Poll: Aanvullende forumregels voor het Advertentieboard

Gestart door innocenti, 12-08-2011 08:13:57

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: gerardgrobben op 14-08-2011 12:12:14
- de 850 wordt al sinds 1997 niet meer verkocht, toen werd het v70. Niveaumats van onder een 850 uit 2006 wordt dus lastig vinden.

Mwha, ik heb een 850 met nivomats uit productiejaar 2011.  ;D

UserID6342

...

- Als je nieuw kwaliteit wilt moet je naar de dealert gaan. Zijn ze uiteraard tegen nieuwprijs iets duurder, maar met 100% garantie.

- Inderdaad 100 euri leergeld voor de koper. Alhoewel ik een  50/50 split een goede vredespijp-oplossing vind.

- koopmanswijsheid:  Wie leverworst eet, of een weduwe trouwt , weet niet wat er allemaal is ingedouwd.

De laatste 2 regels, helemaal klasse en geweldig ;D ;D

robin-850-92

Ik heb ze ook verkocht alszijnde gebruikte nivomats, en daarbij dat ze onder mijn auto prima hun werk deden. Had mischien idd beter erbij kunnen zetten dat ze er niet zo fris meer uitzagen, maar dan nog is daar ook weer over te discuseren want de koper heeft niet om die info gevraagt en foto's.. En je kan dan toch neem ik aan ook wel bedenken dat ze er niet nieuw uit zien? Ik heb hier uiteraard van geleerd en ik hoop de koper zelf ook.

gerardgrobben

Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2011 12:28:12
- de 850 wordt al sinds 1997 niet meer verkocht, toen werd het v70. Niveaumats van onder een 850 uit 2006 wordt dus lastig vinden.

Mwha, ik heb een 850 met nivomats uit productiejaar 2011.  ;D

voor € 50,- ps, met 320.000 km ervaring?

Citaat van: robin-850-92 op 14-08-2011 12:32:37
Ik heb hier uiteraard van geleerd en ik hoop de koper zelf ook.

joh, kom op . Doe die 50/50 split, en we kunnen weer over tot de orde van de dag...
tuba or not tuba, that's the question

pwaes

Citaat van: robin-850-92 op 14-08-2011 12:32:37
Ik heb ze ook verkocht alszijnde gebruikte nivomats, en daarbij dat ze onder mijn auto prima hun werk deden. Had mischien idd beter erbij kunnen zetten dat ze er niet zo fris meer uitzagen, maar dan nog is daar ook weer over te discuseren want de koper heeft niet om die info gevraagt en foto's.. En je kan dan toch neem ik aan ook wel bedenken dat ze er niet nieuw uit zien? Ik heb hier uiteraard van geleerd en ik hoop de koper zelf ook.

aardige botte boer ben jij aan t worden. 100 Euro voor een bak schroot, je moet je schamen.

gerardgrobben

Citaat van: pwaes op 14-08-2011 12:46:17

aardige botte boer ben jij aan t worden. 100 Euro voor een bak schroot, je moet je schamen.

Zolang niemand aantoont dat Robin ze wegens defect onder zn auto weggehaald heeft vind ik dit nogal een botte boeren opmerking.

pwaes

Citaat van: gerardgrobben op 14-08-2011 12:51:44

Zolang niemand aantoont dat Robin ze wegens defect onder zn auto weggehaald heeft vind ik dit nogal een botte boeren opmerking.

Je leest toch dat ze defect zijn??  ???

gerardgrobben

defect zijn wel, defect waren is nog niet bewezen.

Wie zegt me dat ze niet verkeerd gemonteerd zijn geweest bij de koper? Of tijdens het transport defect geraakt zijn? Of dat de oude niveau-mats van de koper wel in orde waren, maar dat de fout in de hydraulische besturings-unit zit, of ergens anders?

botte boeren opmerking 2, dus.

pwaes

Citaat van: gerardgrobben op 14-08-2011 13:08:11
defect zijn wel, defect waren is nog niet bewezen.

Wie zegt me dat ze niet verkeerd gemonteerd zijn geweest bij de koper? Of tijdens het transport defect geraakt zijn? Of dat de oude niveau-mats van de koper wel in orde waren, maar dat de fout in de hydraulische besturings-unit zit, of ergens anders?

botte boeren opmerking 2, dus.

wat voor hydraulische besturings-unit heb jij het over dan??

Maar het blijkt dat je een andere mening bent toegedaan dan mij. Dat vind ik prima. Over de details zoals defect tijdens (de-)montage of vervoer ga ik me niet in mengen, vind ik ook van ondergeschikt belang. Het blijft hier mijn inziens een forum waarbij we enige normen en waarden hebben, mede ten aanzien van verkoop van gebruikte onderdelen. Wellicht als verkoper erbij vermeld had dat ze 19 jr oud zijn, dat dat voor een evt. koper genoeg info was.

henry classic v70

19 jaar oude onderdelen wil ik voor niets nog niet hebben...
...en als je er al wel voor wil betalen: vaak koop je de "ellende" van een ander

a) erg naïef van de koper om zoiets te kopen met alle bijkomende risico's dat 't wellicht wel eens niet naar behoren zou kunnen werken. Een wat meer ervaren forummer zou beter moeten weten

b) erg naïef van de verkoper om spullen aan te bieden die gewoon oud zijn waarmee je ook allerlei risico's neemt. Laat ik deze naïviteit afdoen met de leeftijd van de verkoper...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ben

Kortom: biedt geen goederen aan cq. koop geen spullen waarvan je niet zeker bent of ze nog goed bruikbaar zijn

KIM

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon die 100 Euro terug te geven?
Op de sloop krijg je zelfs nog die garantie.

Scooby Doo

Citaat van: pwaes op 14-08-2011 12:58:41

OO ja???  :o

Hetgene ik hier lees is dat de koper beweert dat ze stuk zijn, is dit hier bewezen?? Het zou ook niet de eerste keer zijn dat iemand iets koopt dat bij hem defect/versleten is, en dan probeert de verkoper in de schoenen te schuiven versleten zooi te verkopen, terwijl het de bagger is die van onder de koper z'n wagen komt.

Hier lees ik nu gewoon dat de verkoper hier veroordeelt wordt voor een uitspraak van de koper, waar tevens geen bewijs van is dat deze WEL de waarheid spreekt.

Mijn idee is dat in dit geval zowel koper als verkoper niet helemaal juist gecomuniceerd hebben, en hier worden dus een deel veroordelingen geveld over zaken waar hier het fijne niet van is geweten.  :eusa_naughty:

Citaat van: KIM op 14-08-2011 14:38:35
[/quote

Daar ga ik mijn hand ook niet voor in't vuur steken. Als jij op de sloop schokdempers koopt vanonder een wrak, ga je die niet moeten terugbrengen. :eusa_think:

Vernsellingsbakken e.d. is dan weer een ander verhaal.
Puppy Power!!!

pwaes

Citaat van: Scooby Doo op 14-08-2011 15:30:26
Citaat van: pwaes op 14-08-2011 12:58:41

OO ja???  :o

Hetgene ik hier lees is dat de koper beweert dat ze stuk zijn, is dit hier bewezen?? Het zou ook niet de eerste keer zijn dat iemand iets koopt dat bij hem defect/versleten is, en dan probeert de verkoper in de schoenen te schuiven versleten zooi te verkopen, terwijl het de bagger is die van onder de koper z'n wagen komt.

Hier lees ik nu gewoon dat de verkoper hier veroordeelt wordt voor een uitspraak van de koper, waar tevens geen bewijs van is dat deze WEL de waarheid spreekt.

Mijn idee is dat in dit geval zowel koper als verkoper niet helemaal juist gecomuniceerd hebben, en hier worden dus een deel veroordelingen geveld over zaken waar hier het fijne niet van is geweten.  :eusa_naughty:

[/quote

Daar ga ik mijn hand ook niet voor in't vuur steken. Als jij op de sloop schokdempers koopt vanonder een wrak, ga je die niet moeten terugbrengen. :eusa_think:

Daar heb je een punt. Ik ken de koper / verkoper verder ook niet.

KIM

Citaat van: Scooby Doo op 14-08-2011 15:30:26
[

Ik heb een bon liggen van een achterbumper van Verweijst waarop vermeld wordt dat ik deze binnen 10 dagen kan terug brengen en mijn geld terug krijg.
Helaas was ik te laat en pak ik dus mijn verlies...