Airco slaat niet aan en auto start soms ook niet

Gestart door 850 amateur, 14-08-2011 13:38:06

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: 850 amateur op 16-08-2011 21:41:06
Citaat van: volvobug op 15-08-2011 16:07:11
Airco en startprobleem kunnen ook nog op zich staan. Check voor de zekerheid ook de zekering voor de airco, just te be sure  ;)

De zekering is goed. Inmiddels is het zo dat bij elke 1e start de auto niet aanslaat. de 2e start is direct lopen. Doorstarten bij de1e start heeft geen zin en heeft ook geen invloed voor de 2e start poging. Ik heb ook geen idee of het vervangen van de temperatuursensor van invloed kan zijn op de airco. Het lijkt mij in ieder geval niet de toedracht van het niet willen aanslaan van de auto bij de 1e startpoging. Het begin van dit verhaal is ontstaan bij een warme dag in juli dit jaar. Ik denk dat het misschien verstandig gaat worden om hem te laten uitlezen. Maar ja, om naar de dealer te gaan om hem te laten uitlezen en vervolgens het werk niet door hun laten uitvoeren verdiend denk ik niet de schoonheidsprijs. Kan iemand mij vertellen waar de temperatuursensor ergens zit. Helaas werkt VADIS bij mij niet meer. Ook dit is voor mij nu een groot?? aangezien deze wel op mijn PC heeft gewerkt. Zelfs met VISTA. Ach ja, het houd je van de straat  ;D.

Dat kan zeker met elkaar te maken hebben: als de ECC geen signaal krijgt van de temperathuursensor zal deze niet aangaan. Bij een te hoge motortemperathuur wil je de motor niet nog extra belasten met een draaiende aircopomp. Het zekere wordt dus voor het onzekere genomen.

De sensor zit onder de thermostaat, die weer in het huisje aan het begin van de bovenste koelwaterslang zit. Tip: Verdiep je goed in het losmaken van de boutjes via het forum!

Codes al uitgelezen?

Gr 8)

850 amateur

Ja, de codes zijn uitgelezen. Met dank aan Ruud (volvobug ) die mij hiermee geholpen heeft! Gelukkig maar 1 code 1-2-3. Ik heb een nieuwe temperatuursensor besteld en probeer deze zaterdag a.s. te vervangen. Tevens ook direct maar wat rubberen knietjes mee besteld want deze zijn aan vervanging toe.

Citaat van: thuur op 31-08-2011 13:43:54
Citaat van: 850 amateur op 16-08-2011 21:41:06
Citaat van: volvobug op 15-08-2011 16:07:11
Airco en startprobleem kunnen ook nog op zich staan. Check voor de zekerheid ook de zekering voor de airco, just te be sure  ;)

De zekering is goed. Inmiddels is het zo dat bij elke 1e start de auto niet aanslaat. de 2e start is direct lopen. Doorstarten bij de1e start heeft geen zin en heeft ook geen invloed voor de 2e start poging. Ik heb ook geen idee of het vervangen van de temperatuursensor van invloed kan zijn op de airco. Het lijkt mij in ieder geval niet de toedracht van het niet willen aanslaan van de auto bij de 1e startpoging. Het begin van dit verhaal is ontstaan bij een warme dag in juli dit jaar. Ik denk dat het misschien verstandig gaat worden om hem te laten uitlezen. Maar ja, om naar de dealer te gaan om hem te laten uitlezen en vervolgens het werk niet door hun laten uitvoeren verdiend denk ik niet de schoonheidsprijs. Kan iemand mij vertellen waar de temperatuursensor ergens zit. Helaas werkt VADIS bij mij niet meer. Ook dit is voor mij nu een groot?? aangezien deze wel op mijn PC heeft gewerkt. Zelfs met VISTA. Ach ja, het houd je van de straat  ;D.

Dat kan zeker met elkaar te maken hebben: als de ECC geen signaal krijgt van de temperathuursensor zal deze niet aangaan. Bij een te hoge motortemperathuur wil je de motor niet nog extra belasten met een draaiende aircopomp. Het zekere wordt dus voor het onzekere genomen.

De sensor zit onder de thermostaat, die weer in het huisje aan het begin van de bovenste koelwaterslang zit. Tip: Verdiep je goed in het losmaken van de boutjes via het forum!

Codes al uitgelezen?

Gr 8)

850 amateur

Afgelopen zaterdag de sensor en thermostaat vervangen, gereset en jawel alles werkt weer! :eusa_dance: Bedankt voor de reacties. We zijn weer heel wat wijzer geworden.