Demon.

svenerik

Niet betalen is NIET toegestaan....

Ban ban ban ..

BBS

NEE gestemd.

Er is iets van "gebruik je gezond verstand" Slijtdelen met meer dan 200K ervaring kun je misschien voor nood gebruiken maar zou ik zeker niet als "definitief" gebruiken.
Zo heb ik een setje gebruikte nivomats AWD op de kop getikt. Zagen er voor de leeftijd best goed uit, hoesjes goed. Ja een beetje stoffig, maar wat wil je.
1 die onder de wagen zat deed helemaal niks meer, en tzt worden deze gebruikte "R" nivomats ook een keer vervangen voor een vers setje. Maar voorlopig doen ze het goed. ;)

En inderdaad, als er problemen zijn moet je dit als volwassen mensen uit kunnen praten en vooral oplossen.
En soms kun je beter dingen in de container donderen en niet verkopen... Dan is het vragen om problemen.
Maar ik krijg soms het idee dat men wat in financiële moeilijkheden zit en dan voor "rommel" eigenlijk ook de hoofdprijs wil hebben terwijl de container de beste plek is voor die zooi.. 8)

Zo heb ik nog 1 nivomat voor een AWD liggen, staat rechtop om lekken te voorkomen. Voor de liefhebber is er iets te regelen, maar eigenlijk hou ik hem op reserve. Mocht er onder de wagen 1 kapot gaan, heb ik in ieders iets voor nood...
Volvoloos....