knipperende REC / AC lampjes

Gestart door volvo Rob, 14-08-2011 23:02:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo Rob

Hallo, vraagje, als ik de auto op contact zet gaan de lampjes van rec en ac knipperen. dit duurt een paar seconden en dan stopt het en doen de lampjes weer normaal. het enige wat er fout gaat is dat de ventilator op de stand automatisch voluit blijft draaien. waar kan dit aan liggen?

haasje

de knipperende lampjes duiden op een storing, uitlezen  is enige optie om er achter te komen wat de storing is.

Martijn_B

Hee dat doen de mijne ook! Even opzoeken (airco doet het ook niet)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvo Rob

mijn fan blijft in de automatische stand voluit draaien dus ik heb het idee dat de temperatuur sensor niet aangesloten is. ik ga dat eens controleren.

volvo Rob

ik heb de climate controle er uit gehaald, en alles was netjes aangesloten, nou lees ik elders op het forum dat de temperatuur sensoren vuil kunnen zijn, die zou ik dat door kunnen blazen met een compressor.

nou is mijn vraag of er ook iets te vertellen valt over het aantal malen dat de lampjes knipperen?

MrCain

Citaat van: volvo Rob op 21-08-2011 16:50:05
ik heb de climate controle er uit gehaald, en alles was netjes aangesloten, nou lees ik elders op het forum dat de temperatuur sensoren vuil kunnen zijn, die zou ik dat door kunnen blazen met een compressor.

nou is mijn vraag of er ook iets te vertellen valt over het aantal malen dat de lampjes knipperen?

Volgens mij knipperen ze altijd even veel als er een storing aanwezig is. Heb het bij mij soms ook wel eens : storingskodes via een lampje op de OBD uitgelezen en was inderdaad de interieur temperatuur sensors.... heb deze voorzichtig doorgeblazen en een beetje ingespoten met siliconespray. zo af en toe knipperen de lampjes nog wel maar systeem werkt gewoon naar behoren.... Gaat in de toekomst s kieken of ik de sensoren uitelkaar kan halen om het fannetje te smeren.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

haasje

Citaat van: haasje op 14-08-2011 23:04:36
de knipperende lampjes duiden op een storing, uitlezen  is enige optie om er achter te komen wat de storing is.

MrCain

Citaat van: haasje op 21-08-2011 17:19:27
Citaat van: haasje op 14-08-2011 23:04:36
de knipperende lampjes duiden op een storing, uitlezen  is enige optie om er achter te komen wat de storing is.


Duidelijk  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

volvo Rob

de mijne knippert 18 maal, dit is alle keren hetzelfde, ik hoor van velen dat hij 20 maal knippert, er is denk ik dus wel een verschil in storing, of heb ik dat verkeerd?

MrCain

#9
Citaat van: haasje op 14-08-2011 23:04:36
de knipperende lampjes duiden op een storing, uitlezen  is enige optie om er achter te komen wat de storing is.

:eusa_whistle:   ;)

Het systeem uitlezen dan weet je gelijk van hoe en wat, anders is het giswerk.
Tis nog best wel een complex systeem..... dus kan vanalles zijn en onderdelen zijn best duur om zomaar te vervangen...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

francois

siliconespray. nooit gebruiken bij de ventilatortjes trek stof en vuil aan
dan werken ze veel zwaarder en krijg je een storing


eerst fout code uit lezen en dan pas het probleem aan pakken niet zo maar iets doen

wordt al aangeven


grfr

haasje

Citaat van: volvo Rob op 21-08-2011 17:34:15
de mijne knippert 18 maal, dit is alle keren hetzelfde, ik hoor van velen dat hij 20 maal knippert, er is denk ik dus wel een verschil in storing, of heb ik dat verkeerd?

Ze knipperen geen 20 maal, maar 20 seconden

volvo Rob

volgende week wordt de ecc uitgelezen, we zien dan wel wat er mee is.

marcel12

Ik heb een nog groter probleem, er kwam rook uit mijn ventilatie gaten van mijn 850 T5, de ventilator achter het dashboard kastje vervangen maar er is meer aan de hand, als ik de ventilator aansluit op de kabelboom begint hij, ook zonder contact aan , volop te draaien er is niks te regelen!!! Ik heb een DVD van de Volvo T5 en zie daar dat de airco regeling in het dashbord met 2 schroeven eruit kan, alleen ik heb die 2 schroeven niet, als ik de 3 knoppen eraf trek zie ik zwarte ringen. Volgens mij kan het alleen maar in deze unit zitten maar krijg hem er niet uit! Wie kan helpen??

-D©©©L-

Citaat van: marcel12 op 25-08-2011 13:42:23
Ik heb een nog groter probleem, er kwam rook uit mijn ventilatie gaten van mijn 850 T5, de ventilator achter het dashboard kastje vervangen maar er is meer aan de hand, als ik de ventilator aansluit op de kabelboom begint hij, ook zonder contact aan , volop te draaien er is niks te regelen!!! Ik heb een DVD van de Volvo T5 en zie daar dat de airco regeling in het dashbord met 2 schroeven eruit kan, alleen ik heb die 2 schroeven niet, als ik de 3 knoppen eraf trek zie ik zwarte ringen. Volgens mij kan het alleen maar in deze unit zitten maar krijg hem er niet uit! Wie kan helpen??

Het je ook het symptoom van knipperende REC/AC lampjes ?