Trekhaak ( de zoveelste, maar vond geen duidelijk antwoord)

Gestart door Mr Joe Black, 18-08-2011 19:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Mr Joe Black

Beste forumleden,

Ik wil graag onder mijn T5 een trekhaak monteren, nu heb ik wat gevonden bij ons in de buurt, maar weet niet of dit gaat passen.

Bij het kopje zoeken al meerdere malen gekeken en gezocht, maar geen bevredigend antwoord.

Het gaat om deze MP link, en heb een optie op, maar wil eerst zeker weten of dit gaat passen.
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-onderdelen/474895633-afneembare-trekhaak-volvo-850-compleet.html

Wie kan mij een duidelijk antwoord geven ?

Met vriendelijke groet,
Mike

daytonawim

volgens mij zit er verschil tussen een sedan en een estate, dat moet je even duidelijk hebben.

Mr Joe Black

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Er zijn maar 2 vragen, nl of jij een 854 of 855 hebt.
De 2é vraag is voor welk type de aangeboden trekhaak is.

Een antwoord waar wat past, staat in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19073.0.html

henry classic v70

Citaat van: Ludo op 18-08-2011 21:24:23
Er zijn maar 2 vragen, nl of jij een 854 of 855 hebt.
De 2é vraag is voor welk type de aangeboden trekhaak is.

Een antwoord waar wat past, staat in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19073.0.html

...854-sedan of 855-estate :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Mr Joe Black

Het is een 855 ( een estate dus  :))

De verkoper wist niet waar die onder uit komt, dus dat blijft een raadsel.

Maar ik begreep ( door verder te lezen op het forum)  dat hij wel te monteren zou zijn, maar dat het grote verschil is wat de afstand is van trekhaakknop tot bumper.\

Maar zijn de montagepunten op de kokers hetzelfde ? Ik las dat ergens op een forum (niet met zekerheid geschreven ivm aanrijding) dat de ene 106 cm is en de andere 109 cm.

Gr Mike

Rainbird

Ik heb recentelijk ook een afneembare trekhaak onder mijn 855 gezet en het enige verschil is de afneembare knobbel.
Ik heb de mijne ook tweede hands gekocht maar er zat een knobbel bij van een V40, deze kan qua lengte wel maar niet qua hoogte, deze is te laag.

Ik heb inmiddels wel de goede knobbel, volgens mij staat er een plaatje op waar hij voor geschikt is maar dat zou ik even naar moeten kijken.

BBS

Ik kan je er een heel duidelijk antwoord op geven.

Onder een gewone 850/855/V70 gaat deze absoluut niet passen. ;)
Dit is een haak voor een AWD uitvoering. Ik kan het weten want een dergelijke haak heb ik in Juni/juli zelf gemonteerd/laten monteren. 8)

Tenzij je een T-5 AWD hebt, heb je dus aan deze haak helemaal niks.

Een foto van mijn haak onder de AWD is te zien op: Let op de montage plaat links...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47227.msg1025943.html#msg1025943
Volvoloos....

Mr Joe Black

Mijn verlosser, danku vriendelijk, dit is informatie waar ik wat aan heb.

Ik ben net even naar de 850 van de buurman gegaan en heb daar even onder de wagen gelegen, het is idd een hele andere montage.

Als het goed is heb ik net de goede gekocht ( helaas geen afneembare).

Tijdens de montage zal ik wel even een topic maken.

Met vriendelijke groet.

Mike

Mr Joe Black

Deal is off , helaas haha, ff verder zoeken hahaha

Ludo

Mr Joe Black

Niet iedereen beschikt over een garage :)

Maar in zijn garage stond toevallig zijn VW T2 van '69..

BBS

Kijk eens op www.trekhaakshop.nl ;)

Hagelnieuwe trekhaken voor wééénig ;D
Komt die van mij ook weg, een nieuwe afneembare, welke gedemonteerd ook bijna niet te zien is. Voor de AWD versie was het ding om en nabij de 300 euri...
Kabelsetje even bestellen uit Duitsland (ebay) + 35 euro. In NL bij de dealer kost het setje draad ongeveer 100 euro...

Ik was €350 kwijt voor de complete set.
In mijn blogje staan ook foto's waar de haak gemonteerd is te zien en gedemonteerd. :D
Volvoloos....

henry classic v70

Ik zie net (op je profiel) dat je ergens op de Veluwe woont..... ik ook > Epe..
Bel eens wat sloperijen bijv.
Elferink in Enter
Rima in Druten
Marans in Veldhoven
Verwijst in Uden
Dan vind je vanzelf een juiste trekhaak.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4