Het moet niet gekker: airbag diefstal..

Gestart door hvdmountain, 15-08-2011 16:57:41

Vorige topic - Volgende topic

hvdmountain

Vandaag bij goede vrienden van ons gebeurt. Slot geforceerd, bedrading doorgeknipt en de twee voorste airbags gestolen.  >:( Blijkt 't niet zo'n nieuw fenomeen: http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/20/diefstal-van-airbags-is-inmiddels-een-landelijke-plaag En de :police: zegt er niets aan te doen omdat desbetreffende @#%$^%$ met handschoenen aan werken etc., waardoor ze niet te traceren schijnen.

't Moet niet gekker worden...

ulkeman

het gebeurd idd vaker de laatste tijd.
en het zijn nog mooie dure grappen ook :eusa_wall:

is hij er voor verzekert?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Sbv

Bij ons onlangs een hele serie op het werk

Wout309t

Is toch al jaaaren zo? Hoe dan ook irritant...
2011 V70 2.0T R-Design MT

hvdmountain

Citaat van: ulkeman op 15-08-2011 16:59:03
het gebeurd idd vaker de laatste tijd.
en het zijn nog mooie dure grappen ook :eusa_wall:

is hij er voor verzekert?
't Is een leasebak (gelukkig voor hem). Kosten zijn geschat op € 4000 - € 5000  :eusa_eh:

Citaat van: Wout309t op 15-08-2011 17:30:43
Is toch al jaaaren zo? Hoe dan ook irritant...
Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Piere

Citaat van: hvdmountain op 15-08-2011 22:01:34

Ja hoor, in België ook. Ik heb me laten vertellen dat ze de (verrekt krachtige) springstof die erin zit gebruiken om kluizen enzo open te blazen, weet niet of het waar is maar het zou wel goed kunnen.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Citaat van: Piere op 15-08-2011 22:10:59
Citaat van: hvdmountain op 15-08-2011 22:01:34

Ja hoor, in België ook. Ik heb me laten vertellen dat ze de (verrekt krachtige) springstof die erin zit gebruiken om kluizen enzo open te blazen, weet niet of het waar is maar het zou wel goed kunnen.

Volgens mij worden gestolen airbags gemonteerd in opgelapte schadeauto's, toch?

hvdmountain

Er doen verschillende verhalen de ronde. Er wordt o.a. ook wel verteld dat ze op bestelling worden gestolen, bestemd voor landen waar onvoldoende levering via de reguliere kanalen plaatsvind. Ach, alle varianten klinken aannemelijk.

Sbv

Wij hadden nog wat defecte dashborden erbij, erg leuk, zowel een aantal occasions als ook nieuwe auto.

Tja daar staat je auto dan klaar voor afleveren, helaas zonder airbags in dashbord.
Het was een hele leuke schade post  :eusa_wall:

Ik verwacht ze wel weer in Polen terug in een schade auto die in Nederland gekocht wordt

Sem

Gebeurt idd al jaren. Vooral dealers zijn de dupe.. Het vaak wel auto's die gangbaar zijn en waar veel onderdelen voor gevraagd worden Volgens mij zijn VW's en Seats nu veel aan de beurt. De Ford Focus is ook een hele tijd de dupe geweest. Veel Ford dealers waren aan de beurt en kwamen voor een verrassing te staan als op maandag morgen van alle Focussen de airbags waren verdwenen.

Er is helaas gewoon niets aan te doen. Zijn vaak gewoon bestellingen.

stefanhuijser

Wat een rot verhaal..

Gelukkig een leasebak en dus fatsoenlijk op te lossen..

Bij mijn oom is laatst uit zijn Passat zijn fullcolour dubbel DIN navigatie gestolen.
Toen de auto met nieuwe radio bij de dealer klaar stond om op te halen is de radio er wederom uitgejat..

Ze moeten er gewoon van afblijven!

Maar ach, ik stond pas met de roffel en de megane van de vrouw geparkeerd en had 8 (!!!) afgeknipte ventielen.. vier op de roffel en vier op de megane.. En daar sta je dan om 11 uur `s avonds..

Gr Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Emiel

2007 Seat Toledo van de verkoop dit voorjaar. Achterruit ingeslagen. Stuur afgezaagd, stuurkolom gesloopt, dashboard bewerkt met stanleymes in zoektocht naar passagiersairbag...auto totalloss.

Turbo-Geek

En voor de oudere auto's raak je airbags aan de straatstenen niet kwijt. Zeker niet daar waar men ze regelmatig weleens wil vervangen met een simpel sportstuurtje.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

old but fast

jaren geleden was het al raak,ik werkte voor een bergingsbedrijf , en maakte het wel mee dat soort dingen,
heel netjes bumpers eraf,koelslangen gewoon los gedraaid ,grille,s eruit,alleen deurtje iets verbogen om erin te komen,
meestal totaal geen schade,behalve de onderdelen die gestolen waren .

dus meestal op bestelling onderdelen stelen,op een werkende auto