hoedenplank speakers die nauwelijks geluid maken

Gestart door YoeriR, 17-08-2011 13:27:41

Vorige topic - Volgende topic

YoeriR

Hallo audio fanaten!

Ik heb zojuist originele volvo hoedenplankspeakers van de sloop geïnstalleerd..
Echter nu wil het geval dat er nauwelijks geluid uit komt.
Heb gechecked of conus heel is, draadjes nog vast zitten, aansluiting goed is. Maar alsnog maken ze m.i. weinig geluid, waar kan het aan liggen?

-D©©©L-

Welke speakers heb je voorin zitten ? En in de deuren ?

YoeriR

In voordeuren pioneer met tweetertje en de rest is standaard en maakt wel geluid...

daytonawim

fader wel goed ingesteld

Welke radio zit er in ?

-D©©©L-

Citaat van: YoeriR op 17-08-2011 13:48:30
In voordeuren pioneer met tweetertje en de rest is standaard en maakt wel geluid...

Toevallig een paar 4 of 2 ohm speakers in de voordeuren ?

YoeriR

Een jvc met bluetooth en usb en fader staat op r3 (kan tot r6)

YoeriR

YoeriR

Dashboard heb ik niks.. voordeuren 4ohm rest standaard Volvo, autoradio kan 4ohm met 8ohm toelaatbaar

YoeriR

YoeriR

weet t al... Middelste puntje in de conus is ingedeukt... Iemand een tip?

NinaPaul

Citaat van: YoeriR op 17-08-2011 14:01:26
Dashboard heb ik niks.. voordeuren 4ohm rest standaard Volvo, autoradio kan 4ohm met 8ohm toelaatbaar

elke 4ohm versterker kan hogere ohm aan. enkel zal het vermogen verminderen. (rendement etc. even buiten beschouwing latend)

Wanneer je verschil hebt in weerstand zullen de speakers met de laagste weerstand luider klinken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: YoeriR op 17-08-2011 15:02:37
weet t al... Middelste puntje in de conus is ingedeukt... Iemand een tip?
Stofzuiger erop zetten, voorzichtig natuurlijk!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

deukje in het centrum van je conus zal echt niet het probleem zijn

YoeriR

YoeriR