Stefan`s S60 T5, de ombouw naar enkel massa vliegwiel

Gestart door stefanhuijser, 17-08-2011 18:55:14

Vorige topic - Volgende topic

stefanhuijser

Mijn bougies zijn ook al een poos wit Jack, waarbij we de VVIS, lambda en vacuüm slangen al gehad hebben..

De lambda die we gewisseld hebben kwam er ook redelijk wit uit.

Dit heb ik toen geweten aan te schraal draaien op gas.. Maar nu je er zo zegt..

Het gekke is wel dat ik 's ochtends (lees de volgende dag) nog steeds druk in mijn koelsysteem heb staan. Dit als ik de dop eraf draai om bijvoorbeeld bij te vullen.
Als de kop echt lek was zou die druk er ook niet in moeten kunnen blijven staan..

Het jammere is dat ik geen pomp/dop heb om hem koud af te kunnen persen, dat wordt de volgende stap mocht er niks uit het snuffelen komen..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Jack v

En bij koude start rookt ie ook niet heel veel witte rook?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

stefanhuijser

Nee, een stuk minder dan mijn R zelfs..

Hij rookt natuurlijk wel even, maar goed het is natuurlijk een "gasbak".
In ieder geval is het niet erger of meer geworden sinds 60k geleden..

Gr. Stefan

Jack v

Dan denk ik niet de koppakking, maar meer een gescheurd kop zoals Joost heeft gehad met zn oude motor.
En dat kan eigenlijk ook niet want dan zou je wel druk verlies moeten hebben vooral na een nacht stilstand.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

stefanhuijser

Neeeeeeeee ;(

Maar ik ben met je eens dat ik toch denk dat het einde verhaal aan het worden is..
Na (maar) 360K... Ik schijn niet zo veel mazzel te hebben..

Het lager in de bak van de linker aandrijfas is ook aan zijn einde. Dikke "klonk" met opkomen van de koppeling..

Ik denk dat de dame uit elkaar gaat als het echt de kop is en ik dan toch, helaas, maar dagelijks in de R moet gaan rijden. Alhoewel ik dat eigenlijk zonde vind...

Gr. Stefan

)()()sT

Ik heb bij mijn 850 ook nog steeds een aardig waterverbruik. Ik zie nergens lekkage's meer, kachelradiateur is nieuw, evenals de koppeling in het schutbord, maar nog steeds.
Ook merk ik, wanneer ik van de snelweg afkom en bv. een file in rij, ik toch koelwater ruik. Ik heb de vloerbedekking weggehaald, maar nergens leksporen buiten het kachelhuis.

Anyway: succes. Heb je overdruk, slangen overmatig hard?

stefanhuijser

Wel behoorlijk wat druk op het systeem.. Maar geen super harde slangen.

En Joost, heb jij dan toevallig de leiding achter je blok langs al bekeken? Degene boven je spruitstuk langs? Misschien dat die pakking er uit ligt? Je kunt het moeilijk zien, maar kan me voorstellen dat dat bij jou aan de hand is..

Gr. Stefan

pwaes

LPG ruik je overigens niet...

Rij eens een stukje op benzine, ff lekker doortrappen, en ruik nog eens.

Bij mij hoefde er geen snuffelaar aan te pas te komen...

stefanhuijser

Afgelopen week even een meting gedaan met de CO tester en het resultaat is niet om vrolijk van te worden.. Volle verkleuring op de meter en dus een hoog CO percentage in mijn expansietank.

De kop/pakking is dus overleden..

Ondertussen al 3 dagen met Eline aan het overleggen wat we nu gaan doen en eigenlijk is de conclusie van Eline dat er maar een auto uit moet.
Ze heeft eigenlijk gelijk, aangezien de R nu maar in de schuur staat en de 850 dagelijks wordt gebruikt.

Vanavond gaan we het er nog eens goed over hebben maar ik denk dat de conclusie gaat worden dat de R een "gaskuurtje" krijgt.. Deze heeft tenslotte nog maar 200k gelopen en kan dus nog minimaal 200k vooruit..
Dit zou betekenen dat de paarse in onderdelen uit elkaar gaat.

:(

Gr. Stefan

NinaPaul

Zo gaat het leven van een auto nu eenmaal  :-\

[ aasgier modus ]

Toevallig een compleet lederen interieur in de 854? Ik heb interesse ;)

[ / aasgier modus]
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Kun je niet een ander blokkie in de paarse leggen? Lijkt me goedkoper dan LPI in de R
Grolsch, het klinkt al lekkerder

stefanhuijser

Weet ik Jasper, heb ook al contact met Dirk en Sem, maar eigenlijk heb ik simpelweg de tijd niet, weet ik dat de nivomaten er aan komen en zijn twee auto's net te veel..

Daarnaast levert de 854 nog wel redelijk wat in onderdelen op en ja ninapaul.. Vers geschilderd zonder instap schade ;)

NinaPaul

ME LIKE  ;D

PB maar wanneer en voor welke prijs je het weg wil doen (heb eventueel een standaard stoel/interieur ter vervanging)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Boemeltje

Balen man, en jammer van een auto die er in ieder geval van binnen zo goed uit ziet :(

NinaPaul, daar ga je een goede koop aan doen, dat interieur is echt perfect ;D

razorx