RIP bij 412k?

Gestart door pwaes, 13-08-2011 18:54:48

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Citaat van: pwaes op 13-08-2011 22:13:29
Citaat van: Jack v op 13-08-2011 22:12:23
Gescheurde kop(pakking), is eigenlijk de enigste plaats waar er benzine bij kan komen. Via het onderblok kan eifgenlijk niet de brandstof word pas ingespoten als de zuiger bdp staat. Zal me niks verbazen als hij tussen de kleppen is gescheurd.

Bedoel je de kop?
yep
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Jack v

Ligt de motor er ook schuddend in?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwaes

Citaat van: Jack v op 14-08-2011 10:22:14
Ligt de motor er ook schuddend in?

Ja, hij schudt (lichtjes). Gisterenavond de auto nog even verzet en hij slaat gewoon over op cilinder 5.

Weet iemand of er op een 10v ook een 20v kop kan? Daar kan ik nu namelijk redelijk snel aankomen. Is de wissel icm in- en uitlaatspruitstuk passend te maken?

jgvdv

hey pelle , ik heb nog wel een 10v kop liggen...

mag weg voor een lekkerre appeltaart ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

UserID6342

Heb even e.e.a. nagekeken, een 20V kop incl. spruitstukken past maar is een behoorlijk karwei.  Ook moet je de ECU van een 20V omzetten en ik weet niet of de bekabeling ervoor geschikt is, dus ga er maar vanuit dat die ook om moet.  Denk alleen maar aan het kabeltje voor je LMM, die zit er nu niet in...

pwaes

Citaat van: jgvdv op 14-08-2011 10:59:59
hey pelle , ik heb nog wel een 10v kop liggen...

mag weg voor een lekkerre appeltaart ;)

Dan lijkt me het beste dat ik voor de appeltaart ga  ;D

henry classic v70

Voor 'n appeltaart kun je geen buil vallen... nou maar hopen dat deze kop goed is anders is het een hoop werk voor niets en dat zou natuurlijk jammer zijn en erg zonde van de tijd.
Als dat lukt (lees: kop is goed) weet je dan al wie de koppen gaat wisselen Pelle?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwaes

Citaat van: henry classic v70 op 14-08-2011 13:21:35
Voor 'n appeltaart kun je geen buil vallen... nou maar hopen dat deze kop goed is anders is het een hoop werk voor niets en dat zou natuurlijk jammer zijn en erg zonde van de tijd.
Als dat lukt (lees: kop is goed) weet je dan al wie de koppen gaat wisselen Pelle?

Ja, waarschijnlijk wordt ik datzelf. Maar dat moet ik nog eens even gaan bekijken. Eerst maar eens even gaan bekijken tot in hoeverre de kop daadwerkelijk stuk is die er nu opzit. Als ik het loshaal, laat ik hem eerst wel even afpersen, dan weet ik het.

Dat is wellicht toch voor nu de goedkoopste en beste oplossing, aangezien de rest van de auto redelijk tot goed qua onderhoud is. Je weet het namelijk nooit bij over de 400k.

Frysian-John

Het lijkt toch wel een probleem met de kop of koppakking te zijn. Je zou voor de zekerheid nog even een CO-meting in je expansievat kunnen doen.
Als je daar CO meet, dan is het wel duidelijk lijkt me. Als ik jou was zou ik dan de kop er maar eens af halen om te kijken wat er precies loos is. Dit kost je in principe alleen maar tijd, en als je dat zelf kunt doen, dus geen geld.
Als je weet wat er aan de hand is, dan kun je beslissen wat je gaat doen.
Een andere kop of een ander blok. En als het meevalt (zoals in mijn geval 438k!) is het misschien op te lossen door de kop te laten vlakken en een nieuwe pakking en bouten te monteren. Tenminste, als je motor voor de rest geen problemen gaf.

henry classic v70

Citaat van: pwaes op 14-08-2011 13:24:40
Je weet het namelijk nooit bij over de 400k.

.. :eusa_shifty: :eusa_shhh: laat ik nou net de 400dkm gepasseerd zijn

Frysian-John

De motor een beetje rustig warmrijden voorkomt m.i. ook een hoop ellende.
Loop je te hard van stapel, dan ontstaan er toch meer spanningen in je kop en blok.
Dus dan lijkt mij 400k ook geen probleem!

pwaes

Citaat van: Frysian-John op 14-08-2011 14:15:21
Loop je te hard van stapel, dan ontstaan er toch meer spanningen in je kop en blok.

Precies... en laat Henry dat nou altijd vertellen dat ie dat doet  ;D

No worries Henry...  :P

NinaPaul

het rustig warm rijden geld voor alle motoren ;)

maar ikzelf heb een toyota (corolla) rijder gekend die 1 miljoen km met het originele blok heeft gereden.
(dus ook geen koppakking vervangen)
Heeft nog een tijdje bij de toyota dealer in zaventem gestaan als "proof of qualitiy".

On topic:

Juiste diagnose is een must, daarna kan je beslissen of je alleen een kop wisselt een motor of gewoon iets anders koopt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: pwaes op 14-08-2011 14:23:00
Citaat van: Frysian-John op 14-08-2011 14:15:21

Precies... en laat Henry dat nou altijd vertellen dat ie dat doet  ;D

No worries Henry...  :P

Nou niet om het een of ander maar dat klopt wel, ik rijd praktisch altijd vrij rustig.. heel af en toe wel eens op/over de invorderingsgrens maar dat gebeurt eigenlijk sporadisch. En ja is spaar 'm wel wat dat betreft en vind het heerlijk om met een gangetje van 115 op CC van A naar B te rijden.
> 170 km/u heeft mij in 't verleden te veel knaken gekost en dik boven de 200 rijden is ook maar een klein stukje leuk (vind ik dan)
Ik heb meestal geen haast meer en ga ook ruim op tijd "op weg" zodat ik heerlijk op m'n gemak kan genieten van de Sandstone :angel: