Camping gezocht in Frankrijk voor zomer 2012

Gestart door Domaso, 15-08-2011 17:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Wij zijn, voor volgend jaar zomer, op zoek naar een camping in Frankrijk.

Vereisten:

Eigenlijk niet meer dan 750 km vanuit Utrecht of 550 km vanuit Limburg
"Garantie" op goed weer; temp van 25°+  in juli/augustus
Niet super-toeristisch

Wenselijk:

Rust; dus geen groepen jongeren en/of discotheken
Nederlandse eigenaren en/of verstaanbaar maken in Duits
Niet te groot: max 150 plaatsen
Gemiddeld prijspeil
Schoon sanitair
Riviertje/meer op de camping
Campingplaatsen liever niet afgezet d.m.v heggen maar gewoon open zicht.
Restaurant op de camping

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

grijzev70tdi

Denk dat je gewoon op pad moet, en op de gok ergens gaan kijken. As het wat is is blijf je, is het niks ga je weer verder. Zo deden wij het altijd
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Marc O.

Camping St. Lambert in Millau. Ben daar een jaar of 25 geleden op vakantie geweest en een collega van me is er afgelopen vakantie geweest.  Voor zover ik weet geen NL/D-talige eigenaars en tevens geen restaurant, maar verder voldoet het aan je wensen. Bovendien: In de Tarn, die langs de camping stroomt, zit een kleine stroomversnelling waar de kids zich prima kunnen vermaken. Aan de andere kant van het riviertje kun je zelf kleine fossielen uit de rotswand hakken. :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Een "camping in Frankrijk".... Da's wel heel erg algemeen 8)

We kunnen tegenwoordig op alle vlakken niet meer zonder dit forum ;D

Domaso

@ grijzev70tdi: Onze vrienden zijn al 'n beetje op leeftijd vandaar ook de "afstand vereiste" en we willen gewoon naar een vaste plek (ong. 2,5 week) en niet rondtrekken. We gaan dus met 2 stellen, beide auto + caravan en onze dochter van 7 (in 2012).

@ Marc O.: Millau val al direct af vanwege de afstand. We willen niet veel verder dan 750 km van Utrecht of 550 km vanuit Limburg.

@Joost: Vandaar ook de aanvullende eisen en wensen  ;). Ga zelf al zo'n 45 jaar naar Italië en Frankrijk zegt me dus (zeker gevoelsmatig) weinig. Hoop gewoon dat hier iemand de gouden tip heeft.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

san

Misschien is camping la Garenne in Eguzon iets voor je.
Kleine camping,Nederlandse eigenaar,open veld en grote plaatsen,leuk voor kinderen,groot meer in de buurt om van alles te doen,FF checken op Zoover.nl
Kom hier zeker nog een keer terug....

widebody

petrolhead

Weer garantie kan ik je niet geven. Echter is er een klimatologisch grens die ongeveer loopt van crest, die, gap. Bij noord weste wind (mistral in Rhone dal) kun je beter daar ten zuiden van kamperen. Voor jouw wensen zou ik in ieder geval niet central masief  of vogezen kiezen ivm een soort noord veluwe effect

Rob850turbo

Kijk eens op de site van ggg campings Frankrijk 

Allemaal gastvrije campings
van Nederlanders in Frankrijk

antraciet

Als je verzekerd wilt zijn van mooi weer een extra dagje uittrekken en de alpen over. Dan is camping du brec in Entrevaux een echte aanrader

gr Arjen

Domaso

Citaat van: antraciet op 19-08-2011 00:17:48
Als je verzekerd wilt zijn van mooi weer een extra dagje uittrekken en de alpen over. Dan is camping du brec in Entrevaux een echte aanrader

gr Arjen

Afstand is voor mij geen probleem maar onze vrienden willen geen 2 dagen meer onderweg zijn. Zijn altijd aan het Como meer geweest (ook deze zomer nog). Is 900 km vanuit Limburg en meestal goed weer, want je zit direct achter de Alpen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

wepster

moet jij nietin je auto zitten opweg naar brunssum  ;D